Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:03:26 GMT

اصفهان| تاسیس زیباترین بلوک زایمانی استان اصفهان در شهرضا

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۴۷۴۹

اصفهان| تاسیس زیباترین بلوک زایمانی استان اصفهان در شهرضا

رئیس بیمارستان‌های شهرضا با بیان اینکه زیباترین بلوک زایمانی LDR استان در شهرضا تاسیس شد، گفت: از زمان اجرای طرح تحول در نظام سلامت آمار سزارین در شهرستان شهرضا از ۴۴.۵ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافت. ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، فرهاد مهری عصر امروز در نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اجرای نظام‎نامه طرح تحول نظام سلامت یکی از برنامه‌های مدون برای ارائه‌ خدمات بهتر به بیماران است که دولت با هدف رضایت‎مندی شهروندان به اجرا گذاشت و سبب ترغیب مادران باردار به انجام زایمان‌های طبیعی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی مادرانی که از درد زایمان طبیعی در هراسند و به زایمان به شیوه سزارین اصرار دارند، افزود: سازمان بهداشت جهانی می‌گوید حداکثر 15درصد تولد‌ها باید به این شیوه باشد، این آمار در آمریکا 30 درصد و در ایران به 50 درصد هم رسیده است.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا با بیان اینکه یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت رایگان کردن زایمان طبیعی به منظور ترغیب مادران باردار برای گرایش به زایمان طبیعی و کاهش تعداد سزارین بود، گفت: ایجاد بلوک زایمان طبیعی در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا کار بسیار بزرگی بود که در مدت یک سال به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه برای ساختمان بخش NICU و بلوک زایمان بیش از یک میلیارد تومان هزینه شد، افزود: زیباترین بلوک زایمانی LDR در استان در شهرضا با اختصاص 6 تخت ایجاد شد.

مهری بیان کرد: 3 مدل زایشگاه در دنیا تعریف شده که شامل سنتی، LDR و LDRP است و بهترین مدل، LDR بلوک زایمانی تک نفره است که در آن یک اتاق ویژه به مادر باردار برای زایمان تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به ایجاد اتاق زایمان در آب در بلوک زایمان طبیعی بیمارستان امیرالمؤمنین، گفت: اتاق زایمان در آب یک تکنیک جدید برای زایمان بوده که در نقاط مختلف جهان مورد استقبال قرار گرفته، مادرانی که تمایل داشته باشند می‌توانند در آب زایمان کنند.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا با بیان این‌که تمام استانداردهای لازم در ساخت بلوک جدید زایمان بیمارستان شهرضا رعایت شده است، افزود: هدف از ایجاد بلوک زایمان طبیعی با آخرین متد پیشرفته روز در شهرضا کاهش آمار سزارین است.

فرهنگ سازی برای کاهش آمار سزارین

وی با اشاره به اینکه بهترین راه کاهش آمار سزارین در ترویج زایمان طبیعی، فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم و به‌ویژه قشر بانوان در جامعه است، تصریح کرد: در سال 95، 27 درصد از موارد زایمان اول به روش سزارین انجام شد، در سال 96 این آمار به 22 درصد کاهش یافت.

مهری اظهارداشت: تا قبل از اجرای طرح تحول در نظام سلامت در سال 1392 سالانه 44.5 درصد از موارد زایمان در شهرضا به روش سزارین انجام می‌شد، اما بعد از آن این آمار به 38 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه زنان باردار به جز در مواردی که دلیلی پزشکی وجود ندارد، از زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین استفاده کنند، افزود: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی باید سزارین تا پایان سال گذشته به 20 درصد کاهش پیدا می‌کرد، اما به دلیل این‌که همه زایمان‌های پرخطر شهرستان‌های اطراف به بیمارستان شهرضا ارجاع داده می‌شود، هنوز به این درصد نرسیده‌ایم.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا خاطرنشان کرد: امسال با برطرف شدن مشکلات بیمه‌ای و با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به خدمات بلوک زایمان بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا، بیان کرد: در بلوک زایمان بیمارستان شهرضا پزشک متخصص بیهوشی به صورت 24 ساعته استقرار یافته و خدمات مشاوره‌ای قبل و بعد از بارداری و دوران شیردهی برای مادران فراهم شده است.

آمار سزارین در نخستین مرحله زایمان در شهرضا به 22 درصد رسید

رئیس گروه زایمان بیمارستان امیرالمؤمین شهرضا در ادامه این مراسم با بیان اینکه بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا مجهز به، به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات است، افزود: شهرستان شهرضا در شاهراه طلایی شمال به جنوب کشور و بر سر راه 5 استان واقع‌شده است و از استان و شهرستان‌های اطراف به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

زهرا اسلامی با بیان اینکه برای نخستین بار در سال 96 آمار سزارین در بیمارستان امیرالمؤمین شهرضا، در نخستین مرحله زایمان به 22 درصد رسید که دستاورد قابل توجهی محسوب می‌شود، بیان کرد: موارد سزارین در این بیمارستان از 45 درصد در ابتدای سال 96 به 38 درصد در پایان همان سال کاهش یافت.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بلوک زایمان بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا به عنوان یکی از مجهزترین بلوک‌ها در حال ارایه خدمات است، تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا فراهم شده است.

رئیس گروه زایمان بیمارستان امیرالمؤمین شهرضا با بیان این‌که در دو سال گذشته در شهرضا هیچ گزارشی مبنی بر مرگ مادران باردار دریافت نشده است، گفت: در سال گذشته 2 هزار و 51 زایمان در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا انجام شده است.

وی با تأکید بر این‌که امکانات لازم برای زایمان بی درد در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا فراهم است، خاطرنشان کردک با وجودی که در بیمارستان شهرضا کلیه خدمات و امکانات برای زایمان طبیعی و سزارین فراهم است، برخی از شهروندان برای زایمان، مراکز درمانی استان را انتخاب می‌کنند که باید در این زمینه آسیب‌شناسی تخصصی انجام شود.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد

همشهری آنلاین – مجیدجباری: در حالی که وسعت و تعداد آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی کشور در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کاهش چشمگیری را تجربه کرد و به نسبت، سال آرام طبیعت ایران نام گرفت، اما سال ۱۴۰۲ آتش سوزی طبیعت ایران هم به لحاظ تعداد و هم از نظر وسعت با افزایش چشمگیری مواجه شد. این درحالی است که براساس آخرین داده‌های آماری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به صورت میانگین سالانه بیش از ۲۱هزار هکتار جنگل‌ و مرتع ایران در آتش می‌سوزد.

حالا علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از وقوع هزار و ۷۰۴ فقره آتش سوزی به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی طی سال گذشته خبر داد و گفت:« بررسی این آمار در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۸۲ درصدی تعداد آتش سوزی ها و ۳۲۳درصدی مساحت آتش سوزی‌ها را نشان می دهد. آتشی که به گفته عباسعلی نوبخت، ‌رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عامل ۹۵درصد آن عامل انسانی دارد.

سیدناصرالدین عمادی،مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اما درگفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کشور بیان کرد: «حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را می‌توان به شکل‌های سطحی، تنه‌ای، تاجی و زیرزمینی مشاهده کرد که در کشور ما اکثر آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی به شکل سطحی اتفاق می‌افتد.»

قلب سبز ایران، هیزم آتش کباب و قلیان | ۸.۵ میلیون مترمکعب جنگل در سال ذغال می‌شود | روزانه ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کشور ازبین می‌رود + اینفوگرافیک

او افزود: «عوامل مختلفی در بروز و توسعه حریق در منابع طبیعی وجود دارد. حضور دامداران، جنگل‌نشینان و روستاهای داخل جنگل، بی‌احتیاطی رهگذران، شکارچیان و چوپانان، افزایش جمعیت گردشگران طبیعت و حوادث ناشی از آن و همچنین افراد سودجو و فرصت‌طلب که عرصه‌های طبیعی را به‌خاطر افزایش اراضی زراعی خود به آتش می‌کشند، ازجمله مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در طبیعت کشور به‌حساب می‌آید.»

او تصریح کرد: «گسترش اراضی احیاشده با گونه‌های سوزنی‌برگ و وجود درختان پوسیده، شکسته و افتاده در جنگل که احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد، ضعف در اجرای موارد فنی نظیر عملیات بهداشتی و پرورشی توسط بخش‌های مربوطه و مجریان طرح‌ها به‌ویژه در سطح جنگل‌کاری‌ها، بروز پدیده خشکسالی‌های پی در پی طی سالیان اخیر و کمبود نیرو و امکانات و غیره... از دیگر عوامل آتش سوزی در طبیعت و عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.»

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ساعات آتش سوزی در طبیعت ایران اشاره کرد و گفت: «با بررسی آمارهای موجود، بیشترین ساعات حریق در شبانه‌روز بین ساعت ۱۲ظهر تا ۱۸ است. ضمن اینکه در عرصه های شمالی کشور ماه‌های آذر، دی و بهمن و در عرصه های خارج از شمال، خرداد، تیر و مرداد، حادترین ماه‌های حریق هستند و روزهای تعطیل و آخر هفته نیز بحرانی‌ترین روزهای وقوع حریق در هفته به حساب می آیند.»

کد خبر 847542 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منابع طبیعی آتش‌ سوزی گیاهان و درختان محیط زیست جنگل حریق محیط زیست ایران محیط زیست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • فیلم درگیری ترسناک اراذل قمه‌کش و چاقوکش در بیمارستان اصفهان
  • روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی