Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل در مراسم رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب منتشر شده توسط شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این کتاب‌ها نمونه کوچکی از کارهایی هستند که در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و توسط کسانی که تلاش زیادی در زمینه فرهنگ و علوم انسانی انجام می‌دهند، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: باید اعلام کنم که بودجه تخصیص یافته به شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی کاملا در راستای اهداف این شورا و با رعایت حداکثر صرفه جویی و بهر وری به مصرف می‌رسد.

رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکارانی که این کتاب ها را برای انتشار آماده کرده‌اند، گفت: در فاصله دو نمایشگاه سی‌ام و سی و یکم همکاران من تلاش بسیاری کردند و با کار خود بر ارزش و غنای علوم انسانی ایران اسلامی افزودند.

حداد عادل افزود: امیدوارم با انتشار این آثار به سهم خود به دریای زلال و مواج ایران اسلامی افزوده باشیم و به رشد دانش کمک شایانی کنیم.

همچنین دکترغلامرضا شمس معاون تالیف و پژوهش شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی نیز در این مراسم با اشاره به مهمترین هدف شورا یعنی تحول در برنامه‌ها و محتوای کتب درسی گفت: شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، ۱۶ رشته درسی را در بعه عنوان اولویت فعالیت‌های خود تعیین کرده و تا به امروز ۷۳ برنامه را مصوب و ابلاغ کرده است.

وی افزود: یازده عنوان کتاب جدید امروز رونمایی شد در حوزه‌های روانشناسی، علوم سیاسی، علوم تربیتی و علوم اقتصادی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: سه راهبرد اسلامی‌سازی، بومی‌سازی و کارآمدی سرلوحه برنامه‌های مولفان همکار ماست.

«اصول و مبانی روابط بین الملل(۱) و(۲)»، «مبانی و اصول سیاستگذاری عمومی»، « فقه سیاسی»، « اندیشه‌های سیاسی در ایران باستان»، «مسائل آموزش و پرورش ایران»، «بانکداری اسلامی»، «مبانی و اصول مدیریت آموزشی»، «روان شناسی، دین و معنویت»، «روان شناسی سالمندان» و « تکنولوژی آموزشی پیشرفته» کتاب های رونمایی شده در این مراسم بودند.

کد خبر 4297099 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی علوم انسانی غلامعلی حدادعادل وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی منصور غلامی دانشجویان مرکز سنجش آموزش پزشکی خوابگاه دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش دوره دکتری پذیرش دانشجو کلاس درس وزارت بهداشت طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.
وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم گفت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس یازدهم افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.
به گفته راستینه، افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد
  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران منتشر شد