Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@02:59:17 GMT

اتریش و ایران شرکای بزرگ تجاری می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۹۲۸۵

رویداد۲۴-سفیر اتریش در تهران با اشاره به وجود مشترکات و علایق فراوان میان دو کشور گفت: تمایل داریم شریک بزرگ تجاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه باشیم.اشتفان شولتز عصر دوشنبه در دیدار با معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل افزود: در بدو امر برای تحقق این خواسته مقدمات ایجاد مرکز سرمایه گذاری های مشترک میان اتریش و ایران در زمینه انرژی های تجدیدپذیر در تهران فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: این مرکز به عنوان یک آژانس در زمینه انرژی های نو و تجدیدپذیر با کشورهای حوزه دریای خزر در منطقه فعالیت و همکاری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سفر به استان اردبیل در شرایط زمانی بسیار مناسب انجام شده است، گفت : درحالیکه دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده با خروج از برجام یک پیمان بین المللی را نقض کرده است این سفر پیام آشکار و محکمی را برای جهان مبنی بر قاطعیت دولت اتریش برای ادامه و تحکیم مناسبات و روابط خود در حوزه های سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و ... با ایران دارد.
وی همچنین از تدارک سفررییس جمهور ایران برای سفر به وین در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این اولین سفر دکتر روحانی به یک کشور غربی در دوره دوم ریاست جمهوری وی می باشد.
او با اشاره به اینکه در این سفر یک هیات بزرگ تجاری و اقتصادی از ایران آقای روحانی را همراهی خواهد نمود ادامه داد : بسیار خوشحال خواهیم بود که نمایندگان تجاری استان اردبیل نیز در ترکیب این هیات باشند.
شولتز اردبیل را شهری نام آشنا برای اکثریت مردم اتریش دانست و یادآوری کرد: علاوه بر وجود نقاط مشترک زیاد، اردبیل و اتریش یک اشتراک تاریخی مهم دیگر دارند و آن اینکه اردبیل و شاه اسماعیل صفوی اولین ارتباط دیپلماتیک را میان دو کشور برقرار نموده است.
وی با اشاره به تجارب ارزشمند اتریش در زمینه انرژی های نو و تجدیدپذیر و اینکه صنعت و اقتصاد این کشور در جهان به عنوان سبز شناخته شده است یادآوری کرد: اتریش فاقد هرگونه منابع زیرزمینی سوختی مانند نفت و نظایر آن است و امتیاز و برتری آن وجود نیروی انسانی خلاق و ماهر است.
اشتفان شولتز؛ پیشنهاد مقام های استان اردبیل برای همکاری دوجانبه با اتریش در زمینه سرمایه گذاری در ساخت مراکز بیمارستانی؛ آموزش و آب درمانی پزشکی را بسیار شایسته دانست و گفت:اردبیل و کشور ما دارای نقاط مشترک فراوان به منظور همکاری در این زمینه ها هستند.
وی ادامه داد: دانشمندان و متحصصان ما تلاش های گسترده ای را آغاز نموده اند تا با بهره گیری مناسب از آب درمانی در پیشگیری و درمان بیماری ها دیگر نیازی به مراکز بیمارستانی وجود نداشته باشد و ما این هدف مهم را برای استان اردبیل نیز می توانیم پیاده نماییم.
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مجموعه های سازنده مراکز آب درمانی؛ کشور اتریش است اظهار کرد: در زمان حاضر درحال ساخت 6 باب بیمارستان در ردیف بیمارستان های نسل پنجم در ایران هستیم.
وی افزود : در زمینه انرژی سبز نیز یک شرکت اتریشی در شهر کرمان در ساخت یک نیروگاه بسیار خوب مشارکت کرده که از نمونه های بسیار موفق در جهان است و می شود نظیر چنین پروژه های پایلوت را در سایر استانهای ایران نیز اجرا کرد.
سفیر اتریش در تهران در قسمت دیگری از سخنانش استان اردبیل را از لحاظ جغرافیایی و اقلیمی بسیار مشابه با این کشور کوهستانی دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران اتریشی با فراهم شدن مقدمات کار تمایل فراوانی برای مشارکت در طرح های سیاحتی این استان خواهند داشت.
وی همچنین افزود: مدرسه عالی گردشگری اتریش با آغوش باز از همکاری های دوجانبه میان اردبیل و اتریش استقبال خواهد نمود.
وی همکاری های علمی را نیز یکی دیگر از زمینه ها و قابلیت های موجود مفید در اتریش و ایران دانست و ادامه داد: حوزه های تحقیقاتی اتریش برای تمام مراکز دانشگاهی ایران قابل دسترسی هستند و زمینه تبادل علمی میان دانشجویان ایرانی و اتریشی فراهم شده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، با وجود عدم اخذ مجوز‌های لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را برای حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که مجموعه موسوم به «کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان» بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوز‌های مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعداد ۱۰ واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این واگن‌ها در شمتیغ کرد و کوشید با فشار‌های رسانه‌ای و توسل به برخی ادعا‌های بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وجود ناپختگی و بی صداقتی انجام شده از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حُسن نیت، حمل بخش نخست محموله تجاری را روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت (آغاز کرد و این محموله روز شنبه گذشته (۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود به‌منظور حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوز‌های لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان برای رسیدن به استاندارد‌های مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردر‌ها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود به‌منظور کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود