Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:39:15 GMT

آغاز مرمت بیش از ده بنای تاریخی در هفته میراث فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۵۴۲۵

آغاز مرمت بیش از ده بنای تاریخی در هفته میراث فرهنگی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز عملیات مرمت و بازسازی بیش از ده بنای تاریخی در هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، "غلامرضا فرخی" با اشاره به آغاز هفته بزرگداشت میراث فرهنگی از تاریخ 28 اردیبهشت ماه جاری، افزود: امسال در این هفته برنامه ها و نمایشگاه‌های متعددی در سطح شهر کرمان و شهرستان‌های استان برپا می‌شود  که اجرای این برنامه‌ها تلاش در جهت آگاهی بخشی و توجهات عمومی به میراث فرهنگی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به برگزاری نمایشگاه آثار مشبک استاد صوتی در کرمان، اشاره کرد و افزود: نمایشگاه دیگری از عکس‌های قدیمی  نیز در محل حمام گنجعلیخان  کرمان برپا می‌شود.

فرخی از آغاز عملیات مرمت و بازسازی بناهای شاخص تاریخی  شامل بخش‌های دیگری از بازار بزرگ و پیرامون آن، فاز دوم قلعه دختر و اردشیر و بافت تاریخی شهر کرمان خبر داد و تصریح کرد: در هفته میراث فرهنگی مرمت کارخانه حناسایی، خانه عامری، کاروانسرا، مسجد و بازار وکیل شهرستان بم شروع می‌شود.

وی با اشاره به بازدید رایگان دانش‌آموزان از موزه‌ها و اماکن تاریخی شهر کرمان در هفته میراث فرهنگی، تاکید کرد:  در ادامه این بازدیدها کلاس‌های مختلف تاریخی نیز برای این عزیزان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به نشست تخصصی با مجموعه داران و موزه داران شهر کرمان اشاره و تصریح کرد: این نشست در جهت ارتقاء کیفی فعالیت‌های این مجموعه‌ها برپا می‌شود.

وی به اجرای ویژه برنامه شاهنامه خوانی در محل مجموعه گنجعلیخان شهر کرمان اشاره و اظهار کرد: این برنامه با حضور شاهنامه‌خوان‌های شاخص استان و ایران اجرا می‌شود.

فرخی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته  میراث فرهنگی رژه موتوری نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار می شود، بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری ابنیه تاریخی استان دارند که تقدیر از این نیروها را در این هفته خواهیم داشت.

وی به برگزاری نمایشگاه آثار صنایع دستی و میراث فرهنگی که در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند، اشاره کرد و افزود: این آثار جهانی در هفته میراث فرهنگی در محل یخدان مویدی به نمایش گذاشته می‌شوند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در این هفته کارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی در محل کاروانسرای گنجعلیخان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد