Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@05:08:00 GMT

مفهوم ترانزیت جامعه شناسی نشده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۶۵۹۰

مفهوم ترانزیت جامعه شناسی نشده است

‍‍‍‍‍‍

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی: وقتی کالا برای ترانزیت وارد ایران می شود، افزایش هزینه ها پیدا می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

یونس جاوید رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی گفت: در سال های گذشته از درآمد ترانزیتی به عنوان جایگزین مناسب برای درآمد های نفتی یاد می شد ولی امروزه از حیث آماری کاهش داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاوید گفت: مفهوم ترانزیت در کشور ما هنوز جامعه شناسی نشده است. ترانزیت تعریفی چند بعدی است و با سایر نهادهای ارتباط مسقیم دارد و تاثیر آن در جامعه آشکار و روشن است.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی گفت: ترانزیت به منزله حمل و نقل یعنی یک کالا از کشور های بسیار دور از مرزهای خشکی و آبی عبور کند. وقتی این کالا به داخل قلمروی ما می رسد با مشکلاتی روبرو است.

 

جاوید گفت: در ایران برای حمایت از کالای داخلی، وقتی کالا برای ترانزیت وارد ایران می شود، افزایش هزینه ها پیدا می کند.

امین ترفع  مدیر کریدورهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی گفت: برای برون رفت از مشکلات ترانزیتی، مفهوم مدیریت کریدور در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد و وظیفه آن هماهنگی بین ذینفعان در داخل و خارج از کشور را برعهده گرفت.

ترفع گفت: ذینفعان متعددی در بخش های مختلف کریدور وجود دارند که به نحوی در ترانزیت کشور تاثیر دارند.

مدیر کریدورهای حمل‌و‌نقل بین‌المللی وزارت راه و شهرسازی گفت: مدیریت کریدور وظیفه هماهنگی ذینفعان را برعهده دارد تا بتوانیم ضامن تردد کالاهای تزانزیتی از دروازهای طلایی کشور باشیم.

 

ترفع گفت: هرقدر سهولت کریدورها در سایر کشورها تسهیل شود ما هم به همان اندازه پیش خواهیم رفت.

  دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جاوید ترانزیت کریدور حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد

اکبر خدادوست در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند، در این راستا در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واگن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است.

خدادوست خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالاهای ترانزیتی در این مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشورهای مقصد ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی بودند.

مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: در یک سال گذشته ۱۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک به صورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالاهای صادراتی بودند.

از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

این پایانه سالانه میزبان بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد.

کد خبر 6086223

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • عباس عبدی : درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد