Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:06:14 GMT

کشتار فلسطینیان با سیاست کشتن تعهدات آمریکا همسو است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۱۳۵۸

کشتار فلسطینیان با سیاست کشتن تعهدات آمریکا همسو است

نیویورک– ایرنا– فعال ضد جنگ آمریکایی می گوید کشتار ‏تظاهرکنندگان فلسطینی در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس در راستای سیاست واشنگتن در کشتن و زیرپاگذاشتن قوانین و ‏تعهدات بین المللی است.‏

«سارا فلندرز» که از رهبران مرکز پیکار بین المللی (‏International Action Center‏) است روز دوشنبه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود دولت ترامپ دست رژیم صهیونیستی را باز گذاشته ‏است که هر گونه می خواهد رفتار کند و حمایت آن از کشتار غزه نشان داد قوانین بین المللی برای آمریکا، کوچکترین ارزشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سیاست رژیم صهیونیستی در فلسطین را پاکسازی قومی توصیف کرد و اضافه کرد: فلسطینی ها در غزه در یک زندان بزرگ ‏محصور هستند و مقاومت آنها الهام بخش مردم در سراسر جهان است. آنها در سخت ترین شرایط و با دستان خالی به مقاومت خود ‏در برابر سیاست های صهیونیست ها و ایالات متحده ادامه می دهند و این رویدادی بسیار مهم برای ماست که از آنها الگو ‏بگیریم.‏
این فعال آمریکایی، حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و خارج شدن ترامپ از توافق هسته ای را مرتبط به تحولات داخل ‏فلسطین دانست و ادامه داد: آمریکا همیشه به دولت صهیونیستی اسرائیل چراغ سبز کامل نشان داده است که هر طور می خواهد رفتار کند. ‏بار دیگر این کشتار نشان داد که آمریکا آماده است پیمان های بین المللی را که امضا کرده است زیر پا بگذارد.‏
فلندرز تصریح کرد: به یاد داریم که آمریکا به عنوان ضامن راه حل دو دولت خود را مطرح کرده بود اما ترامپ به راحتی از آن ‏عقب نشینی کرده و آن را زیر پا می گذارد. دقیقا همین کار را با توافق هسته ای با ایران انجام داد و آن را نقض کرد.
وی با بیان این که آمریکا بر ‏خلاف قوانین بین المللی، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، اظهار کرد: این سیاست امپریالیستی آمریکاست که اجازه ‏می دهد دهها نفر در غزه کشته و صدها نفر دیگر زخمی شوند. مقام های آمریکایی از صلح سخن می گویند اما هدف آنها ‏تضمین برتری اسرائیل در خاورمیانه و گسترش سلطه گری آمریکاست.
فعال ضد جنگ آمریکایی خاطرنشان کرد: آنچه این روزها در غزه و کرانه باختری رخ می دهد ثابت می کند که نمی توان حتی یک لحظه به ایالات متحده ‏اعتماد کرد. هدف ایالات متحده، سیطره بیشتر بر منطقه است اما در مقابل، مردم فلسطین و منطقه نشان داده اند که به سادگی تسلیم طرح های آمریکا نخواهند شد. ‏
فلندرز در پاسخ به این پرسش که ترامپ در عوض این حمایت ها از رژیم صهیونیستی، چه چیزی در داخل ‏کشور به دست خواهد آورد؟ گفت: دستاوردی جز راضی نگه داشتن جنگ طلبان ندارد. ترامپ می خواهد پایگاه ‏صهیونیستی و ارتجاعی خود را حفظ کند اما این کارها نمی تواند برای وی دستاوردی جز عصبانیت بیشتر جامعه بین المللی ‏داشته باشد.‏
ایرنا از این فعال آمریکایی پرسید آیا اساسا دولت ترامپ اهمیتی برای دیدگاه مسلمانان جهان درباره فلسطین و حساسیت موضوع ‏قدس قائل است؟
این فعال سیاسی آمریکا پاسخ داد: سیاست ترامپ در فلسطین در راستای سیاست های اسلام ستیزانه وی است. این کار وی شکاف با مسلمانان ‏در داخل و خارج آمریکا را عمیق تر خواهد کرد که دیر یا زود، خشم مسلمانان جهان به گونه ای بروز می یابد. نمی توان ‏به این سیاست های توهین آمیز ادامه داد.‏
فلندرز با اشاره به نقش رژیم سعودی در پیشبرد سیاست های سلطه جویانه آمریکا در منطقه، اظهار کرد: سیاست ترامپ علیه ‏مهاجران مسلمان، نشان دهنده اسلام ستیز بودن وی است اما تاکنون عربستان تلاش کرده است که چهره ترامپ را حفظ کرده و ‏مانع از مقاومت و خیزش مردم مسلمان شود. ‏
ایرنا همچنین نظر این فعال صلح آمریکایی را درباره پوشش تحولات فلسطین و کشتار فلسطینی ها در رسانه های اصلی آمریکا ‏جویا شد.‏
وی مساله فلسطین را در سیاست رسانه های آمریکایی همچون فاکس نیوز حاشیه ای دانست و گفت: تردیدی نیست ‏که این رسانه ها به طور مرتب، کارهای اسراییل و سیاست آمریکا درباره آن را سانسور می کنند و از اینکه ‏آمریکا در مصیبت مردم فلسطین نقش دارد، سخنی به میان نمی آورند.
فعال ضد جنگ آمریکایی افزود: دلیل آن هم این است که این رسانه ها بخشی از شبکه ‏مالی، سیاسی و نظامی هستند که از جنگ و تجارت جنگ افزار سود می برند. آنها میلیاردها دلار از فروش جنگ افزار به ‏اسرائیل و عربستان سود می برند. اعضای این شبکه در هیات مدیره رسانه های مهم آمریکا حضور دارند و طبیعی است که به ‏دنبال سانسور تحولات فلسطین و توجیه سیاست های آمریکا باشند.‏
فلندرز تاکید کرد: اسرائیل مستقل از آمریکا وجود نخواهد داشت. حتی نمی تواند یک ساعت بدون کمک مالی و نظامی آمریکا دوام ‏بیاورد. اسرائیل، پایگاه ایالات متحده در منطقه است که وظیفه دارد منافع واشنگتن در خاورمیانه را پیش ببرد.‏
نمایندگان کنگره آمریکا در سال 1995 میلادی، در قطعنامه ای انتقال سفارت امریکا به قدس را تصویب کرد.
این قانون به بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت آمریکا این اختیار را می داد که درصورت صلاحدید خود انتقال سفارتخانه را برای 6 ماه به حالت تعلیق درآورد اما با کشته شدن اسحاق رابین نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و با چالش روبه‌رو شدن روند صلح فلسطین و اسرائیل این قطعنامه هیچگاه اجرایی نشد.
نه تنها بیل کلینتون در دو دوره ریاست جمهوری بلکه پس از او جرج بوش پسر و باراک اوباما نیز هر 6 ماه یکبار انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس را به تاخیر انداخته اند.
اما چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی یکجانبه و مغایر قوانین بین المللی، این مصوبه را اجرایی کرد و امروز این کشور در قدس طی مراسمی با حضور جان سالیوان معاون وزیر خارجه، استیو منوچین وزیر خزانه داری، جرد کوشنر و ایوانکا ترامپ مشاوران رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه به وقت محلی گشایش یافت.
آتشی که ترامپ در سال گذشته مقدمات آن را با رژیم صهیونیستی فراهم کرده بود امروز در قدس شعله ور شد. با این اقدام، سرزمین های اشغالی امروز صحنه ناآرامی ها و درگیری های شدید میان فلسطینی ها و نظامیان رژیم صهیونیستی بود.
اروپام*م.ع*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا فلسطين اسراييل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مأموریت دشوار بلینکن
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا