Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@09:25:00 GMT

ایران آماده جذب سرمایه گذاری خارجی است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۸۹۹۳

رویداد۲۴-وزیر اقتصاد بلغارستان گفت: با توجه به جایگاه مهم ایران در خاورمیانه، فرصت بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی کشور بلغارستان فراهم شده است.امیل میکارا کلف وزیر اقتصاد بلغارستان در نشست تجاری اتاق بازرگانی ایران و بلغارستان با بیان اهمیت روابط تجاری با ایران، اظهار کرد: با توجه به جایگاه مهم ایران در خاورمیانه فرصت بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی کشور بلغارستان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد بلغارستان با اشاره به ظرفیت های ایران، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های ایران در بخش کشاورزی، فناوری و تجاری افزایش سطح روابط اقتصادی از اولویت های مهم کشور بلغارستان است.

میکارا کلف با اشاره به افزایش روابط تجاری، بیان کرد: روابط تجاری ایران و بلغارستان در سال ۲۰۱۷ به ۱۱۷ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۱۴ درصدی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به تراز تجاری میان ایران و بلغارستان اذعان کرد: میزان واردات از ایران حدود ۵۸ میلیون دلار بوده است و به همین میزان نیز صادرات به کشور ایران صورت گرفته است.

میکارا کلف با بیان اینکه رشد اقتصادی بلغارستان از سال ۲۰۱۶ آغاز شد، بیان کرد:  در سال ۲۰۱۶ تولید ناخالص داخلی این کشور به ۳.۹ درصد رسید که این رشد در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه بازار ۸۰میلیونی ایران ظرفیت مناسبی را برای سرمایه گذاری دارد، تصریح کرد: روابط تجاری میان دو کشور با توجه به تلاش‌های صورت گرفته سیر صعودی داشته است و علاقه برای همکاری دایم میان دو طرف وجود دارد.

وزیر اقتصاد بلغارستان در پایان با بیان اینکه روند افزایش تجارت میان دو کشور در حال تسهیل است،گفت: برای افزایش فعالیت تجاری دو طرف اقداماتی از قبیل قراردادهای حقوقی میان دو طرف بر مبنای منفعت مشترک در حال تنظیم است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۸۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در قالب این نشان صادراتی ، دو شرکت خودروسازی استان سمنان با پارک علم و فناوری این استان تفاهم نامه امضا کردند که تحقیقات تولید محصول سنسورهای اکسیژن را انجام دهند .  در استان سمنان سالانه یک و نیم میلیون دلار واردات سنسورهای اکسیژن انجام می شود .

سمنان با شعار «استان امن برای سرمایه گذاری، قطب فناوری و بهشت گردشگری» در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور  داشت.
این استان در سالن ۴۱ با ۴ کانتر و حضور ۵ شرکت صادراتی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داشت.
کانتر شماره یک، اقتصاد خودرو با حضور ۵ خودروساز استان، کانتر شماره ۲، اقتصاد دیجیتال با بهره گیری از تمامی ظرقیت‌های موجود، کانتر شماره ۳، سرمایه گذاری خارجی با بهره گیری از ظرفیت‌های خارجی استان و کانتر شماره ۴ نیز با عنوان کانتر آزاد با بهره گیری از سایر ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف صنعت، تولید، اقتصادی و سرمایه گذاری فعالیت می کرد.
از ۲۷ سال پیش تا سال ۱۴۰۰ در استان سمنان در مجموع ۱۹۹ میلیون دلار قرارداد جذب سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته و از سال ۱۴۰۰ تا کنون و طی ۲ سال، ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی آن هم در شرایط تحریم و تنش‌های منطقه‌ای و بین المللی به ثبت رسیده که می‌توان از آن به عنوان یک جهش نام برد.
استان سمنان پنجمین رتبه حجم صادرات محصولات دانش بنیان را در سطح کشور به خود اختصاص داده و بر اساس گزارش‌ها یک ششم فروش محصولات دانش بنیان کشور مختص استان سمنان است.
نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مشارکت ۶۸ کشور دنیا در تهران برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین