Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@17:53:55 GMT

توصيه هايي براي رضايت بيشتر از زندگي زناشويي

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۰۱۶۷

توصيه هايي براي رضايت بيشتر از زندگي زناشويي

خبرگزاري آريا -

رضايت زوج ها از يکديگر در زندگي مشترک، در واقع نگرشي مثبت و لذت بخش است‎
رضايت زوج ها از يکديگر در زندگي مشترک، در واقع نگرشي مثبت و لذت بخش است که زن و شوهر از جنبه هاي مختلف روابط خود با يکديگر دارند.
پژوهش هاي متعدد در حوزه روان شناسي نشان داده که رضايت زوج ها در طول زندگي ثابت نبوده و با افت و خيزهايي همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي مثال، «انريچ» در حوزه چرخه زندگي به منحني U معتقد است. او يک منحني U شکل را با يک نقطه اوج در سال هاي اول، تنزل در هنگام تولد فرزندان و در نهايت صعود با رفتن فرزندان از خانواده ارائه مي دهد. پژوهشگر ديگري به نام «ميشل» نيز عقيده دارد نارضايتي زنان، موقع مدرسه رفتن فرزندان بيش از هر زمان ديگري بوده اما به محض اين که فرزندان به سن نوجواني مي رسند، رضايت در زنان افزايش و تا دوره هاي بعد همچنان ادامه مي يابد. براي محکم تر کردن پيوند زوج ها و داشتن رابطه اي انگيزه بخش، پويا و شاد، راه هاي زيادي وجود دارد که ما برجسته ترين شان را تقديم تان مي کنيم.
همديگر را براي رشد تشويق کنيد
در يک رابطه خوب، هر دو طرف براي رشد و تغيير تشويق مي شوند. اگر مي خواهيد کارتان را رها کنيد و درستان را ادامه دهيد، همسرتان بايد از شما حمايت کند. اگر مي خواهيد کار جديدي را امتحان کنيد يا به کاري که در گذشته مي کرديد برگرديد، او بايد پشتيبان شما باشد. شما هم بايد او را از همين حمايت ها بهره مند کنيد. همسرتان را تشويق کنيد کارهاي جديدي را امتحان کند، چيزهاي تازه اي بياموزد و با افراد جديد آشنا شود. اگر بخواهيد همسرتان هيچ تغييري نکند و همان طور بماند که هست، زندگي تان فوق العاده خسته کننده خواهد شد.
کوتاه آمدن به معني ضعف نيست
کوتاه آمدن به معني تسليم شدن نيست. به اين معني نيست که جنگ را باخته ايد بلکه دقيقا برعکس آن است. آيا مي دانيد گاهي کوتاه آمدن چه کار سختي است؟ دوست داريد حرف شما به کرسي بنشيند، چون فکر مي کنيد درست است و حرف هاي همسرتان معنايي برايتان ندارد. يک قدم به عقب برداريد و کمي سياستمدارانه تر به اين مشاجره نگاه کنيد. نتيجه منطقي آن چيست؟ اگر حق با همسرتان است، از اين که آن را بپذيريد، نترسيد. حرف او را قبول کنيد يا هر دو، تا اندازه اي کوتاه بياييد و نظرتان را کمي تغيير دهيد تا حس رضايت به تساوي تقسيم شود. نکته مهم اين که سعي نکنيد حتما حرف خودتان را به کرسي بنشانيد. بي ترديد، کوتاه آمدن و صلح کردن به رشد رابطه تان کمک مي کند.
ضعف هايتان را بپذيريد
همسرتان از شما انتظار ندارد فوق العاده باشيد و احتمالا شما هم چنين انتظاري از او نداريد. همه ما انسان هستيم و ممکن است ضعف هايي داشته باشيم. در واقع، براي اين که رابطه اي ماندگار و جدي داشته باشيد، بايد اجازه دهيد همسرتان از ضعف هاي شما آگاه شود، اين باعث مي شود درباره چيزهايي که آزارتان مي دهد حساس تر شويد و به شما کمک مي کند تا خودتان را در آن زمينه ها تقويت کنيد.

رضايت زوج ها در طول زندگي ثابت نبوده و با افت و خيزهايي همراه است‎
زود و از ته دل ببخشيد
هر زمان که با هم دعوا کرديد، نگران نباشيد که چه کسي مي برد و چه کسي مي بازد. از مشاجره ها و حرف هايي که زده مي شود درس بگيريد و در پي يافتن راه حلي براي مشکل تان باشيد. وقتي از دعوايي درس مي گيريد، مي توانيد آن درس را در رابطه تان پياده کنيد تا از بروز دوباره آن مشکل در آينده جلوگيري کنيد. همه اين ها خيلي خوب است، اما کارتان تمام نشده است! همسرتان را ببخشيد! خودتان را هم همين طور! دعوا تمام شده است، حالا ديگر بايد از آن بگذريد. سعي کنيد هيچ گاه از همسرتان کينه اي به دل نگيريد، زيرا اين خشم و کينه تا جايي ادامه پيدا مي کند که ديگر دوست نخواهيد داشت رابطه تان را با او ادامه دهيد.
در روابط تان مرزهاي سالم بگذاريد
ازدواج يک مرز مي خواهد که نفوذپذيري آن نسبي باشد، طوري که به تمام دوستان و اعضاي خانواده اجازه ارتباط دهد ولي در امور شخصي و برنامه هاي شما خللي وارد نشود. البته اين موضوع درباره خويشاوندان درجه يک، کمي پيچيده مي شود. اين که به طور مثال در برنامه ريزي تعطيلات آخر هفته، وقت تان را با خانواده خود خواهيد گذراند يا خانواده همسرتان؟ يا شايد براي اولين بار در خانه خودتان خواهيد ماند؟ يا اين که چه مقدار پشت تلفن و حضوري با خانواده تان حرف مي زنيد و درباره جزئيات زندگي تان اطلاعات مي دهيد؛ از مواردي است که با وجود مرزهاي سالم، راحت تر تعيين مي شود. البته فراموش نکنيد که والدين خود را کنار نگذاريد. شما تا آخر به عشق و حمايت آن ها نياز داريد اما مرزي بين محدوده رابطه خود با همسر و رابطه با والدين در نظر بگيريد.
استفاده از وسايل ارتباطي را محدود کنيد
استفاده افراطي از تلفن، مي تواند خوشحالي را از خانه شما دور کند و حامل تنش باشد. هر چه بيشتر تماس و پيام دريافت کنيم، پريشان تر مي شويم. فناوري مرز بين خانه و محيط کار را از بين برده است. البته اين موضوع به خودي خود بد نيست و انعطاف بيشتري به انسان مي دهد اما قرار نيست رئيس تان هميشه وقتي با شما تماس مي گيرد، خبر خوبي به شما بدهد و تشويق تان کند و بگويد کاري که روي پروژه انجام دادي، بي نظير بود. اين تماس، گاهي ممکن است آغاز يک بحران باشد پس با ايجاد محدوديت، اين تنش ها را کم کنيد: پست الکترونيکي خود را فقط يک بار در شب چک کنيد. اگر تماسي مهم نيست، پاسخ دادن به آن را به فردا صبح موکول کنيد. هر شب در ساعت خاصي تلفن و رايانه خود را خاموش کنيدو شبکه هاي اجتماعي را چک نکنيد.
منبع: سلامت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام صادقی؛ رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه  گفت: در جریان پویش "به عشق علی(ع) می‌بخشم" که طی مدت 68 روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) به اجرا درآمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در 85 پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور "رضایت" حاصل شد، 3 هزار و 433 نفر از زندان آزاد شدند و 383 نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

اعلام گذشت 422 اولیای دم منجر به نجات 422 نفر از حکم قصاص در 95 روز

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، 613 مورد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • یولیا زوتوا: عروس ایرانی ها شدم و بسیار خوش شانس هستم
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم