Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@09:16:29 GMT

پسر مادرکش به قصاص محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۳۷۰۵

پسر مادرکش به قصاص محکوم شد

پسرجوان که در جریان اختلاف شدید خانوادگی به اشتباه مادرش را با چاقو به قتل رسانده بود به قصاص محکوم شد.

ایران آنلاین / رسیدگی به این پرونده از مرداد سال 95 به‌دنبال درگیری خونین در یکی از خیابان‌های دماوند شروع شد.نخستین تحقیقات نشان می‌داد زن میانسالی با ضربه کارد پسر جوانش در خانه به قتل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با دستگیری متهم وی درهمان بازجویی‌های مقدماتی به‌قتل مادرش اعتراف کرد.

متهم چندی پیش باتوجه به صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد مادرش از زندان به شعبه هشتم دادگاه کیفری به ریاست قاضی حشمت‌الله توکلی انتقال یافت و تحت محاکمه قرار گرفت. در آغاز جلسه دو خواهر و یکی از برادران مقتول خواستار قصاص متهم شدند و تنها یکی از برادران از حق قصاصش گذشت و از شکایت صرفنظر کرد. برادر مقتول در جلسه دادگاه به‌عنوان شاکی پرونده در جایگاه ایستاد و گفت: روز حادثه برادرم به خانه مادر رفته بود و در اثر کینه‌ای که به‌خاطر تقسیم ارثیه داشت شیشه‌های پنجره را شکست درآن لحظه بود که من به آنجا رسیدم او با چاقو به طرف من حمله کرد من هم برای دفاع از خودم با چوب ضربه‌ای به او زدم. درجریان درگیری مادرم می‌خواست بین ما میانجیگری کند که نمی‌دانم چه شد ناگهان غرق در خون نقش بر زمین شد. برادرم وحشت زده به او و چاقوی خونی در دستش نگاه می‌کرد. او اشتباهی چاقو را به پهلوی مادرم زده بود.متهم درجایگاه قرار گرفت و در دفاع از خودش گفت: قبل از اینکه دستگیر شوم شغل خاصی نداشتم بعضی اوقات در آژانس مسکن مشغول بودم. من قتل را قبول دارم اما برای کشتن مادرم هیچ انگیزه‌ای نداشتم درجریان درگیری با برادرم این اتفاق به اشتباه رخ داد.برادر و خواهرانم ارثیه پدری‌ام را درست تقسیم نکردند و سهم بیشتری از اموالی که به نام مادرم بود را به نام خودشان کرده بودند....
من حتی تا چند وقت بعد از دستگیری باور نمی‌کردم که مادرم را ازدست داده باشم. خودم را نمی‌بخشم و واقعاً مستحق قصاص هستم.
من خودم دو فرزند دارم و نگران آینده آنها هستم. از دوران نوجوانی داروی ضد تشنج استفاده می‌کنم چند روزی بود که به‌خاطر قهر کردن همسرم، خانه نمی‌رفتم و به خاطر بی‌پولی داروهایم را استفاده نکرده بودم برای همین روز حادثه بسیار مضطرب و هراسان بودم و اختیاری نداشتم.
پس‌از پایان اظهارات طرفین دعوا، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و صبح دیروز متهم را به قصاص نفس محکوم کردند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام صادقی؛ رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه  گفت: در جریان پویش "به عشق علی(ع) می‌بخشم" که طی مدت 68 روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) به اجرا درآمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در 85 پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور "رضایت" حاصل شد، 3 هزار و 433 نفر از زندان آزاد شدند و 383 نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

اعلام گذشت 422 اولیای دم منجر به نجات 422 نفر از حکم قصاص در 95 روز

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، 613 مورد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • این مردان شیطان صفت ورامین به اعدام محکوم شدند/ آزار سیاه ۲ دختر دانش آموز توسط ۲ برادر و پسرعمویشان
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • به ما می‌گویند «مرغ عشق»
  • نقره داغ شدن تعمیرکار متقلب در قائم شهر
  • متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم
  • صحنه روبه‌رو شدن یک مرد با همسر خیانتکارش و مرد غریبه | ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز او را می‌کشم
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور