Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:04:16 GMT

مالزی انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۲۵۰۸

مالزی انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم کرد

کوالالامپور- ایرنا- دولت ، سازمان ها ، گروهها و فعالان مدنی مالزی با صدور بیانیه های مختلفی ضمن محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس، خواستار حمایت مسلمانان سراسر جهان از مردم فلسطین شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وزارت امورخارجه مالزی با انتشار بیانیه‌ای یکبار دیگر مخالفت شدید خود را با گشایش سفارت آمریکا در بیت المقدس اعلام کرده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این بیانیه مالزی این اقدام آمریکا را مانع مذاکرات صلح آینده قلمداد کرده است.
در این بیانیه‌ آمده است: این امر نه تنها به امنیت و ثبات منطقه منجر نخواهد شد، بلکه احساسات را تحریک و هر مذاکرات صلح آتی را مختل می کند.
علاوه براین سازمان ها ، گروههای مردمی و فعالان مدنی نیز حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز داشتند.
بنیاد القدس مالزی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد: همه مسلمانان درجهان باید در هر موقعیتی که قرار دارند و به هر وسیله ای که می توانند به فلسطینی ها که تحت ظلم و فشار صهیونیست ها قرار گرفته اند، کمک کنند.
دولت آمریکا روز دوشنبه در اقدامی جنجالی و غیرقانونی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات میلیونی بازگشت، این اقدام را محکوم و بر حق مسلم خود در بازگشت به سرزمینشان تاکید کردند.
اعضای هیات آمریکایی به سرپرستی «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، همراه با همسرش «جرد کوشنر» و «استیون منوشن» وزیر خزانه داری آمریکا صبح یکشنبه 23 اردیبهشت وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شدند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ششم دسامبر 2017 ( 15 آذرماه 96) در اقدامی که سراسر نقض قوانین و قطعنامه های سازمان ملل متحد بود، تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.
روز دوشنبه همچنین ده ها هزار شهروند فلسطینی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی و هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین در مرزهای شرقی نوار غزه تظاهرات کردند.
تظاهر کنندگان فلسطینی در نوار غزه هدف حملات مرگبار نظامیان صهیونیست از هوا و زمین قرار گرفتند و براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین تاکنون 58 نفر کشته و دوهزار و 771 شهروند فلسطینی نیز زخمی شدند.
بنیاد القدس مالزی در این بیانیه که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شد بازگشت مردم فلسطین را حق مردم این کشور دانست و اعلام کرد: اقدام آمریکا در انتقال سفارت به قدس غیرقانونی بوده و کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست ها نقض مکرر حقوق بین الملل است.
در این بیانیه تاکید شده که این بنیاد رخدادهای 70 امین سالگشت روز نکبت، حمله نظامی و تجاوز دوباره نظامیان صهیونیست علیه مردم و سرزمین فلسطین و افتتاح سفارت آمریکا در قدس را کاملا محکوم می کند.
سازمان فرهنگی فلسطنیان مالزی نیز با انتشار بیانیه دیگری دراین زمینه ضمن محکومیت شدید با اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در نوارغزه و قدس شریف اعلام کرد: مالزی همواره از حامیان مردم فلسطین بوده و مساله آزادی فلسطین و حمایت از قدس در قلب هر مالزیایی جا دارد.
این سازمان همچنین خواستار کمک های بیشتر کشورهای اسلامی به مردم فلسطین شد.
آساق **241**1599

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: مردم در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار واحد خون اهدا کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون و سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی با امضای تفاهمنامه‌ای همکاری خود را توسعه دادند. این تفاهم‌نامه با توجه به جایگاه و نقش ورزش در زندگی مردم و اهمیت تامین خون و فرآورده‌های آن در سطح سلامت جامعه میان شهرام میرزایی به نمایندگی از سازمان انتقال خون و علی خلیلی به نمایندگی از فدراسیون ورزش‌های همگانی منعقد شد.

شهرام میرزایی در این جلسه گفت: سازمان انتقال خون به پشتوانه حمایت مردم شریف کشورمان سال‌هاست که به اهدای خون 100 درصد داوطلبانه دست یافته است.

وی با اشاره به اهدای بیش از 2 میلیون و 327 هزار واحد خون در سال گذشته افزود: سازمان انتقال خون سازمانی مردمی و خدمت‌رسان و حیاتی است و با توجه به سلامت محور بودن و وجه اجتماعی و مردمی فدراسیون ورزش‌های همگانی پیشبینی می‌شود ظرفیت‌های این فدراسیون در ترویج فرهنگ اهدای خون خصوصا میان بانوان و جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

وی دستاوردها و افتخارات ملی و بین‌المللی سازمان انتقال خون و شاخص‌های بالای اهدا در کشورمان را مرهون مشارکت مردم  دانست و گفت: سازمان انتقال خون وجه اجتماعی مهمی دارد و باید ضرورت آن در بطن مردم جامعه و درمیان افکار عمومی حس شود به این لحاظ حدود دو سال است که معاونت اجتماعی در ساختار این سازمان در نظر گرفته شده است و به وجود آمدن این معاونت نیز تاکنون دستاوردهای مهمی به همراه داشته است که فعال کردن ظرفیت‌های مردمی، سمن‌ها و سازمان‌ها و نهادهایی که ظرفیت همکاری دارند در قالب تفاهم‌نامه‌ها یکی از این دستاوردها است.

رشد 5 درصدی شاخص اهدای خون کشور/ اهدای 2.3 میلیون واحد خون

سرپرست معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون، هر دو ارگان را سلامت محور خواند و افزود: "شعار خون سالم در بدن سالم "می‌تواند سر لوحه این تفاهم نامه باشد که الفبای خود مراقبتی و سرآغاز جامعه سالم به شمار می‌رود. 

خلیلی؛ سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز ضمن تقدیر از خدمات گسترده تخصصی و منحصر به فرد سازمان انتقال خون گفت: پیشرفت سازمان انتقال خون در دهه‌های پس از انقلاب و خصوصاً سال‌های اخیر نسبت به وضعیتی که پیش از آن در این زمینه وجود داشت غیرقابل مقایسه و دستاوردهای آن افتخارآمیز و مثال‌زدنی است.

وی افزود: با توجه به فراگیری مخاطبان این فدراسیون و دسترسی آن در کل کشور و در دستیابی به تحقق اهداف حاکمیتی فدراسیون ورزش‌های همگانی و ترویج و ارتقای سطح سالمت عمومی، هر فعالیتی که موجب سلامتی عمومی و نشاط میان مردم شود را همسو با وظایف خود می‌دانیم و این تفاهم‌‌نامه نیز در همین خصوص اهمیت بالایی دارد. 

خلیلی افزود: ضروری است روحیه تلاش برای سلامتی و ورزش همگانی را بین مردم ترویج کنیم زیرا ورزش قدم اول برای سلامتی پایدار است و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و مردم سالم اهداکنندگان بهتری نیز برای خون و فرآورده‌های آن هستند و روحیه سخاوت و خدمت به هم‌نوع بخشی از اخلاق ورزشکاری به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • شعبان جولا: دانشجو باید به تقابل تمدنی وارد شود و به بیانیه دادن اکتفا نکند/ حق وتو آمریکا باید سلب شود
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • تظاهرات مردم مالزی در حمایت از غزه+ فیلم
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم