Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@13:58:25 GMT

افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش نرخ دلار

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۴۳۳۸

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه قیمت خودروهایی که هم چنان وارد کشور می شود با نرخ دلار سابق است، گفت: گرانی خودروهای داخلی و خارجی به بهانه افزایش نرخ دلار تخلف است و اگر خودروسازان قصد افزایش قیمت دارند، باید از مبادی رسمی تصمیم گیری و اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : محمد مجیری اظهار کرد: متاسفانه برخی با ایجاد تنش در بازار از نوسانات نرخ دلار بهره می برند در حالی که این اتفاق درستی نیست. 
وی تصریح کرد: مردم اگر به خود رحم نکنند نباید انتظاری از دیگر کشورها که ایران را در تحریم قرار داده و مشکلاتی برای ما ایجاد می کنند، داشته باشیم.
وی در خصوص اینکه نمایندگی برخی از شرکت‌های خودروساز عنوان می کنند، در حال حاضر خودرویی در انبارهای خود ندارند، اظهار کرد: طبق قانون نظام صنفی و تعزیرات حکومتی، اگر کالایی موجود باشد و واحد عرضه نکند، مصداق تخلف است و می توان عنوان احتکار را برای آن در نظر گرفت و به طور قطع سازمان تعزیرات حکومتی باید به این مساله ورود کنند.
مجیری با بیان اینکه شرکت های خودروساز باید با قیمت هایی که پیش از این با مشتریان خود قرارداد بسته اند، محصولات را عرضه کنند، اضافه کرد: اینکه افراد پیش از این خودرویی را ثبت نام و قرارداد کامل بسته اند، اما اکنون زمان تحویل خودرو آنهاست، نمایندگی ها و یا شرکت های خودروساز به بهانه افزایش نرخ مواد اولیه و دلار از آنها تقاضا وجه بیشتر در قبال خودرو را دارند، اشتباه و تخلف است.
وی در خصوص افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار که عنوان می شود به دلیل افزایش نرخ دلار است، گفت: هنوز هیچ خودرویی با این ارز جدید ثبت سفارش نشده و یا اگر ثبت شده، هنوز بر اساس قیمت جدید دلار ترخیص نشده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شرایط اقتصادی کشور باید تا حدودی پیش رود تا فضا هموار شود و دولت بتواند به تعهدات خود با نرخ ارز جدید، عمل کند و ثبت سفارش های خود را انجام دهد تا بر مبنای آن قیمت گذاری جدید انجام شود. 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کالا به وفور در انبارهای کشور موجود است، اظهار کرد: در حال حاضر به طور مرتب جلسات مختلفی پیرامون تنظیم بازار تشکیل می شود، اما باید توجه داشت که جو روانی موجود بازار که عنوان می شود به دلیل خروج آمریکا از برجام، کالا وجود ندارد به صلاح اقتصاد کشور نیست و موجب سوءاستفاده برخی از این شرایط می شود.
مجیری تصریح کرد: به دنبال نوسانات نرخ ارز و به خصوص دلار و عرضه محدود آن در بازار نرخ خودرو به خصوص بعد از خروج آمریکا از برجام به طور جهشی روزانه و ساعتی تعیین می شود و در عمل خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی گیرد.
یکی از فروشندگان بازار خودرو در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تاثیر افزایش نرخ ارز و نوسانات دلار و هم چنین خروج آمریکا از برجام بر بازار خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی و خارجی تغییر می کند و متاسفانه هیچ مرجعی پاسخگوی افزایش قیمت ها نیست.
امیرحسین بیات با تاکید بر اینکه متاسفانه قیمت خودرو از دست فروشندگان آن خارج شده است، افزود: گرانی خودرو از سوی نمایندگی های سایپا و ایران خودرو به طور روزانه اعلام می شود و دست کم هر خودرو داخلی بین چهار تا پنج میلیون تومان افزایش قیمت دارد. در این شرایط متاسفانه خرید و فروش خودروهای ایرانی و خارجی بسیار اندک شده است و در حال حاضر اندک خرید و فروش خودرو مربوط به خودروهای کارکرده مدل پایین داخلی و خارجی است.
این فروشنده بازار خودرو تاکید کرد: به طور میانگین قیمت خودروهای داخلی و خارجی حدود 10 درصد گران شده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش نرخ خودروهای داخلی به طور رسمی اعلام شده است یا خیر؟ گفت: متاسفانه افزایش نرخ خودرو بدون اعلام قبلی تغییر می کند.
بیات به قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی پیش از خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: پیش از این قیمت خودرو پارس تیوفایو ‬‎ 44 میلیون تومان، سمند 32 میلیون تومان، پژو 405 حدود 31 میلیون و 500 هزار تومان، دنا 45 میلیون تومان، پراید 111 حدود 22 میلیون و 500 هزار تومان، ال نود 40 میلیون تومان، ساندار 44 میلیون تومان، چانگان نیمه شاسی‬‎ 67 میلیون تومان، جک s5 104 میلیون تومان، سانتافه 210 میلیون تومان، لکسوز 340 میلیون تومان، تویوتا 150 میلیون تومان بود، اما بعد از خروج آمریکا از برجام نرخ خودرو پارس تیوفایو‬‎ 47 میلیون تومان، سمند 36 میلیون تومان، پژو 405 حدود 34 میلیون و 500 هزار تومان، دنا 55 میلیون تومان، پراید 111 حدود 24 میلیون تومان، ال نود 48 میلیون تومان، چانگان نیمه شاسی‬‎ 75 میلیون تومان، جک s5 125 میلیون تومان، سانتافه 350 میلیون تومان، لکسوز 600 میلیون تومان، تویوتا 220 میلیون تومان و النترا 210 میلیون تومان شده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در این شرایط بخش دولتی هیچ برنامه ای برای کنترل بازار ندارد و شرکت های تولیدکننده حاضر به عرضه خودروهای تولیدی خود به بازار نیستند چرا که قیمت ها نامشخص و روزانه تغییر می کند و تولیدات خود را در انبارها نگهداری می‌کنند.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۲۳۵۶۰ تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دلار نرخ دلار قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،روند شاخص ارزی در تعطیلات هفته قبل برخلاف گذشته کاهشی بود. به‌طور معمول در روزهای تعطیل و نیمه‌تعطیل فعالان افزایشی با استفاده از عمق کم معاملات اقدام به رشد نرخ ارز می‌کنند، اما در چند روز گذشته این اتفاق رخ نداد و نرخ فردایی دلار کاهشی ثبت شد. همچنین در روزهای اخیر انتشار یک خبر جدید از سوی سازمان امور مالیاتی نیز احتمال بازگشت رونق به بازار طلا را افزایش داد.

دنیای اقتصاد نوشت:روند معاملات فردایی دلار در بازار تعطیل روز شنبه کاهشی بود. به عقیده برخی از کارشناسان میل بازار ارز غیررسمی به افت قیمت است. پس از تخلیه هیجانات و ریسک‌های سیاسی بازار در هفته‌های اخیر نرخ ارز غیررسمی دچار یک افت قیمت چشمگیر شد. به‌طور مثال قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که برای ساعاتی در کانال ۷۰ هزار تومانی قیمت خورده بود تا رقم ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافت. این افت قیمت چشمگیر سبب شد برخی از فعالان ارقام پایین‌تر را نقطه ورود مناسب جهت خرید دارایی تلقی کنند و در نتیجه یک تقاضای جدید وارد بازار شد. پس از ورود تقاضای مذکور شاخص‌های ارزی دچار اصلاح نرخ شدند و قیمت دلار آزاد مجددا به کانال ۶۲ هزار تومانی بازگشت. اما مشاهدات به عمل آمده از روند معاملات این ارز گویای آن است که نرخ به سطوح قیمتی پایین‌تر میل می‌کند. عمدتا در روزهای تعطیل، معامله‌گران خرد با استفاده از غیبت معامله‌گران کلان اقدام به رشد نرخ در بازار فردایی می‌کنند. اما این در حالی است که در روز شنبه نه تنها این اتفاق صورت نگرفت، بلکه نرخ‌های فردایی از آخرین نرخ نقدی هفته گذشته نیز پایین‌تر ثبت شد. به عقیده برخی از تحلیلگران کاهش ریسک‌های سیاسی در کنار وجود سیگنال‌هایی از بهبود شرایط منطقه سبب شده تا چشم‌انداز نرخ ارز برای برخی از فعالان بازار با ثبات یا کاهشی باشد. گفتنی است که هر برگ اسکناس دلار در بازار غیررسمی روز پنج‌شنبه با حدود ۱۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. این در حالی است که نرخ ارز مذکور در بازار فردایی روز شنبه در بازه قیمتی ۶۱هزار تا ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان ثبت شد.

طلافروشان کوتاه می‌آیند؟
در روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه‌ای فرآیند ثبت صورت‌حساب الکترونیکی را شفاف‌سازی کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور؛ «در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورت‌حساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت صورت‌حساب‌های خود را ارسال نمایند. بدیهی است در صورت ارسال صورت‌حساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان نیازی به ثبت مجدد صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.»

در هفته‌های اخیر بازار طلای کشور شاهد واکنش منفی فعالان این صنف نسبت به الزام ثبت صورت‌حساب‌های خود در سامانه‌های دولتی بود. این واکنش منفی در مواردی به شکل اعتصاب و ممانعت معامله‌گران از فروش طلا نمایان شد. حال به‌نظر می‌رسد سازمان امور مالیاتی با هدف تسهیل کار معامله‌گران اقدام به انتشار این اطلاعیه کرده است. باید دید در روزهای پیش‌رو فعالان بازار طلا نسبت به این اطلاعیه چه واکنشی نشان خواهند داد و آیا بازار طلا به ‌سازوکار عادی خود بازخواهد گشت یا خیر؟

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902911

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!