Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@11:46:18 GMT

دیوار چین به کمک فناوری مرمت می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۲۷۵۷

دیوار چین به کمک فناوری مرمت می شود

چین با هدف مرمت مناطق فرسوده دیوار بزرگ چین رایزنی‌هایی را با اینتل آغاز کرده و مرمت بخش‌های صعب العبور این سازه بزرگ را به پهپادها و هوش مصنوعی این غول بزرگ فناوری سپرده است. چینی‌ها از این همکاری به‌عنوان مدلی جدید از حفظ میراث فرهنگی یاد کردند. بیتا میرعظیمی مترجم

ایران آنلاین /دیوار بزرگ چین طولانی‌ترین و بزرگترین سازه مهندسی تدافعی و نظامی به لحاظ قدمت ساخت در جهان بشمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیوار با قدمتی 2700 ساله، در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته‌ و در سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

واقعیت این است که هر سازه‌ای به رغم داشتن ساختاری مستحکم، قطعاً در گذر زمان و وجود شرایط متفاوت جوی در فصول مختلف به طور خاص فرسوده شده و نیاز به مرمت را پیدا خواهد کرد. یکی از بخش‌های تغییر یافته و فرسوده شده این سازه بزرگ، بخش جیانکو است. این بخش یکی از شیب های بزرگ دیوار بزرگ است که بیش از 20 کیلومتر در 1141 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.
 جیانکو واقع در 70 کیلومتری شمال پکن، روی صخره‌های شیب دار ساخته شده است و جنگل‌های متراکم، کار تیم ترمیم را به لحاظ فیزیکی دشوار کرده است. به همین دلیل چینی‌ها که علاقه بسیاری به محافظت از میراث فرهنگی و سازه‌های قدیمی کشور خود دارند، با شرکت فناوری اینتل رایزنی‌هایی را آغاز کردند تا کار بازسازی این منطقه را به هواپیماهای بدون سرنشین این غول فناوری واگذار کنند.
اینتل اعلام کرده است در این پروژه از هواپیماهای بدون سرنشین Falcon 8+ و فناوری هوش مصنوعی خود برای جست‌و‌جوی بخش‌های آسیب دیده دیوار بزرگ استفاده خواهد کرد. هواپیماهای بدون سرنشین از شاسی فیبر کربن استفاده کرده و با آخرین تکنولوژی‌های ردیابی و تصویربرداری این کار را انجام خواهند داد.
یکی از مزایای استفاده از سخت افزار و نرم افزار اینتل در این پروژه آن است که آنها قادر به اجرای جدیدترین قابلیت‌های اینتل مانند فناوری گذر از موانع صعب العبور خواهند بود. دوربین‌های مورد استفاده در این دستگاه نیز برای ایجاد یک تصویر سه بعدی از موضوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو، با دور شدن از ساختار بزرگ و گرفتن عکس، دستگاه همچنین یک تصویر سه بعدی از بنای یادبود را بازیابی می‌کند. سپس متخصصان ترمیم می‌توانند این تصاویر سه بعدی را مطالعه کرده و با کمک گرفتن از آن به ترمیم آنها با وجود فرسایش شدید اقدام کنند.
اینتل اعلام کرده است طی چند ماه آینده پهپادها، قسمت‌های آسیب دیده بخش جیانکو را آغاز خواهند کرد و از بخش‌هایی که به تعمیرات نیاز دارند، نقشه‌برداری کرده و تصاویر سه بعدی تهیه خواهند کرد.
انیل ناندوری، مدیر کل گروه هواپیماهای بدون سرنشین اینتل در این خصوص اعلام کرده است: با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، ما قادر خواهیم بود به مناطق غیر قابل دسترس و صعب العبور نفوذ کرده و مرمت زوایای این بخش را به اتمام برسانیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دست سازه ها در بجنورد

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت:این جشنواره به مدت یک روز برای حمایت از دست سازه‌های دانشجویان و همچنین معرفی ورزش‌های بومی و محلی برگزار شد.
عبدی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۱۰غرفه و دو سیاه چادر برگزار شد افزود:بازی‌های بومی همچون هفت سنگ، دوز، لی لی، لنگ و دال پلان با حضور دانش آموزان و دانشجویان بود.
حمایت از کسب و کار‌های دانشجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره بود.

{$sepehr_media_11062038_600_350 }

دیگر خبرها

  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود