Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:00:42 GMT

ضرورت همسو کردن رشته های دانشگاهی با نیاز بازار کار

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۴۶۵۲

ضرورت همسو کردن رشته های دانشگاهی با نیاز بازار کار

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی بر هدایت تحصیلی و شغلی همسو با اشتغال و نیاز جامعه تاکید کرد.

بیت اله سلیمی آوانسر  در گفت و گو با ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: با افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی که رشته های تحصیلی  آنان با بازار کار همخوانی نداشته و بیشترشان بیکار و یا در مشاغل غیر مرتبط فعالیت دارند به نظر می رسد رفع این مشکل نیازمند همسو کردن رشته های تحصیلی با نیاز بازار کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ارتباط و تناسب بین فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی و بازار کار و موقعیت های شغلی در کشور یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در جهت بهبود اوضاع اقتصادی و علمی و اشتغال جامعه انجام داد براین اساس امید است مسئولین ذی ربط در قوانین جذب دانشجو برای رشته های مختلف و بویژه رشته معدن، زمین شناسی و متالورژی  و نقشه برداری بازبینی جدی داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به عدم تناسب افزایش متخصص و معادن درحال بهره برداری و محدوده های اکتشافی در حال اکتشاف ضروری است دستگاه های ذی ربط و سازمانهای دولتی هماهنگی های لازم را با وزارت علوم و تحقیات و فناوری انجام دهند تا جوانان این کشور براساس اعلام نیاز از وزارتخانه و سازمانهای دولتی و بخش خصوصی برای جذب دانشجو اقدام کنند.

سلیمی تصریح کرد: تنها با ایجاد شغل و افزایش کارگاه نمی توان مشکل بیکاری را حل کرد بلکه باید در توزیع عادلانه کار در کشور دقت و نظارت  بیشتری شود با توزیع صحیح یقیناً سهم عمده ای از مشکل بیکاری مرتفع می شود.

وی گفت: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی معدن استان 2113 نفر عضو دارد که شامل 543 نفر  دررشته معدن، 1386 نفر در رشته زمین شناسی، 128 نفر در رشته نقشه برداری و 16 نفر  در رشته متالورژی و 40 نفر در سایر رشته های مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه از میان اعضای نظام مهندسی معدن استان، 611 نفر آنها دارای پروانه اشتغال و 1502نفر فاقد پروانه اشتغال بکار هستندافزود: پروانه اشتغال در 4 پایه ارشد، یک، دو و سه به اعضا داده می شود و اعضای سازمان نظام مهندسی معدن میتوانند با گذراندن سوابق در معدن، دوره های آموزشی و قبولی در آزمون موفق به دریافت پروانه اشتغال و ارتقای پایه های بالاتر شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان غربی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی معدن براساس ماده 27 قانون معادن تشکیل گردیده و اهداف  اصلی آن شامل حفظ و افزایش بهره وری منابع معدنی، تامین موجبات رشد و اعتلای مهندسی معدن در کشور، ترویج اصول فنی و مهندسی معدن در فعالیت های معدنی، بالابردن کیفیت خدمات مهندسی معدن، کمک به ارتقا دانش فنی صاحبان حرفه در بخش معدن است.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بازار کار دانشجو دوره های آموزشی فناوری وزارت علوم موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان