Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتاق اصناف ایران تنها کاری را می کند که منفعت مالی زیادی برایش داشته باشد .

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سال 95 که به عنوان سال اقدام و عمل نام گذاری شده بود 15000 کاسب مجبور به بستن واحدهای صنفی خود شدند.

به گفته حسن پور عضو شورای عالی نظارت بر اصناف، یکی از علت های بسته شدن واحدهای صنفی کسب و کار اینترنتی است زیرا یک آقازاده ژن خوب تازه از خارج برگشته را به عنوان مدیر کسب و کار اینترنتی اتاق اصناف انتخاب کردند و تمام اطلاعات اصناف در دست این فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کارشناسان و فعالان اصناف معتقدند از اتاق اصناف ایران خروجی خاصی در بحث اقتصاد مقاومتی مشاهده نشده است.


اتاق اصناف ایران کاری را می کند که منفعت مالی زیادی برایش داشته باشد نمایشگاه بهاره از آن دست نمایشگاه هایی است که بلای جان کسبه شده، اما اتاق اصناف ایران به نمایشگاه بهاره علاقه خاصی دارد، زیرا برای اتاق درآمدزایی زیادی را در پی دارد. کسبه زیادی  سال را به امید فروش در وقت خاص می گذرانند ولی عده ای سال به سال می آیند و نمایشگاه زده و از این راه سود کلانی به جیب می زنند.

 اتاق اصناف ایران حتی در شعار در بحث اقتصاد مقاومتی موفق نبوده و در ماهنامه اقتصادی اتاق اصناف تهران وقتی صفحه اول را باز می‌کنیم با تبلیغ کیف و کفش برند اروپایی مواجه می‌شویم، این از بودجه کجا تامین می‌شود؟ این اقدام به چه معناست؟

 

تصمیم بودجه 47 میلیاردی اتاق اصناف بدون نظر اعضا

یکی دیگر از عجایب هیئت رئیسه اتاق اصناف این بود که قبل از اینکه بودجه پیشنهادی را در اختیار اعضا بگذارند آن را در جلسه ماهانه اتاق اصناف در مشهد تصویب کرده و برای عملکرد هیئت رئیسه هیچ جوابی به اعضا ندادند.

 

علی فاضلی مشروعیت ندارد

پروانه کسب علی فاضلی ۶سال پیش باطل شده بود و حال اینکه او چگونه توانسته دوباره پروانه کسب گرفته و به عنوان رئیس اتاق اصناف شود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

 

اقدام نمایشی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

فرهاد تجری با اشاره به وعده‌های رئیس اتاق اصناف ایران برای حمایت از اصناف کرمانشاه بعد از زلزله، در فروردین 97  گفته بود: به رغم وعده‌های داده شده در سفر رئیس اتاق اصناف به این مناطق، اما این سفر‌ها تاکنون بدون دستاورد بوده است و بیشتر رنگ و بوی تبلیغاتی داشت. 

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وعده‌هایی که رئیس اتاق اصناف ایران برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه داد هیچ کدام تحقق نیافته است.

وی ادامه داد: رئیس اتاق اصناف ایران در جلسات ستاد بحران صرفا حضور فیزیکی داشت و هیچ یک از وعده‌های داده شده عملی نشده است. 

نماینده مردم قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس گفت: حمایت‌های فردی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه به مراتب بیش از از وعده‌های رئیس اتاق اصناف ایران بود.

همانطور که بسیاری از سلبریتی ها و افراد مشهور خواستند از زلزله ماهی خود را از آب بگیرند، علی فاضلی نیز با حضور نمایشی در کرمانشاه این کار را انجام داد و به گفته نماینده قصرشیرین و سرپل ذهاب این اقدام وی فقط اقدامی تبلیغاتی بود.

 

بیش از 3 ماه از بی قانونی در اتاق اصناف می گذرد
محمدعلی صدیقی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در این باره گفته بود: قبل از آغاز سال ۹۷ تعدادی از اعضای هیئت رئیسه، جلسه‌ای با حضور آقای سینکی معاون وزیر صنعت برگزار کردند و نتیجه جلسه بر این شد تا تصمیم گیری در خصوص برگزاری انتخابات داخلی برای هیئت رئیسه اتاق اصناف به تاریخ دیگری (بعد از ایام عید) موکول شود.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل قوانین به صورت مصلحتی اجرا می‌شد و این امر موجب بروز و ظهور برخی مسائل و مشکلات شده است، گفت: تعدادی از افراد اعتقادی به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه اتاق اصناف نداشتند و با استناد به بخش دوم قانون که اجرای انتخابات بستگی به نظر معاون وزیر دارد، با برگزاری انتخابات مخالفت می‌کردند و به مصلحت خود، قانون را تغییر می‌دادند.

صدیقی در ادامه افزود: براساس قانون با تغییر نماینده وزیر صنعت در اتاق، باید انتخابات داخلی انجام شود و خوشبختانه طی جلسه‌ای که بعد از نوروز میان اعضای هیئت رئیسه و مقامات اتاق اصناف برگزار شد، موضوع برگزاری انتخابات داخلی به توافق حداکثر اعضا رسید.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران، بیان کرد: نامه‌ای جهت دریافت نظر معاون وزیر صنعت در خصوص برگزاری انتخابات داخلی تنظیم شده و قرار است ارسال شود. لازم به ذکر است که هنوز زمان دقیقی برای برگزاری انتخابات اتاق اصناف تعیین نشده است.

گفتنی است که صدیقی در پاسخ به سوال علت تعلل وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در خصوص برگزاری انتخابات و تعیین تکلیف این بخش جواب مشخص و قابل توجهی ارائه نکرد.

صدیقی در پایان در خصوص اینکه برخی از روسای اتحادیه‌ها و حتی مقامات اتاق اصناف تنها براساس ضوابط و مدارکی که ارائه کرده‌اند فعال صنفی هستند، گفت: بخش قابل توجهی از این افراد تنها به روی کاغذ رئیس اتحادیه یا رئیس اتاق اصناف هستند در صورتیکه مدارک ارائه شده از سوی این اشخاص مانند پروانه کسب باید از نظر کیفی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود شخص مورد نظر فعالیت صنفی دارد یا صرفا واحدی را به طور ظاهری فعال کرده است.

سیاسی برخوردکردن و عدم تمکین فاضلی رییس خود خوانده به قانون

آنچه مشخص است این است که اتاق اصناف ایران وضعیت مطلوبی ندارد و بحث‌هایی که نباید می‌شد در این دوره اتفاق افتاد و اتاق ایران هنوز وضعیت مشخصی ندارد. با توجه به قانون حضور هیئت مدیره در اتاق اصناف ایران وجاهت قانونی ندارد.

پنج نفر از شش نفر انتخابی هیئت رییسه اتاق اصناف ایران به عملکرد رییس خود خوانده اتاق اصناف ایران ایراد وارد می‌دانند و هر چه سریعتر خواستار رسیدگی به این وضوع توسط معاون وزیر صنعت آقای سینکی هستند

با توجه به گذشت دو هفته از جلسه هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران جهت رفع ایرادات و مشکلات عملکرد ۴ ساله رییس خود خوانده اتاق اصناف ایران هنوز به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکرده است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی فاضلی نمایشگاه بهاره اصناف حاشیه ها سال 96

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات دور دوم مجلس اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی نسبت به ترغیب و تشویق مردم نسبت به شرکت مردم در انتخابات دور دوم مجلس نقش کلیدی دارند.

او افزود: شرایط اقتضا می‌کند که رسانه ملی و گروه‌های تاثیر گذار از هیچ تلاشی برای تشویق مردم به شرکت در انتخابات فروگذار نکنند و تلاش بیشتری در این حوزه انحام دهند.

رئوفیان متذکر شد: اصلی که به هر نظام سیاسی مشروعیت مردمی می‌بخشد مشارکت مردمی در انتخابات است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم بیش از هر کلید واژه‌ای، به ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، از این کلیدواژه استفاده کردند تا اینکه مشارکت مردم نسبت به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های رسمی افزایش پیدا کرد.

عضو هیأت‌عالی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی گفت: مردم از شرایط موجود و عملکرد دولت و مجلس ناراضی‌اند و خواهان تحول هستند.

او متذکر شد: مجلس باید نسبت به ایجاد تحول در جامعه تلاش کند که لازمه تحقق این امر شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی مبتنی بر معیار‌های تحول آفرین است. همچنین هیات رئیسه مجلس باید بتواند منشا تغییرات مثبت باشد و لازمه آن انتخاب اعضای با کفایت برای هیات رئیسه است.

رئوفیان درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس باید به اولویت‌های مردم از جمله کاهش نرخ بیکاری و کنترل نوسان ارز بپردازند، چرا که این موارد مشکلات عدیده‌ای را برای کشور رقم زده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر