Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید طهرانیان  مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش درباره طرح ایران مهارت در وزارت آموزش و پرورش، در اختتامیه جشنواره فیلم 120 ثانیه سما  اظهار کرد: در این طرح کتابی تهیه شد که در آن 518 مهارت فنی برای گروه‌های مختلف دانش‌آموزان  وجود دارد در واقع این طرح را می‌توان میانبری در نظام آموزش و پرورش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید تغییرات گسترده ای در نظام آموزش و پرورش کشور رخ بدهد، البته این امر نیازمند زمان است؛ به طوری که برای تغییر در محتوای آموزشی کتاب‌ها حدود سه سال زمان لازم است تا تغییر رخ بدهد.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: نظام آموزش و پرورش از مسیر تئوری محور بودن باید به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند؛ اگر قرار باشد نسل آینده نتیجه خوبی بگیرند این امر از طریق مهارت محوری محقق می‌شود؛ اکنون حدود 70 تا 80 سال است که نظام آموزش و پرورش ما تغییر نکرده این در حالی است که علمی  مانند رشته فناوری اطلاعات به شدت دچار تحول و دگرگونی شده است.

طهرانیان گفت: ما باید دانش‌آموزانی ایرانی، اسلامی و مدرن تربیت کنیم؛ امروزه همه فعالیت‌های زندگی‌ با فناوری اطلاعات گره خورده است، این علم  در تمام امور انسان‌ها نقش دارد به طوری که در کشورهای توسعه یافته در دهه آینده دیگر فردی برای خرید کالای خود به مغازه یا پاساژ نمی‌رود و آن‌ها را اینترنتی می‌خرد.

وی تأکید کرد: فضای مجازی در مدارس اهمیت بسزایی دارد و ما نباید با فضای مجازی برخورد تدافعی داشته باشیم  بلکه  باید با فضای مجازی به شکل فعال برخورد کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند به صورت سازمان یافته و هدایت شده از فضای مجازی استفاده کنند.

هدایت خلاقیت های دانش آموزان در فضای مجازی

علیرضا آزادبر دبیر جشنواره و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما تهران گفت:  جشنواره فعالیت‌های علمی و فنی در فضای مجازی (جشنواره فیلم 120 ثانیه سما) نخستین جشنواره فعالیت‌های علمی و فنی در فضای مجازی است که دانش‌آموزان توانستند در آن خلاقیت و نوآوری خودشان را به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: دکتر ولایتی و رهبر در دانشگاه آزاد برای شناسایی استعداد و مورد حمایت قرار دادن استعدادهای برتر تأکید بسیار کردند، بنابراین باید استعدادهای خود را بشناسیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

دبیر جشنواره و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما تهران درباره اهداف این جشنواره گفت: معرفی ایده‌های نو و فیلم‌های برتر علمی و فنی در زمینه‌های مختلف علمی مانند فیزیک، شیمی، ریاضیات و نجوم از اهداف این جشنواره هستند.

وی تأکید کرد: فراخوان این جشنواره از اول آذر 96 شروع شد و آخرین مهلت ارسال آثار هم تا 31 فروردین 97 بود؛ 74 گروه در سایت ثبت‌نام کردند که از این میان 48 گروه فیلم فرستادند که 26 فیلم مورد پذیرش قرار گرفتند؛ 4 فیلم هم کنار گذاشته شدند و از 22 اثر باقی مانده یک اثر، اثر برتر خلاق انتخاب شد.

هنر بستری مناسب  برای تبیین فنون امروزی به دانش آموزان

در ادامه مراسم علیرضا منظری توکلی معاون دانشگاه و ریاست سازمان سما درباره ویژگی فطرت اظهار کرد: انسان‌ها ویژگی به نام فطرت دارند؛ فطرت 8 یا 11 منشأ ظهور دارد که یکی از منشأهای ظهور فطرت بشر زیبایی دوستی و علاقه به زیبایی آفرینی است.

وی بیان کرد: روح ما نفخه الهی است خداوند؛ زیباست و زیبایی را هم دوست دارد؛ دانش‌آموزان برای یادگیری مهارت‌ها نیاز به زمان دارند ؛ فضای مجازی یک تهدید است که ما باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

معاون دانشگاه و ریاست سازمان سما یادآور شد: مسابقه جشنواره فیلم 120 ثانیه سما در بستر پیام رسان سروش انجام شده است؛ ما اگر قصد داشته باشیم فرهنگ، علم و فن را به نسل امروز منتقل کنیم  این کاراز طریق هنر ممکن می‌شود.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور

 به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون پرورشی دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان در حاشیه این کلاس آموزشی گفت: این دوره آموزشی خبرنویسی با هدف پیشرفت مهارت دانش آموز خبرنگاران جدید و افزایش مهارت آنها در خبر نویسی برگزار شده است.
حسین سرداری با اشاره به اینکه این دوره در دو روز پیش بینی شده افزود: مدرس این دوره سجاد سرداری نیا دانش آموزخبرنگار پانا‌ی مدرسه است که با حضور بیش از ۱۵ خبرنگار دبیرستان برگزار شد.
حسین سرداری گفت: امیدواریم که این دوره باعث پیشرفت دانش آموزان در حوزه‌ی خبر نویسی شود و ما شاهد پیشرفت آنها در این رشته باشیم.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد