Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گروه جهادی شهید ابراهیم هادی را به راه انداخته و آستین‌ها را بالا زده‌اند و تلاش می‌کنند تا قدمی در رفع محرومیت روستاییان این استان بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گروه های جهادی در هر استان فعالیت های خاصی انجام می دهند و در همین راستا دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گروه جهادی شهید ابراهیم هادی را به راه انداخته و آستین ها را بالا زده اند و تلاش می کنند تا قدمی در رفع محرومیت روستاییان این استان بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها گروهی به روستاههای اطراف و محروم می روند و با معاینه اهالی روستا افراد بیمار را درمان و با داروخانه سیاری که همراه آنها ست، تلاش می کنند تا سلامت را به روستاییان  برگردانند.  

فعالیت آنها در همین جا متوقف نمی شود، اگر بیماری نیاز به درمان بیشتری داشته باشد، این گروه جهادی بیمار را تا بیمارستان همراهی و تلاش می کند با هماهنگی های انجام شده مراحل درمان برای آنها رایگان انجام شود.   

رضا ملاکی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه بوشهر در توضیح فعالیت های گروه جهادی شهید ابراهیم هادی به خبرنگار دانشجو گفت: این گروه جهادی به صورت سالیانه بیش از 10 اردو  برگزار می کند که عمده فعالیت های این اردوها در تابستان انجام می شود و با برنامه ریزی دانشجویان به مناطق محرومی که از پیش مشخص شده است، اعزام می شوند.

ملاکی در خصوص اردوهایی که در طی سال تحصیلی برگزار می شود، نیز افزود: در بیشتر روزها بسته به ساعت درس و دانشگاه دانشجویان اردوهای جهادی برگزار می شود؛ اما بیشتر این اردوها در پنج شنبه ها و جمعه رخ می دهد و مربوط به بخش سلامت است.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه بوشهر با اشاره به اینکه این گروه با بسیج جامعه پزشکی و موسسه درمان بسیجیان همکاری دارد، افزود: در سال گذشته همراه با گروه جهادی شهید ابراهیم هادی بیش از 1200 ویزیت و درمان دندانپزشکی داشتیم که بیشتر این افراد از مناطق محروم استان بودند. در کنار فعالیت دانشجویان پزشکان متخصص نیز با ما همراه می شوند و  در ویزیت و درمان کودکان و افراد نیازمند به ما کمک می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار فعالیت های پزشکی، فعالیت های فرهنگی نیز انجام می شود؛ تشییع پیکر شهید گمنام یکی از این برنامه هایی بود که گروه جهادی ابراهیم هادی آن را با شکوه بسیاری برگزار کرد. برگزاری کلاس های مشاوره و پیدا کردن خیرین مدرسه ساز نیز از اقداماتی است که گروه جهادی شهید هادی آن را در لیست اقدامات خود دارد.

در کنار فعالیت های پزشکی، فعالیت های فرهنگی نیز انجام می شود؛ تشییع پیکر شهید گمنام یکی از این برنامه هایی بود که گروه جهادی ابراهیم هادی آن را با شکوه بسیاری برگزار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه تمام دغدغه دانشجویان بسیجی تغییر وضعیت مردم در مناطق محروم است، در ادامه افزود: اقدام فرهنگی دیگری که با همکاری دانشجویان علوم پزشکی بوشهر انجام شد، این بود که به سراغ دانش آموزان کنکوری مناطق محروم می روند و به آنها مشاوره تحصیلی می دهند. این اقدام در همین جا ختم نمی شود و آنها کتاب های کمک درسی و جزواتی را نیز که در پیش از ورود به دانشگاه برای آمادگی در کنکور از آن استفاده می کردند را نیز در اختیار این دانش آموزان قرار می دهند و سعی می کنند مشکلات درسی آنها را برطرف کنند.

ملاکی به بحث مسابقه کتابخانه شهید هادی که این گروه جهادی آن را برگزار کرد، اشاره کرد و ادامه داد: این مسابقه علاوه بر کتابخوانی هدف مهم تری را دنبال می کرد و آن هم آشنایی دانشجویان با شخصیت والای این شهید بود. در کنار این مسابقه اکران فیلم و کارهای فرهنگی دیگر نیز توسط اعضای گروه جهادی شهید هادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شده است.

ملاکی در ادامه اضافه کرد: توانستیم داروخانه سیار به راه بیندازیم و با کمک بچه های گروه پزشکی این داروها را به خانواده های نیازمند در روستاه های محروم می دادیم.

وی به سیستم ارجاع این گروه اشاره کرد و گفت: پس از اینکه دانشجویان در روستاها بیماران را معاینه می کنند؛ در صورت نیاز آنها را به بیمارستان ارجاع می دهند و تمام تلاش بر این است که این معاینات به صورت رایگان انجام شود.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه افزود: کارهای عمرانی نیز از دیگر فعالیت های این گروه است. دیوارنویسی، رنگ آمیزی مدارس برگزاری جشن دریایی نیز از فعالیت هایی است که این گروه در سال گذشته آن را برگزار کرده است.

وی به برگزاری جشن ازدواج جهادی در یکی از اردوها اشاره کرد و گفت: مراسم عقد یکی از دانشجویان در یکی از اردوها و با حضور مردم روستا برگزار شد و با این کار بحث ازدواج آسان مطرح شد.

 این مراسم با همراهی و همکاری اهالی روستای اسلام آباد دیر استان بوشهر برگزار شد و مردم روستا در برگزاری آن نقش مهمی ایفا کردند.

مسئول بسیج طلاب برای جاری کردن صیغه عقد به روستا امده بود و همه اهالی در این مراسم شرکت داشتند. این جشن که در روز سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد، روحیه دانشجویان جهادی و مردم روستا را شاد کرد. پذیرایی این مراسم را خود مردم بر عهده گرفتند و با کیک و شیرینی از اهالی روستا استقبال شد.

حسن باربر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی نیز به در گفتگو با خبرنگار دانشجو گفت: 12 سال است که گروه جهادی شهید هادی شکل گرفته است، اما تا دو سال قبل در حوزه درمان قوی نبوده است؛ زیرا از طرف دانشگاه کمکی به ما نشده است. اما از دو سال قبل بنا بر این شد که فعالیت های گروه گسترش پیدا کند و به همین دلیل با مذاکراتی که با خارج از دانشگاه صورت گرفت، بنا بر این شد که کارهای دندانپزشکی و بهداشتی به عناوین کارهای گروه جهادی وارد شود.

12 سال است که گروه جهادی شهید هادی شکل گرفته است، اما تا دو سال قبل در حوزه درمان قوی نبوده است؛ زیرا از طرف دانشگاه کمکی به ما نشده است.

 

حسن باربر با اشاره به اینکه فعالیت های گروه در دو قالب تابستان و ایام تحصیل برگزار می شود، ادامه داد: در تابستان اردوها به صورت 10 روزه برگزار می شود و دانشجویان در یک اردوی سنگین شرکت می کنند؛ البته این اردوها جدا از حوادثی مانند کرمانشاه است که به صورت اتفاقی رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر اردوها سعی می کنیم از متخصصان و مشاوران پزشکی کمک بگیریم، ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان این اردوها دانشجویان سال بالایی به همراه پزشکان متخصص هستند.

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ادامه افزود: تمرکز بچه ها بر روی درمان معاینات است عمده مشکلات مردم نیز جرم‌گیری، پرکردن و یا کشیدن دندان است و جرم گیری آمار بالاتری را نسبت به سایر موارد به خود اختصاص داده است و بیشتر دانشجویان بر روی این کار تمرکز دارند؛ اما از آنجا که از ما حمایت نمی شود، دست به دامان گروه های بسیجی در خارج از دانشگاه شده ایم.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه یونیت دندانپزشکی به شدت با مشکل روبرو هستیم، گفت: هر شهرستانی یک یونیت دارد و ما در اردوها علاوه بر اینکه از یک یونیت استفاده می کنیم، سعی می کنیم از شهرستان های دیگر نیز یونیت هایشان را قرض کنیم تا خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۲۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید در دستور کار
  • راه‌اندازی قرارگاه جهش تولید