Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک عضو مجلس نمايندگان افغانستان علت تداوم جنگ در کشورش را آمريکا دانست و گفت که اين کشور براي تامين منافع خود و رسيدن به اهدافي از جمله مقابله با رقبايش مانند روسيه ، چين اين جنگ را طولاني مي کند.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، عبيدالله بارکزي روز يکشنبه در جمع شماري از جوانان شهر کابل افزود: آمريکا براي غارت منابع طبيعي افغانستان نياز به ادامه جنگ و ناامني دارد و براي ادامه حضور خود بايد توجيه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته بارکزي آمريکايي ها مي خواهند منابع مهم معدني افغانستان از جمله «ليتيم»، «اورانيوم» و «نفت» و ديگر معادن قابل استخراج و حمل را غارت کنند و براي اين اهداف به ادامه جنگ در اين کشور نيازمند هستند.
وي ا بيان اينکه براي سخنانش اسناد معتبر در اختيار دارد از جوانان افغانستان خواست که درباره اطلاعات جامعه خود و تکميل آگاهي تلاش کنند و دقيق بدانند که چرا جنگ در افغانستان پايان نمي يابد و خواست با بيداري و هوشياري نسبت به مسائل برخورد کنند.
بارکزي نماينده مردم ارزگان در مجلس است و از جمله اعضايي است که مخالف امضاي پيمان امنيتي با آمريکا بود و آن را يکي از عوامل تداوم جنگ و بحران در افغانستان مي داند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا، پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: فردا پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

حجت الله دهدشت افزود: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین دو نماینده دیگر حوزه انتخابیه آبادان و یک نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی متولدان ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و براساس قانون افرادی که در دور اول در حوزه انتخابیه رای دادند باید در همان حوزه در رای گیری شرکت نمایند.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۱۸ نماینده مردم خوزستان، ۱۵ نفر انتخاب و به بهارستان راه یافتند.

دیگر خبرها

  • روح الامینی: باید انحصار از بازار خودرو برداشته شود
  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • آخرین جزئیات گواهینامه موتورسیکلت بانوان از زبان وزیر کشور
  • کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه چند عضو دارد؟ ۱۲ یا ۱۳؟
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • فردا، پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کدام نماینده مجلس ۱۴۰ سکه گرفته است؟
  • تداوم اجرای نهضت آسفالت در نواحی کم‌برخوردار اهواز
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم