Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شهردار آبيک با بيان اينکه بودجه 30ميليارد توماني شهرداري بر اساس واقعيت نوشته شده است، از پرداخت 42 ميليارد ريال از بدهي هاي گذشته شهرداري خبر داد .
به گزارش خبرگزاري آريا، مهندس سعيد آگشته شهردار آبيک در آستانه روز ارتباطات و روابط عمومي در نشستي خبري با اصحاب رسانه شهرستان آبيک ضمن اشاره به تعريف 38 پروژه جديد عمراني جديد در شهر آبيک در سال 97 اظهار داشت: پيشنهاد بودجه سال 97 شهرداري آبيک به شوراي شهر 250 ميليارد ريال بود که بنابر سياست‌ها بودجه امسال 300 ميليارد ريال است که از اين ميزان 57 درصد آن عمراني و 43 درصد جاري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه افزود: يکي از موضوعات مهم در بودجه‌نويسي توجه به حقيقت و درآمدهاي گذشته است که بر اساس بخشنامه بودجه متوسط استحصالي پنج سال اخير بايد دريافت و 15 درصد افزايش يابد به عنوان مثال اگر بودجه شهرداري 450 ميليارد ريال بودجه مصوب شود و 180 ميليارد ريال ان پايان سال جذب شود، غيرحرفه‌اي و با شرافت حرفه‌اي نيست.
شهردار آبيک با اشاره به تعريف 38  پروژه عمراني براي اين شهر ادامه داد: با اجرايي شدن 38 پروژه عمراني با حمايت دستگاه‌هاي استاني و شهرستاني و سعه صدر مردم، اتفاقات بسيار مهمي ر در حوزه توسعه شهر آبيک شاهد خواهيم بود.

وجود 370 دستفروش و وانت‌بار در شهر آبيک
شهردار آبيک در ادامه با اشاره به وجود 370 دستفروش و وانت‌بار در شهر آبيک افزود: از اين تعداد 330 دستفروش در بازارها و 40 نفر به صورت پراکنده در شهر آبيک مشغول فعاليت هستند.
وي60 درصد دستفروشان را بومي شهر آبيک ذکر و خاطرنشان کرد: 157 نفر از دستفروشان به صورت خوداظهاري به شهرداري آبيک مراجعه کرده‌اند و تاييد شده‌اند.
اين مسؤول شهري با بيان اينکه شهرداري آبيک متولي ايجاد شغل نيست و براي جلوگيري از فعاليت دستفروشان و وانت‌بارها واحد اجرائيات در حد توان فعاليت مي‌کند، اذعان کرد: معيشت دستفروشان هم بايد مورد توجه قرار گيرد گرچه وجود آنها در سطح کلان شهر يعني اصناف هم تاثيرگذار است.
شهردار آبيک افزود: در کميسيون حقوقي شوراي شهر آبيک ساماندهي بازار روزها در مرحله بررسي قرار دارد که اتفاقات جديدي در اين زمينه رقم مي‌خورد.

نصب دوربين در 7 نقطه شهر
آگشته در ادامه در پاسخ به سئوالي درباره دوربين هاي سطح شهر با تاييد عدم کارآيي لازم دوربين‌هاي مدار بسته شهر آبيک اظهار کرد: در بودجه تملک دارايي امسال دو ميليارد و 300 ميليون ريال اعتبار در قالب اسناد خزانه براي بهبود دوربين‌هاي مدار بسته اختصاص يافته که يکي از پروژه‌هاي شهري جا به جا شده و پروژه پايش تصويري اختصاص مي‌يابد.
وي افزود: با اعتبار مذکور، در هفت نقطه از شهر آبيک دوربين مدار بسته نصب مي‌شود و بهبود کيفيت دوربين‌هاي مدار بسته فعلي هم انجام مي‌شود که طي دو سال آينده  با هزينه اي حدود 15ميليارد ريال پايش تصويري دوربين‌هاي مدار بسته به اتمام مي‌رسد.

کاهش 60  الي 70 درصدي اعتبارات ملي و استاني به شهرداري‌ها
وي دريافت عوارض مردمي، ارزش‌افزوده و ذي‌حساب شامل تملک دارايي و اعتبارات ملي و استاني را از منابع شهرداري ذکر و اظهار داشت: علاوه بر کاهش 60  الي 70 درصدي اعتبارات ملي و استاني به شهرداري‌ها، عوارض مردمي در حوزه نوسازي، ساخت و ساز و صدور پروانه هم به شدت کاهش يافته است.پرداخت ارزش‌افزوده هم بر اساس مسائل مختلف مانند قدرت و نگاه مديران و غيره هر روز دستخوش تغييرات است و اداره شهرها به سختي صورت مي‌گيرد.
شهردار آبيک ادامه داد: شهرداري نهاد عمومي و غيردولتي بوده که اعتبارات آن وابسته به دولت بوده و نظام مالي آن متأثر از اقتصاد کلان کشور است که دولت موظف است وظيفه حاکميتي خود را در اداره شهرها با تامين اعتبارات به نحو احسن انجام دهد.


آگشته خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس 50 درصد ارزش‌افزوده به دولت و 50 درصد مابقي آن بايد بين شهرداري‌ها توزيع شود که دولت 30 درصد آن را به شهرداري‌ها پرداخت مي‌کند که اين امر عدم توسعه را به همراه خواهد داشت.

بدهي شهرداري آبيک بين 130 تا 150 ميليارد ريال است
اين مسؤول شهري بيان کرد: احصاي بدهي شهرداري آبيک به دليل عدم ارائه قطعي صورت وضعيت توسط پيمانکاران به طور دقيق قابل احصا نيست.
شهردار آبيک افزود: در حال حاضر بدهي شهرداري آبيک بين 130 تا 150 ميليارد ريال است که تاکنون 42 ميليارد ريال از اين بدهي پرداخت شده است.
آگشته ادامه داد: شهرداري آبيک جزء معدود شهرهايي است که به هيچ وجه مشکل نيروي انساني و پرداخت حقوق ندارد.
وي در ادامه در خصوص انعقاد قرارداد با پيمانکار تلويزيون شهري بيان کرد: در اين زمينه فضا در اختيارفرد مورد نظر قرار داده شده بود و حقي براي مجموعه شهرداري ايجاد شده بود که انعقاد قرارداد جديد در چارچوب قوانين حاکم بر شهرداري و به شيوه بيوتي صورت گرفته است.
مهندس آگشته اظهار کرد: براي طرف قرارداد تلويزيون شهري تکليف شده که سالانه 170 ميليون ريال به شهرداري پرداخت کند.
وي همچنين در خصوص آرامستان شهر نيز با بيان اينکه آرامستان فعلي شهر آبيک با ميزان آمار مرگ و مير و ظرفيت آرامستان فعلي تا پنج سال آينده تکميل مي‌شود،گفت: زمين‌هايي پيشنهاد و تعيين و به اداره حفاظت از محيط زيست براي تاييد اعلام شده که پس از تاييد، زمين براي آرامستان جديد از اداره منابع طبيعي و آبخيزداري أخذ مي‌شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبيک شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سعید خلجی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: امروز تعریف جدیدی از خدمت در سایه وحدت در شورای اسلامی شهر زنجان به همه ثابت شد و بدون هیچ حاشیه‌ای با تمام قدرت اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ عضو شورای شهر در استان در ۲۱ شهر فعالیت دارند، گفت: در بین شوراها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: شاهد هستیم در بسیاری از موارد خدمات به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه است، اگر امروز در شهر ۵۰۰ هزار نفری جمعیت در حال مشاهده این موضوع هستیم که شهر تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده به همت شهردار و اعضای شورا بوده است.

خلجی گفت: امروز از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر مسائل شهری نگاهی منطبق بر کمک بوده است.

وی ادامه داد: در طول دوونیم سال گذسته ناوگان عمومی شهر نوسازی و همچنین ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموعه درآمد در بخش عمرانی استفاده شود اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد سرانه بودجه شهری افزایش پیدا کرده است، بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده است که بالای ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد، بیان کرد: ۹۴ میلیون‌متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شد و یکی از موفقیت‌های شهرداری همین موضوع بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم.

وی با اشاره به جشنواره شهریار یادآور شد: در چهار شاخص در ۲۱ شهرداری استان مورد شهرداری‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند و شهردار نمونه زنجان انتخاب شد.

کد خبر 749666

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد