Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@22:58:20 GMT

مقام های ارشد ۲ کره چهارشنبه دیدار می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۵۳۷۴

مقام های ارشد ۲ کره چهارشنبه دیدار می‌کنند

کره شمالی و کره جنوبی توافق کردند تا مذاکرات مقام های عالی رتبه دو کشور فردا چهارشنبه برگزار شود.

به گزارش رویترز، وزارت اتحاد کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: کره شمالی و کره جنوبی روز سه شنبه موافقت کردند تا مقام های عالی رتبه دو کشور 16 می (چهارشنبه 26 اردیبهشت) درباره اقدامات لازم برای خلع سلاح شبه جزیره کره دیدار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازتسنیم، رهبران دو کره پس از دیدار تاریخی خود در روز 27 آوریل بیانیه‌ای را منتشر کردند که شامل تعهدات دو طرف برای خلع سلاح کامل و پایان دادن به جنگ هفت دهه گذشته بوده است.

این بیانیه افزود: مقام های ارشد دو کره روز 16 ماه می در روستای مرزی پانمونجون دیدار می کنند تا درباره اجرای بیانیه صلح رهبران دو کشور و اتحاد شبه جزیره کره رایزنی نمایند.

این نشست تازه ترین اقدام از سوی کره شمالی است و موجب افزایش امیدواری ها برای پایان دادن به مناقشه 7 دهه اخیر در شبه جزیره کره شده است.

کره شمالی قصد دارد سایت آزمایش هسته ای خود را طی روزهای 23 تا 25 ماه می تعطیل کند. این بخشی از وعده های پیونگ یانگ برای متوقف کردن آزمایش های هسته ای به شمار می رود.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز قصد دارند 12 ژوئن یعنی 22 خردادماه در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز از تصمیم کره شمالی برای تعطیلی سایت آزمایش هسته ای استقبال کرد و گفت: این اقدام یک گام مهم است که می تواند زمینه لازم برای پیشرفت مذاکرات بین ترامپ و رهبر کره شمالی را آماده کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی آزمایش هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد

محمدرضا حسین‌نژاد در گفت‌وگو با مهر با اشاره به دیدار با رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: درخواست سفر دوم به خراسان شمالی مطرح شد.

وی در ادامه افزود: در این دیدار ضمن تشریح برکات سفر اول و وضعیت مصوبات سفر برای سفر دوم رئیس جمهوری به خراسان شمالی دعوت انجام شد.

استاندار خراسان شمالی گفت: برای تکمیل برخی مصوبات باقی مانده سفر، وزارتخانه‌ها به تعهدات خود عمل کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: رییس دفتر رئیس جمهور نسبت به هر مورد مهم مطروحه قول مساعد داد.

کد خبر 6098885

دیگر خبرها

  • رئال اسطوره مغضوب بایرن را به برنابئو دعوت کرد
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • فوتسال بنفیکا به مقام سومی لیگ قهرمانان اروپا رسید
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • ادعای ستاره بایرن: به رئال فکر می‌کنیم، نه باخت!
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه