Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: یک مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی از شناسایی خانواده ای خبر داد که بدون پرداخت مالیات ۳۰ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد کرده اند.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، غلامرضا قبله ای در حاشیه بازدید خبرنگاران از سامانه های طرح جامع مالیاتی از مزایای سامانه های الکترونیکی اطلاعات مودیان مالیاتی خبر داد و گفت: به کمک سامانه های طرح جامع مالیاتی، آن دسته از افرادی که فرارهای مالیاتی داشته اند را شناسایی و مالیات آنها را دریافت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس، یک خانواده سال گذشته شناسایی شدند که ۳۰ هزار خودرو وارد کرده و یک ریال هم مالیات نداده بودند. به کمک این سامانه آنها شناسایی شده و علاوه بر اخذ مالیات به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین ۷۷ نفر شناسایی شده اند که معادل ۹۹۰ میلیارد تومان از آنها مالیات اخذ شده است ضمن آنکه در تراکنش های مالیاتی، وزارت اطلاعات و دستگاه های مسئول در حوزه پولشویی اطلاعاتی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده اند که پس از بررسی مالیات آنها را دریافت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: کل هزینه های اجرای طرح مالیاتی طی ۱۵ سال گذشته از محل برخی درآمدهای جدید مالیاتی شناسایی شده طی یک سال گذشته، پوشش داده شد.

قبله ای در بخش دیگری از سخنان خود، مخالفان طرح جامع مالیاتی را دو گروه دانست و گفت: دسته اول از مزایای این طرح غافل هستند و دسته دوم با قصد و غرض از آن جلوگیری می کنند؛ چرا که دانه درشت بوده و مخالف شفاف شدن اطلاعات مالیاتی هستند. این در شرایطی است که همه باید از لایه های پنهان اقتصاد خارج شوند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری/ جسد مومیایی پیدا شده در شهر ری قطعا رضاشاه است ! + جزییات ناگفته

حمام خون در مینی بوس دانش آموزان در خرم آباد +عکس

فوری / عامل شلیک وحشتناک در گلوبندک تهران کیست؟! / یک مرد کشته شد

ریحانه وقتی وارد خانه شد به جای مهمانی مسعود را تنها دید

ناگفته های تیراندازی خونین در عروسی شیرازی ها / 34 نفر به رگبار بسته شدند

پدری به سبک داعشی ها سر دختر 2 ساله اش را برید/ او لذت می برد + عکس

علی پروین چرا پنج شنبه دستگیر شد؟

قاتل دردادگاه بی پروا از خواهر زنش تعریف کرد!/ او مشکل اخلاقی داشت+عکس

عکس یادگاری خانواده داعشی قبل از عملیات انتحاری جمعی + عکس

دزد بی رحم به التماس های دختر جوان توجه نکرد/ این مرد امروز اعدام شد+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت اخبار حوادث خانواده خودرو مالیات شناسایی وحشتناک عکس قتل مرد ایران اعدام فیلم دختر روزنامه تجاوز ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟

اساس احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۳، خودرو‌های بالای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

 بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که نرخ روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند نرخ روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودرو‌های تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودرو‌هایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودرو‌های مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

منبع: روزگار خودرو

tags # مالیات ، خودرو لوکس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • ۴۲۹ میلیارد تومان از محل مالیات به شهرداری های ایلام پرداخت شد
  • پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود