Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@13:52:46 GMT

۸ کالا به لیست ممنوعه‌ خرید کالای خارجی اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۱۹۶۰۳

۸ کالا به لیست ممنوعه‌ خرید کالای خارجی اضافه شد

فهرست جدید ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی ابلاغ شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هیأت وزیران در جلسه ۱۹ اردیبهشت ۹۷ به پیشنهاد وزارت صنعت‌، معدن و تجارت و استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی فهرست تکمیلی ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی را اعلام کرد. این فهرست در ۸ ردیف تصویب شده و به فهرست مورخه ۱۱ خرداد ۹۳ الحاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست کالاهای ممنوعه جدید به شرح زیر است:

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزارت صنعت، وزارت اقتصاد، وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت دفاع، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت فرهنگ، سازمان برنامه و بودجه و سازمان صداوسیما این دستورالعمل را ابلاغ کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: معدن و تجارت قانون اساسی معاون اول سازمان برنامه و بودجه اسحاق جهانگیری تولید داخلی کالا های وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۱۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالاهای تولید شده در استان سال گذشته به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به ویژه کشورهای همسایه صادر شد.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه میزان صادرات سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشت، افزود: کشورهای ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان‌غربی در سال گذشته بودند.

سرتیپی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان‌غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

وی گفت: همچنین سال گذشته بر اساس کارتهای بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه صدور و تمدید کارتهای بازرگانی در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشت ، اضافه کرد: در این مدت دو هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

دیگر خبرها

  • شرط ۲ برابر خرید برای استفاده کالا برگ نیازمند بازنگری است
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری