Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جشنواره گردشگری خوراک با تکیه برخوراک های ویژه ماه مبارک رمضان با تلاش کانون‌های دانشجویی گردشگری و هتلداری واحد تحت پوشش حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و همکاری گروه آموزشی مدیریت گردشگری و هتلداری و رئیس دانشکده مدیریت واحد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دومین جشنواره گردشگری خوراک با حضور پروین داداندیش رئیس واحد، محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مسعود نصرتی شهردار شهر رشت، ابراهیم بای سلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا)، علی ابطحی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی، سید ابراهیم حسینی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، ندا آتش وحیدی رئیس دانشکده مدیریت واحد،محسن امامی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان گردشگری ایران، روشن بابایی مدیر کمیته علمی ثبت شهر خلاق رشت و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، محمد صالح حجت الاسلامی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نوای فرهنگ اوران پارس، مدیر عامل هتل پارسیان اوین و جمعی ازمعاونان و مسئولان واحد، اعضای هیات علمی و دانشجویان رشته مدیریت گردشگری و هتلداری دانشکده مدیریت واحد در سالن تشریفات کوه نور هتل پارسیان اوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره با هدف احیای خوراک بومی و سنتی اقوام ایرانی براساس سبک زندگی ایرانی- اسلامی، کمک به اقتصاد مقاومتی با تغییر الگوی مصرف خانواده‌های ایرانی، کمک به صنعت گردشگری و هتلداری در راستای جذب گردشگر با هدف ایجاد اشتغال برای دانشجویان مستعد برگزار شد.

در این جشنواره 170 نفرازدانشجویان رشته هتلداری دانشکده مدیریت واحد با یکدیگر در دو گروه آشپزی و شیرینی پزی به رقابت پرداختند.

این دانشجویان با هدایت معصومه فتوحی گلریز مدرس آشپزی واحد، بخش عملی دروس آشپزی 1 و2 و شیرینی پزی 1و2 خود را که قبلاً همراه با واحدهای تئوری این دروس آموزش دیده بودند در قالب این جشنواره امتحان دادند به طوری که دانشجویان بر اساس لیست و نوع غذایی که از سوی معصومه فتوحی گلریز به آنها ارائه شده بود با غذاها و شیرینی های تهیه شده از سوی خود در این جشنواره حضور پیدا کردند و در نهایت پس از ارزیابی صورت گرفته از سوی داوران به نام‌های: سامان گلریز متخصص صنایع غذایی، معصومه فتوحی گلریز مدرس دروس آشپزی واحد و کامران سروش اسامی شش نفر(سه نفر در بخش آشپزی و 3 نفر در بخش شیرینی پزی) به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و به هر یک جوایز نقدی همراه با تقدیرنامه و تندیس یادبود اهدا شد.

از شیرینی‌های تهیه شده در این جشنواره می‌توان به: زولبیا، بامیه، خاگینه، کیک باقلوا، شله زرد، حلوا، باقلوا و از غذاهای تهیه شده می‌توان شیش انداز، مرصع پلو، قیمه نثار، ته چین، خورش خلال، پیچاق قیمه، سیب پلو، خورش الومسما، ماهی شکم پر نام برد.

اسامی برگزیدگان مسابقه این جشنواره عبارتند از: در بخش شیرینی پزی: رتبه اول: فریده شیری با ارائه حلوا، رتبه دوم: مروارید طاهری با ارائه شله زرد، رتبه سوم: سحر آبله کوب با ارائه باقلوای ایرانی

در بخش آشپزی: رتبه اول: ملیکا اریا با ارائه قیمه نثار، رتبه دوم: مینا جهانگیری با ارائه قیمه نثار و رتبه سوم: عباس شاه مرادی با ارائه قلیه ماهی با میگو

در پایان این مراسم علاوه بر نفرات برگزیده ، به هر یک از داوران جشنواره نیز تقدیرنامه و تندیس اهدا شد .

تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، پخش تیزر تبلیغاتی هتل پارسیان اوین و نخستین جشنواره گردشگری خوراک،پخش کلیپ جشنواره، برگزاری مسابقه آشپزی و شیرینی پزی بین 170 نفر از دانشجویان رشته هتلداری واحد، امضای تفاهم نامه همکاری بین واحد تهران غرب و شهرداری کلان شهر رشت، سخنرانی: پروین داداندیش رئیس واحد، مسعود نصرتی شهردار شهر رشت، محسن امامی عضو هیات مدیره انجمن متخصصان گردشگری ایران با موضوع زنجیره های گردشگری خوراک، ندا آتش وحیدی رئیس دانشکده مدیریت و رئیس جشنواره در باره برنامه‌های کانون گردشگری و هتلداری و گزارش جشنواره‌های گردشگری خوراک...، روشن بابایی عضو هیات علمی دانشگاه گیلان درباره موزه‌های خوراک جهان الگویی برای گردشگری غذایی، سید ابراهیم حسینی مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)، حسن جودکی مدیر عامل پگاه تهران، سخنرانی: سامان گلریز متخصص صنایع غذایی و داور علمی آشپزی جشنواره، مدیر عامل هتل پارسیان اوین و مونا خوشکام عضو هیات علمی گروه گردشگری واحد و دبیر جشنواره، اهدای جوایز و تندیس به نفرات برگزیده، کادر اجرایی و همه افراد همکار دربرگزاری این مراسم، پذیرایی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شرکت صنایع شیرایران(پگاه)، هتل پارسیان اوین و شهرداری رشت از حامیان این جشنواره بودند. همچنین در قسمت پذیرایی از صنایع غذایی چاکلز- می ماس- سحر خیز و شرکت صنایع شیر ایران(پگاه)در لابی هتل مستقر بوده و از مهمانها پذیرایی کردند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان بوستان‌ها در حاشیه بازدید خبرنگاران از باغ ایرانی گفت: زمین باغ ایرانی برای خاندان مستوفی الممالک بوده و سال‌های گذشته شهرداری آن را تملک و بر اساس نقشه فین کاشان و باغ ماهان کرمان طرح آن ارائه شد

وی با اشاره به اینکه این بوستان یکی از زیباترین بوستان‌های تهران با درختان کهنسال است، گفت: امسال هم جشنواره لاله‌ها را داریم و تا ۱ ماه و نیم می‌توانیم از این منظره بهره‌مند شویم.

مختاری گفت: در این بوستان ۲۵۰ هزار پیاز لاله کاشته شده و مردم با نشاط خاصی به این بوستان می‌آیند.

وی بیان داشت: این بوستان ۶ صبح تا ۲۳:۳۰ شب آماده پذیرایی از شهروندان است. همچنین ساخت دکه و برج در اطراف این بوستان ممنوع است.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها گفت: چندین سال است که تلاش کرده‌ایم طرح‌هایی که برای بوستان‌های شهر تهران اجرایی می‌کنیم برگرفته از معماری ایرانی - اسلامی باشد. بر همین اساس حدود ۹ بوستان با این طراحی در شهر تهران اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله بوستان‌هایی که در تهران با معماری ایرانی - اسلامی اجرایی شده است می‌توان به بوستان ملک در منطقه یک، بوستان دامپزشکی در منطقه ۱۱، باغ سلیمانیه در منطقه ۱۴ و بوستان علی محمد مختاری اشاره کرد.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: در دوران قدیم نیز در کشور ما در ابنیه مختلف همچون مساجد از این معماری استفاده می‌شده و طرح‌های زیبایی اجرایی شده است. قطعاً پس از این نیز در اجرای بوستان‌ها از این طراحی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این در ۵۰ میدان شهر تهران نیز لاله‌ها کاشته شده است و مردم هم از این طرح استقبال کرده‌اند. به شکلی که از همه نقاط استان تهران و حتی از شهرستان‌ها بویژه در ایام نوروز از این بوستان و لاله‌های کاشته شده بازدید کرده‌اند.

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه حدود دو ماه این لاله‌ها در این بوستان ماندگاری دارند افزود: اگر هوا گرم شود این لاله‌ها خزان می‌کنند و مجدداً از پیاز آنها برای سال‌های بعد استفاده خواهد شد.

مختاری در تشریح توسعه فضای سبز و افزایش و گسترش فضای سبز در شهر تهران تصریح کرد: برابر دستور شهردار تهران در مناطق کم برخوردار در حوزه فضای سبز همچون مناطق ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۱۹ با هدف افزایش سرانه فضای سبز با توجه به وجود بافت فشرده مسکونی از حساب مخصوص اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز و قطع درختان در جهت تملک و احداث بوستان‌ها اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای تملک لکه‌های مشجع هزینه شد که برای احداث بوستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بوستان‌ها به زودی پس از طراحی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت و به این ترتیب توزیع عادلانه فضای سبز در شهر تهران محقق خواهد شد.

کد خبر 6085027

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • ضرورت تثبیت هفته فرهنگی شمیرانات در استان تهران
  • برگزاری جشنواره لاله‌ها در باغ ایرانی
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته