Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@21:35:20 GMT

37.2 ميليمتر باران در شيروان خراسان شمالي باريد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۴۵۶۴

37.2 ميليمتر باران در شيروان خراسان شمالي باريد

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رئيس پيش بيني اداره کل هواشناسي خراسان شمالي گفت: بيشترين ميزان بارش ثبت شده استان در 24 ساعت گذشته مربوط به ايستگاه لوجلي شيروان با 37.2 ميليمتر باران است.

مهري هاشمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: در همين مدت ايستگاه روستاي استاد فاروج با 30.3 ميليمتر بارندگي گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: چناران شهر 13.8 ميليمتر، کوسه 13.1، سرچشمه اسفراين 12.3، مايوان 12.6، ارکان 9.7 و فرودگاه بجنورد 6.2 ميليمتر بارندگي داشته است.
به گزارش ايرنا، با وجود بارش هاي چند روز اخير ميزان بارش باران در سال زراعي جاري اين استان در مقايسه با دوره آماري بلندمدت 37.8 درصد کاهش يافته است. جمع بارندگي در سال زراعي 97-96 ( يک مهر تا 21 ارديبهشت) 121.6 ميليمتر و در دوره آماري 195.5 ميليمتر بوده است.
هاشمي افزود: طبق بررسي نقشه هاي پيش يابي هواشناسي و تصاوير ماهواره اي بيانگر جو ناپايداري تا چهارشنبه شب در استان است، براي امروز پديده غالب وزش باد به نسبت شديد (نيمه جنوبي گاهي شديد)، در پاره اي از مناطق رگبار و رعد و برق با احتمال آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيلها و ارتفاعات مه پيش بيني شده است.
وي گفت: در 24 ساعت گذشته کمينه دماي بجنورد 10 درجه سانتيگراد و بيشينه دماي آن 19 درجه سانتگيراد بوده است.
استان 863 هزار نفري خراسان شمالي در شمال شرق کشور قراردارد و از مناطق سيل خيز محسوب مي شود.
سالانه 344 هزار هکتار اراضي خراسان شمالي به کشت محصولات زراعي و باغي اختصاص مي يابد.
3007/ 6042
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد

 استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه‌های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ چریش، یکی از این سبزی‌های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گیاه چریش چندین برگ دارد که مانند سبزی تره قسمت انتهایی آن در غلافی سفیدرنگ پیچیده شده است.

گیاه چریش در فصل بهار در همه سبزی فروشی‌ها عرضه می‌شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاییان با استفاده از این گیاه آشی موسوم به آش چریش و نانی به نام نان چریشی درست می‌کنند.

آش چریشی مخلوطی از حبوبات، بلغور و گیاه چریش است و نان چریشی نیز با استفاده از خمیر، زردچوبه، سیب زمینی، پیاز، روغن حیوانی و گیاه چریش در تنور پخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • دشت بو رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان