Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@17:18:00 GMT

امر به معروف و نهی از منکر باعث تعالی دانشگاه‌ها می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۵۹۴۹

امر به معروف و نهی از منکر باعث تعالی دانشگاه‌ها می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری امر به معروف و نهی از منکر را باعث تعالی دانشگاه‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مظاهر نیکخواه در شورای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری گفت: «امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و می‌فرمایند اگر دین جدم رسول الله جز به کشته شدن من پابرجا نمی‌ماند ای شمشیرها مرا در برگیرید و قطعه قطعه سازید، بنابراین ارزش و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نیکخواه گفت: «صرف نظر از تشکیل شورا و به صورت مستقل واحد شهرکرد از طریق معاونت فرهنگی و دانشجویی در دو محور دین و اخلاق و مشاوره و سلامت دینی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی فعالیت‌هایی در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر انجام داده است.»

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد دانشگاهی در شش ماهه دوم سال 1396 گفت: «»خاطرنشان کرد: «دانشگاه سالم، دانشگاهی است که در آن زمینه رشد و تعالی به سوی کمال مطلق ایجاد شود و یکی از این زمینه‌ها وجود محیطی پاک و عاری از آلودگی‌هاست که با نظارت درست و اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر تحقق خواهد یافت.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: «تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه پس از ابلاغ از سوی ستاد امر به معروف استان چهارمحال و بختیاری و دستورالعمل ابلاغی سازمان مرکزی دانشگاه و با همکاری مقامات استانی ستاد، صدور حکم اعضا و برگزاری جلسات توجیهی به همراه ارائه شرح وظایف و آیین‌نامه‌های مربوط به آنها و تشکیل سه جلسه شورا با اعضای استانی برای هماهنگی و آشنایی بیشتر با وظایف و عملکردها، برخی فعالیت‌های این شورا در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد است.»

دبیر هیأت امنای استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: «فضاسازی در محیط دانشگاه از طریق نصب بنر حاوی احادیث و روایات و کلام بزرگان با موضوع امربه معروف و نهی از منکر، نماز و حجاب و عفاف به عنوان دو معروف با اهمیت و تاثیرگذاری آنها بر زندگی فردی و اجتماعی؛ چاپ و توزیع کتابچه «حجاب تاج بندگی» با هدف آگاه سازی دانشجویان به ویژه دختران با قوانین و مقررات پوشش در دانشگاه و اهمیت و فواید حجاب از نظر بزرگان و شناساندن بعضی آسیب‌های عدم رعایت آن، بین دانشجویان و به طور خاص در جلسه دانشجویان جدید از فعالیت‌های اجرایی در واحد شهرکرد است.»

این مسئول ادامه داد: «برگزاری نشست‌های معرفتی با هدف تقویت مبانی فکری و عقیدتی و تعمیق باورهای دینی با حضور استادان برجسته، برگزاری نشست با کارشناسان نیروی انتظامی با هدف شناساندن آسیب‌های اجتماعی بین دانشجویان به ویژه فضاهای مجازی و مواد مخدر، سامان دهی گروه طلایه داران در دانشگاه متشکل از 30 نفر دانشجو و میزبانی نخستین کارگاه آموزشی یک روزه ویژه طلایه‌داران دانشگاه‌های استان با حضور آیت الله اسلامیان نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان و دیگر استادان خبره نیز در این زمینه قابل توجه است.»

وی گفت: «اجرای اقدام تبلیغی برای ترویج حجاب برتر و حجاب کامل در سطح شهر توسط طلایه داران از طریق توزیع و اهدای گل و شیرینی به بانوان در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) با هدف ترویج فرهنگی حجاب، تشکیل گروه یاوران امر به معروف کارمندی متشکل از 20 نفر خواهر و برادر در بین کارکنان با هدف شرکت در مراسم‌های مهم مذهبی، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان به همراه گروه یاوران با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های فرهنگی با هدف امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه است.»

نیکخواه تصریح کرد: «تشکیل کانال «راه عروج» در فضای مجازی با هدف اطلاع رسانی درباره نماز و عفاف و حجاب و آثار پر برکت آن، همکاری در توسعه خدمات معنوی و مشاوره‌ای به منظور ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی با مرکز مشاوره، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، گروه معارف اسلامی با هدف آموزش استفاده بهتر از فرصت‌های زندگی و داشتن برنامه کارآمد برای تعالی معنوی، ارسال مقالاتی برای شرکت در جشنواره هنر و ادبیات دینی با موضوع امربه معروف از سایر برنامه‌های واحد شهرکرد بوده است.»

رئیس واحد شهرکرد نشست‌های دانشجویان در خوابگاه همزمان با دهه اول ماه محرم 96 و در حاشیه مراسم عزاداری و سوگواری با موضوع نقش امر به معروف در قیام سیدالشهدا، درج مقالات درباره امر به معروف و نهی از منکر در تمامی شماره‌ها از گاهنامه‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی به نام‌های ریان و معراج، چاپ و توزیع پوسترهایی با موضوع اصلاح الگوی مصرف با هدف اجرای نهی از منکر اسراف به ویژه آب و همکاری در برگزاری انجام دوره آموزشی اخلاق کارمندی برای کارکنان با هدف تکریم ارباب رجوع را دیگر فعالیت‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دانست.

به گزارش آنا، نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری به ریاست حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و با حضور اقبال عباسی استاندار استان چهارمحال و بختیاری، سردار اکبری دبیر ستاد و دیگر اعضای این شورا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد

محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف گفت: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند.

به گزارش فارس؛ محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه اصلی ستاد ما در حوزه عفاف و حجاب پیشگیری و آموزش است. ما آموزش به کسی که پول گرفته تا بی‌حجابی را ترویج کند و با برنامه‌ریزی‌های امنیتی دست به کشف حجاب زده را مطرح نمی‌کنیم، چون این یک مسئله امنیتی است و نیاز به برخورد قضائی دارد. منظور ما آموزش به افرادی است که آگاهی ندارند یا تحت تاثیر جو قرار گرفته‌اند. بسیاری از افراد از قوانین اطلاع کافی ندارند و از جرم بودن یا نبودن برخی موارد اطلاع ندارند. در آموزش مجازی اصول اعتقادی، آیات قرآن کریم، احادیث و سیره اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، بیانات امامین انقلاب، مباحث حقوقی و... وجود دارد.

وی ادامه داد: من پیگیری کردم و مشخص شد بسیاری از فیلم‌های درگیری با متخلفان که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود مربوط به سال گذشته است که دارند به اسم درگیری‌های امسال آن‌ها را بازنشر می‌کنند. بسیاری از افراد از روی عناد و دشمنی بی‌حجابی یا بدحجابی نمی‌کنند بلکه خیلی از اوقات سهوی است و با یک تذکر لسانی رعایت می‌کنند. ما از طرح نور چنانچه درست اجرا شود دفاع می‌کنیم، اما یک نکته‌ای در اینجا وجود دارد؛ مثلا ما از قوانین راهنمایی و رانندگی حمایت می‌کنیم، ولی اگر افسر راهنمایی و رانندگی رشوه گرفت به این معنا نیست که ما از آن افسر متخلف دفاع می‌کنیم. در طرح نور هم ما از مأموران اجرایی که برخورد اشتباه داشته باشند دفاع نمی‌کنیم. همانطور که در بیانیه فراجا هم اعلام شد اگر تخلفی از سوی مأموران فراجا صورت گرفت حتما بررسی می‌شود.

محمدحسین طاهری آکردی اذعان کرد: سامانه تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار بود اول اردیبهشت ماه افتتاح شود، اما به علت رفع نواقص حداکثر تا ۱۰ روز آینده این سامانه راه‌اندازی می‌شود. ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده همکاری برای تأمین نیرو‌های جهادی از تشکل‌های مردمی و برگزاری کلاس آموزشی در شبکه آموزش مجازی هستیم. در آموزش مجازی نیاز به حضور افراد نیست بلکه با تلفن همراه در منزل نیز می‌توانند دوره آموزشی را طی کنند.

دیگر خبرها

  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری گشت ارشاد
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • واکنش دبیر ستاد امر به معروف به فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب
  • یکی از رسالت‌های مهم الهی، مسأله عفاف و حجاب در جامعه است
  • لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر بافق