Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان وبلوچستان گفت: تاسیس کنسولگری عمان در چابهار و تسهیل صدور روادید راهکار ادامه خط دریایی چابهار-مسقط است.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با ایسنا-‌ با اشاره به اتمام فعالیت خط مسافربری چابهار-مسقط  اظهار کرد: این خط دریایی با توجیه اقتصادی قابل قبولی یک‌سال و نیم پیش در چابهار راه‌اندازی شد چراکه بیش از یک سوم جمعیت کشور عمان را بلوچ‌ها تشکیل می‌دهند که باتوجه به روابط  و رفت‌وآمدهای خویشاوندی آن‌ها با بلوچ‌های ایران امکان برقراری یک راه خوب برای دسترسی مردم دو خطه ضروری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تنها کشتی که در این مسیر فعالیت می‌کرد با ظرفیت 207 مسافر و 56 خودرو یکی از بهترین و لوکس‌ترین شناورهای مسافرت دریایی بود که فاصله 160مایلی چابهار-مسقط را با سرعتی معادل 50نات دریایی و در مدت 3 ساعت طی می‌کرد که باوجود نرخ پایین وقابل توجیه 400هزارتومانی این سفر دریایی در مقایسه با نرخ بلیط هواپیما قیمت بالای صدور ویزای عمان این سفر دریایی را غیرقابل توجیه‌ می‌کرد‌.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان، هرچند فعالیت این خط دریایی از فروردین ماه سال‌گذشته به دلیل عدم حمایت دستگاه‌های دولتی در پرداخت یارانه و ارائه تسهیلات به اتمام رسیده است اما درصورتی که امکان تاسیس کنسولگری عمان در چابهار فراهم شود و یا با همراهی دستگاه‌ها صدور ویزای عمان تسریع و تسهیل شود گردشگران و جوامع محلی بسیاری برای رفت و آمد از این خط استفاده می‌کنند‌.

آقایی خاطرنشان کرد: مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور در محوطه‌ای به مساحت 10 هزار مترمربع و زیربنای 4000 مترمربع با ظرفیت پذیرش حداقل 600 مسافر ورودی و خروجی به صورت همزمان در بندر شهید کلانتری چابهار  و در راستای ایجاد فرهنگ مسافرت‌های دریایی و جذب توریسم زیارتی، سیاحتی و درمانی کشورهای منطقه تجهیز شده و سازمان بنادر علاوه بر آن که درآمدزایی آن را مدنظر قرار نداده تاکنون برای تداوم فعالیت این ترمینال و تنها خط مسافرت دریایی چابهار-مسقط آن بیش از یک میلیارد تومان یارانه نیز پرداخت کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تاسیس کنسولگری منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان

به گزارش خبرآنلاین از همشهری آنلاین، در برخی از موارد بوی بد دهان ممکن است ناشی از عفونت، بیماری، مصرف دارو یا بیماری‌های لثه باشد.اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.

اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900365

دیگر خبرها

  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد