Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:29:02 GMT

دستگاه قضایی از تولیدکنندگان واقعی حمایت می کند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۴۷۵۴

دستگاه قضایی از تولیدکنندگان واقعی حمایت می کند

کرمانشاه- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، یکی از سیاست های دستگاه قضایی را حمایت از واحدهای تولیدی دارای مشکل حقوقی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی استان از واحدهای تولیدی واقعی حمایت می کند.

به گزارش ایرنا؛ روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه روز سه شنبه به نقل از محمدحسین صادقی در نشست با مدیرکل و مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، افزود: در برخی از موارد که تولید واحدهای صنعتی به علت چالش حقوقی با وقفه مواجه می شود ضروری است که موضوع به دادستان منعکس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی در صورت لزوم ابزار قانونی را برای حمایت از تولید کنندگان واقعی به کار می گیرد، افزود: باتوجه به سیاست های سختگیرانه دستگاه قضایی در خصوص برخورد با تصادفات ساختگی، اخیرا افراد سودجو به سمت حوادث کار می روند که باید راه سوء استفاده آنان بسته شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه گاها مشاهده می شود افراد غرض ورزی هستند که از موضوع مطالبات معوقه کارگران استفاده ابزاری می کنند که باید پیشگیری های لازم در این باره به وجود آید و در کنار آن اگر واحد تولیدی حقوق کارگران را آگاهانه پرداخت نمی کند اعلام شوند تا دستگاه قضایی به آنها تذکر دهد.
وی درخصوص واحدهای تولیدی که تخلفات کوچک دارند نیز گفت: واحدهای تولیدی هستند که به دلیل استیفای حقوق دستگاه های خدمات رسان پرونده قضایی برای آنان تشکیل می شود که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید تلاش کند که چنین موضوعی پیش از تبدیل شدن به پرونده قضایی را حل و فصل کند.
صادقی همچنین با بیان اینکه در استان کرمانشاه هم نیروی کار ارزان قیمت و هم نقدینگی در اختیار مردم زیاد است، گفت: این 2 ظرفیت برای راه اندازی یک کارخانه در استان وجود دارد لذا باید نیروی محرکی باشد تا آن را هدایت کند.
وی در ادامه از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست تا اجازه فعالیت به شرکت های پیمانکاری که حقوق کارگران را تضییع می کند، ندهد.
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: ورشکستگی صوری یکی از دغدغه های امروز استان است که در آن افرادی تسهیلاتی با مبالغ هنگفت می گیرند و پس از آن اعلام ورشکستگی می کنند لذا دستگاه قضایی و اداره کار باید چنین مواردی را با دقت بررسی کند تا صحت یا کذب آن مشخص شود.
وی به واحدهای نیمه تعطیل نیز اشاره ای کرد و گفت: کارگروهی را تشکیل دهید تا در آن شناسایی و مدیریت این کارگاه ها را برعهده داشته باشد.
وی یادآور شد: 11 هزار مسکن مهر بلاتکلیف در استان داریم که رها شده اند که در این راستا تعاونی های مسکن از جمله پرونده های ما هستند که می توان آن را در یک شعبه ویژه مورد بررسی قرار گیرند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دادستان توليدكنندگان كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد