Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-08@11:55:54 GMT

افزایش شهدای راهپیمایی بزرگ بازگشت به 58 نفر

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۳۷۲۴

افزایش شهدای راهپیمایی بزرگ بازگشت به 58 نفر

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که دو هزار و 771 شهروند فلسطینی نیز به دست نظامیان صهیونیست زخمی شده اند.

رسانه های فلسطینی همچنین از شهادت "لیلی انور الغندور" نوزاد هشت ماهه براثر خفگی ناشی از گازهای سمی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همزمان با تیراندازی نظامیان صهیونیست به تظاهرات کنندگان، جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز با سه موشک، یکی از پایگاه های مقاومت در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توپخانه رژیم صهیونیستی نیز با دو موشک تجمع جوانان فلسطینی در نزدیکی مرزهای نوار غزه در شمال بیت حانون را هدف قرارداد و دو گلوله توپ نیز به سوی یک برج دیده بانی مقاومت در شرق جبالیا شلیک کرد که به شهادت چهار جوان و زخمی شدن 15 نفر منجر شد.

روز دوشنبه ده ها هزار شهروند فلسطینی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی و هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین در مرزهای شرقی نوار غزه تظاهرات کردند.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه با توجه به افزایش شمار زخمی ها، از شهروندان خواست برای اهدای خون به بیمارستان ها مراجعه کنند. 

این وزارتخانه همچنین از همتای مصری خود خواست، آمبولانس، کادر پزشکی و امدادی، تجهیزات پزشکی و دارو به نوار غزه ارسال کند. 

وزرات بهداشت فلسطین، اعزام جراحان متخصص قلب و عروق، شکستگی، بیهوشی و مراقبت های ویژه را از مصر به نوار غزه ضروری اعلام کرد.

این وزارتخانه از مصر خواست، به دلیل نبود امکان مداوای بسیاری از زخمی ها و نیاز به اقدامات درمانی پیشرفته، اجازه انتقال مجروحان به بیمارستان های این کشور داده شود.

دولت آمریکا روز دوشنبه در اقدامی جنجالی و غیرقانونی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات میلیونی بازگشت، این اقدام را محکوم و بر حق مسلم خود در بازگشت به سرزمینشان تأکید کردند.

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت دست‌کم ۳۵ فلسطینی در حمله ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به رفح

منابع خبری از شهات دست‌کم ۳۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان در حملات ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از الجزیره، تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح طی ۲۴ ساعت گذشته، منجر به شهادت دستکم ۳۵ فلسطینی شد که در میان آن تعدادی زن و کودک به چشم می‌خورد.

در همین حال، منابع پزشکی اعلام کردند که فقط ۳۵ شهید و ۱۲۹ مجروح ظرف ۲۴ ساعت گذشته به بیمارستان کویت در رفح منتقل شدند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که مناطق مختلف نوار غزه بویژه شرق شهر رفح از بامداد امروز همچنان زیر حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد که در جریان آن تاکنون ده‌ها نفر شهید و زخمی شده‌اند.

خبرگزاری شهاب فلسطین امروز گزارش داد: همزمان با گلوله باران شدید شرق شهر رفح از سوی واحدهای توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی، بالگردهای نظامی این رژیم نیز اقدام به تیراندازی به سوی ساکنان این منطقه کرده‌اند.

خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی نیز منطقه طرح «عامر» در شرق را هدف تیراندازی گسترده قرار داده‌اند و درگیری‌های بسیار شدیدی در شرق رفح بین نظامیان رژیم اسرائیل و رزمندگان مقاومت صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد دیروز (سه شنبه) حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرد.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش حماس اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته اما رژیم صهیونیستی گفته که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تأمین نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را تصرف کرده و انتقال کمک‌های بشردوستانه متوقف شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 751731

دیگر خبرها

  • شهادت دست‌کم ۳۵ فلسطینی در حمله ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به رفح
  • کشف یک گور دسته‌جمعی جدید حاوی ده‌ها شهید فلسطینی+فیلم
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • جنگنده‌های اسرائیلی مناطق مسکونی شهر رفح را زیر آتش گرفتند
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح