Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، سازمان ديده بان حقوق بشر امروز دوشنبه اعلام کرد اخراج دانشگاهيان در ترکيه فضايي از ترس در اين کشور به وجود مي‌آورد.
اين سازمان غير دولتي در بيانيه اي اعلام کرد: اخراج هزاران دانشگاهي از زمان کودتاي نافرجام 15 ژوئيه سال 2016 در ترکيه، فضايي از ترس در اين کشور ايجاد مي‌کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاف ويليامسون مدير بخش اروپا و آسياي ميانه ديده بان حقوق بشر در بيانيه اي اعلام کرد: سرکوب دانشگاهيان به دست دولت ترکيه به دانشگاهها لطمه مي‌زند.
محافل دانشگاهي ترکيه به ويژه از زمان کودتاي نافرجام ژوئيه سال 2016 به شدت سرکوب شده‌اند. در اين کودتاي نافرجام تصفيه هاي گسترده‌اي در ادارات دولتي انجام شد و دانشگاه ها هم از اين تصيفه ها در امان نماندند. افزون بر اين شماري از اساتيد دانشگاهها بازداشت و روساي دانشگاهها هم برکنار شدند.
ويليامسون افزود:« دانشگاه ها و دانشجويان بايد در بيان نظرات، آموزش و مناظره ها آزاد باشند ، بدون اينکه با خطر اخراج يا زنداني شدن روبه رو شوند ».
سه نفر از دانشگاهيان ترکيه 23 فوريه به علت امضاي طوماري در ژانويه سال 2016 که به امضاي بيش از هزار دانشگاهي رسيده بود، به دليل « تبليغ تروريستي » مجرم شناخته شدند. در اين طومار،‌ به گفته امضا کنندگان، « قتل عام » غيرنظاميان به دست نيروهاي امنيتي ترکيه در علميات آنها بر ضد حزب کارگران کردستان ( پ.ک.ک ) در مناطق کرد نشين جنوب شرق ترکيه محکوم شده بود.
دستگاه قضايي ترکيه اين دانشگاهيان را متهم کرده اند که به درخواست پ.ک.ک و با هدف متحد کردن روشنفکران در حمايت شورشيان کرد اين طومار را تهيه کرده‌اند .
ويليامسون ابراز تاسف کرد که سرکوب اين دانشگاهيان فضايي از ترس ايجاد مي‌کند و به خود سانسوري در ميان دانشگاهيان منجر مي‌شود.
به گفته ديده بان حقوق بشر، 5 هزار و 800 دانشگاهي بر اساس مقررات وضع فوق العاده در ترکيه از دانشگاه اخراج شده اند. وضع فوق العاده پس از کودتاي نافرجام در ترکيه اعلام شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترکيه دانشگاهيان ترس سانسور کودتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس کرمان صفر - چادرملو صفر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی امروز 6 بازی در حال برگزاری است که نتایج آن به شرح زیر است:

مس کرمان صفر- چادرملو صفر

داور: احمد محمدی

اخرج:

گل:

-----

فجر سپاسی شیراز صفر  - گل گهر سیرجان صفر 

داور: حسین زمانی 

اخراج:

گل:

-----

هوادار تهران صفر  - مس سونگون ورزقان صفر 

داور: شاهین یزدانی 

اخراج:

گل: 

-----

تراکتور تبریز صفر  - ذوب آهن اصفهان صفر 

داور: امیرسامان سلطانی 

اخراج:

گل:

------

ملوان بندرانزلی صفر - سایپا تهران صفر 

داور: مهرداد خسروی

اخراج:

گل:
-----

استقلال ملاثانی صفر  - سپاهان صفر 

داور: هادی علی نیافز

اخراج:

گل: 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • مس کرمان صفر - چادرملو صفر/ فجر صفر- گل گهر یک
  • مس کرمان صفر - چادرملو صفر/ فجر صفر- گل گهر صفر
  • مس کرمان صفر - چادرملو صفر
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم