Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:44:54 GMT

80 درصد فعالیت های اقتصادی زنجان در یک منطقه متمرکز است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۶۰۵۸

80 درصد فعالیت های اقتصادی زنجان در یک منطقه متمرکز است

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: 80 درصد جمعیت و فعالیت های اقتصادی این استان در سمت شرق استان متمرکز شده است.

شهرام طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اغلب فعالیت اقتصادی این استان در چهار شهرستان ابهر، خرمدره، سلطانیه و زنجان واقع شده است.
وی یادآورشد: این موضوع از سویی یک نقطه قوت و از سوی دیگر یک نقطه آسیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طهماسبی اظهار کرد: اینکه این میزان جمعیت و فعالیت یک صرفه اقتصادی ایجاد کرده است، می تواند ارزش اقتصادی خلق کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: از نظر توزیع و افزایش متعادل و متناسب جمعیت و امکانات، در استان با مشکل مواجه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: همین موضوع برنامه ریزی را در سیاست های جمعیتی، زیر ساختی و توسعه ای استان با مشکل مواجه کرده است.
قبل از سال 1374، قزوین بخشی از زنجان بود و بخش انبوهی از صنایع این استان در همین منطقه واقع شده بود که با جدا شدن قزوین از زنجان، این صنایع هم از استان منفک شدند.
3001/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فعاليت اقتصادي صنعت توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رحمن نیا گفت: از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال قبل) تاکنون ۱۶۰.۱ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده که این میزان نسبت به میزان بارندگی‌های سال گذشته ۱۵.۴ میلیمتر کاهش یافته است.

وی افزود: این میزان بارش‌ها همچنین نسبت به بلند مدت ۲۵.۷ میلیمتر، معادل ۱۳.۸ درصد کاهش دارد.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: طی این بازه زمانی بیشترین میزان بارش در شهرستان خرمدره با ۲۱۲.۵ میلیمتر ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۳۹.۱ میلیمتر بیش از ۲۶ درصد کاهش یافته است.

رحمن نیا گفت: کمترین میزان بارندگی در این مدت نیز مربوط به شهرستان زنجان با ۱۴۴.۲ میلیمتر بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل با ۱۵۳.۷ میلیمتر بیش از ۹ درصد کاهش دارد.

وی متوسط بارندگی در استان را از ابتدای امسال تاکنون ۱۵.۱ میلیمتر بیان کرد و ادامه داد: این میزان در مقایسه با بلند مدت با ۱۱.۵ میلیمتر ۳.۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • تکمیل ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان -قزوین نیازمند ۱۲۵۰میلیارد اعتبار
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • «ماه‌نشان»؛ ۱۰۰ نشان اعجاب‌انگیز برای گردشگران
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • فعالیت ۱۵۵ جایگاه سوخت زنجان در ایام نوروز
  • اعلام سهمیه نفت سفید فصل بهار در زنجان