Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنگامی که هلال ماه رمضان ظاهر شد، شیطان‌های رانده شده زنجیر می‌شوند، درهای آسمان، درهای بهشت‌ها و درهای رحمت گشوده می‌شوند، درهای جهنم بسته شده، دعا مستجاب می‌شود.به گزارش بلاغ،مشرق- امام محمد باقر علیه‌السلام فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله هنگامی که به هلال ماه رمضان می‌نگریستند، رو به قبله نموده و دعا می کردند: اللهم اهله علینا بالامن و الایمان و السلامه و الاسلام و العافیه المجلله و الرزق الواسع و دفع الاسقام و تلاوه القرآن و العون علی الصلاه و القیام .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اللهم سلمنا لشهر رمضان و سلمه لنا و تسلمه منا حتی ینقضی شهر رمضان و قد غفرت لنا.


آنگاه رو به مردم نموده و می‌فرمودند: ای مسلمانان! هنگامی که هلال ماه رمضان ظاهر شد، شیطان‌های رانده شده زنجیر می‌شوند، درهای آسمان، درهای بهشت‌ها و درهای رحمت گشوده می‌شوند، درهای جهنم بسته شده، دعا مستجاب شده و به هنگام هر افطار خداوند آزاد شدگانی دارد که آنها را از آتش جهنم آزاد می‌کند و هر شب منادی ندا می‌دهد: آیا سائلی هست ؟ آیا استغفار کننده‌ای هست ؟ خدایا به هر خرج کننده ای عوض و به هر بخیلی تلف عنایت فرما

و هنگامی که هلال شوال حلول کند، به مؤ منین ندا می‌کنند، بامدادان برای گرفتن جایزه بروید که آن روز، روز جایزه است. آنگاه امام باقر علیه السلام فرمودند: هان سوگند به کسی که جانم به دست اوست، این جایزه درهم و دینار نیست.

متن حدیث:

حدثنا محمد بن الحسن رضی الله عنه قال حدثنا الحسین بن الحسن بن ابان عن الحسین بن سعید عن الحسین بن علوآن عن عمروبن شمر عن جابر عن ابی جعفر ع لیه السلام قال کان رسول الله صلی الله علیه و آله اذا نظر الی هلال شهر رمضان استقبل القبله یوجهه ثم قال اللهم اهله علینا بالامن و الایمان و السلامه و الاسلام و العافیه الجملله و الرزق الواسع و دفع الاسقام و تلاوه القرآن و العون علی الصلاه و الصیام اللهم سلمنا لشهر رمضان و سلمه لنا و تسلمه منا حتی ینقضی شهر رمضان و قد غفرت لنا قم یقبل بوجهه علی الناس فیقول یا معاشر المسلمین اذا طلع هلال شهر رمضان غلت مرده الشیاطین و فتحت ابواب السماء و ابواب الجنان و ابواب الحرمه و غلقت ابواب النار و استجیبت الدعا و کان لله عند کل فطر عتقاء یعتقهم من النار و نادی مناد کل لیلاه هل من سائدل هل من سمتغفر اللهم اعط کل منفق خلفا و کل ممسک تلفا حتی اذا طلع هلال شوال نودی الومنون آن اغدوا الی جوائزکم فهو یوم الجائزه ثم قال ابوجعفر اما و الذی نفسی بیده ما هی بجائز الدنانیر و الدراهم.
 

«ثواب‌الاعمال و عقاب‌الاعمال، صفحه 138-139»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،زهرا سعیدی که نقش «عمه فائقه» را سال ۸۳ در سریال یوسف پیامبر بازی کرد، در حال حاضر ۷۱ ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره او را بعد ۲۰ سال مشاهده می کنید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899222

دیگر خبرها

  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • امروز با حافظ: من این حروف نوشتم چنان که غیر ندانست
  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • عکسی از حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!