Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@04:26:00 GMT

مسایل فراروی صنعت نفت و گاز بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۸۳۷۸

مسایل فراروی صنعت نفت و گاز بررسی شد

به گزارش ایرنا، دراین نشست حمایت از متخصصان داخلی،توسعه با استفاده از توان نیروهای داخلی، مصون سازی بیشتر برای جزیره خارگ، فراهم سازی امکان ذخیره سازی نفت در کشور، افزایش قدرت رقابت پذیری نفت برای فروش در بازارهای جهانی و افزایش ضریب بازیافت میدان های نفتی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه اقتصاد کشور وابسته به نفت است تردیدی وجود ندارد که زندگی 80 میلیون نفر ایرانی از محل درآمدهای نفتی اداره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عدل هاشمی پور افزود:برای مصون سازی و استفاده بهینه از این ظرفیت باید افزون بر تولید و صادرات نفت برنامه ریزی و تدبیر برای ذخیره سازی آن نیز انجام شود.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای پدافند غیر عامل باید سکوهای دیگری برای صادرات نفت کشور در مواقع ضروری در نظر گرفت.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه،بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت:باید حوزه های صادرات نفت را بعنوان سرمایه ارزشمند ملی تقسیم بندی کرد تا صادرات آن در شرایط بحرانی با تهدید همراه نشود.
وی اضافه کرد: در این راستا باید نقشه راهی برای توسعه جزیره خارگ و تاسیسات مستقر در آن فراهم شود.
هاشمی پور ادامه داد: همچنین با حمایت جدی از نیروی انسانی شاغل در صنعت نفت از رفتن آنان به کشورهای حوزه خلیج فارس برای درآمد زایی بیشتر جلوگیری شود.
یکی دیگر از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه تحریم های گذشته باید در شرایط کنونی بکار گرفته شود تا در صورت اعمال تحریم های جدید کمتر دچار مشکل شویم.
جلال مرادی افزود: باید به سمتی برویم که حداقل کشور برای 2 ماه توان ذخیره سازی نفت تولیدی خود را داشته و در بازار فروش قدرت رقابت بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: خارگ با وجود اینکه بیش از 90 درصد نفت خام کشور را صادر می کند آسیب پذیری بالایی دارد.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود:با این حال باید با پرهیز از ادعای مصونیت داشتن خارگ به واقعیت ها نگریست و متناسب با آن تصمیم گیری و نقشه راه مشخص کرد.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: افزایش ضریب بازیافت میدان نفتی در شرایط کنونی با استفاده از راهکارها و تکنولوژی های جدید باید با جدیت دنبال شود.
فریدون حسنوند افزود: میانگین ضریب بازیافتی میدان های نفتی جزیره خارگ 16 درصد است و موضوع سرمایه گذاری در این مجموعه ها با استفاده از توان داخلی بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر به شمار می رود.
وی ادامه داد: در مقطعی دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل بود ولی امروز جنگ
به مناطق استراتژیکی همانند جزیره خارگ کشیده شده است.
حسنوند تاکید کرد: چنانچه قرار است دفاع مقدس اقتصادی را شروع کنیم جزیره خارگ بهترین نقطه برای آغاز این مهم است.
وی گفت: همان طور که هشت سال دفاع مقدس با وجود بمباران های پی در پی پرچم ایران همچنان در این منطقه برافراشته بود اکنون نیز باید این رویه با تدبیر و درایت دنبال شود.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: این کمیسیون آمادگی تامین اعتبار مورد نیاز حوزه نفت و گاز را دارد.
رییس هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره نیز گفت: در ارتباط با فعالیت ناوگان دکل های حفاری سال گذشته تمام دکل های خارجی از منطقه ترخیص شدند.
زریز گودرزی افزود: در زمان حاضر به دلیل نبود دکل های حفاری داخلی برای آب های کم عمق تنها یک دکل خارجی در این بخش در خلیج فارس فعالیت دارد.
وی اظهار کرد: در این راستا برای ساخت دکل ویژه حفاری آب های کم عمق با برخی از شرکت های توانمند داخلی رایزنی لازم صورت گرفته است.
گودرزی گفت: برای تحقق افزایش ضریب برداشت از میدان های نفتی رسالت و رشادت پروژه تزریق آب تعریف شده است.
وی ادامه داد: برای افزایش ضریب برداشت میدان های نفتی در زمان حاضر تزریق آب به چاه ها به میزان 440 بشکه آب در روز انجام می شود.
گودرزی اضافه کرد: همچنین برای تعمیر و نگهداشت دوره ای تاسیسات سه میلیارد دلار اعتبار نیاز است که باید برای تامین آن چاره اندیشی شود.
وی یادآور شد: شمار چاه های جزیره خارگ 239 چاه است که از این شمار میدان های ابوذر، درود و فروزان به ترتیب 105، 80 و 54 چاه را در خود جای دادند.
گودرزی ادامه داد: از 105 چاه میدان ابوذر 93 چاه نفت و مابقی چاه های گاز و تمام چاههای موجود در میدان های درود و فروزان نیز چاه نفت هستند.
گودرزی نصب خط لوله آ.آ به آ.ب میدان ابوذر و افزایش تولید 11هزار بشکه در روز، تعمیر و حفاری مجدد سه حلقه از چاه های بسته میدان گازی سلمان، افزایش تولید روزانه 180میلیون فوت مکعب گاز، نصب پایه های سکوی سرچاهی اف-18 در میدان مشترک فروزان و برنامه ریزی برای حفاری و افزایش تولید را از مهمترین دستاوردهای شرکت نفت فلات قاره ایران در سال 96 عنوان کرد.
وی افزود: استقرار دکل حفاری در میدان اسفند پس از 15 سال برای حفاری چاه های جدید و
برنامه ریزی برای افزایش تولید روزانه به میزان 10 هزار بشکه در این میدان، آغاز نصب پایه های سکوهای سرچاهی جدید آ-20 و آ-21 در میدان ابوذر، برنامه ریزی برای حفاری چاه های جدید و افزایش تولید در سال 97 از دیگر دستاوردهای شرکت نفت فلات قاره ایران در سال گذشته بود.
کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از شب گذشته وارد جزیره خارگ شد.
جزیره خارگ با 20 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.
7212/6047/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 انرژی صنعت فوت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نفت و گاز موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، در سال گذشته صنعت برق کشور شاهد رشد قابل توجه شمار مشترکان در بخش‌های مختلف بود و بر اساس آمار و ارقام موجود تعداد شمار مشترکان به طور میانگین نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲.۵ درصدی داشت.

بر همین اساس شمار مشترکان بخش خانگی از ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار نفر با ۲.۳ درصد افزایش به ۳۲ میلیون و ۳۵۱ هزار مشترک تا پایان سال ۱۴۰۲ رسید.

همچنین شمار مشترکان بخش عمومی نیز با ۳.۵ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۹۷۷ هزار مشترک رسید.

در بخش کشاورزی نیز تعداد مشترکان این بخش در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳.۵ درصدی داشت و بر اساس گزارش‌ها ۱۸ هزار مشترک در این بخش به تعداد مشترکان برق دار افزوده شد.

در بخش صنعت بر اساس آمار و ارقام موجود ۹ هزار انشعاب برق جدید برای واحدهای صنعتی صادر شد تا شمار کل مشترکان بخش صنعت کشور به ۲۷۷ هزار واحد برسد.

برای مشترکان بخش تجاری نیز در سال گذشته ۱۵۹ هزار انشعاب برق صادر شد و شمار مشترکان این بخش با ۳ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ به ۵ میلیون ۴۴۶ هزار مشترک رسید.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد کل مشترکان صنعت برق نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۲.۵ درصد افزایش از ۳۹ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر به ۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزار مشترک رسید.

این گزارش حاکی است در سال ۱۴۰۲ در مجموع برای کل مشترکان ۳۳۳ میلیارد و ۱۷ میلیون کیلووات ساعت برق تأمین شد که ۵۰.۵ درصد آن در بخش‌های مولد یعنی بخش کشاورزی و صنعت مصرف شد.

کد خبر 6089775 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی