Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اتریش در ایران گفت: شرکت‌های اروپایی در مقطع کنونی به شکل بی‌نهایت علاقه‌مند به همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستند و خروج آمریکا از برجام هیچ تاثیری در اراده آنها نگذاشته است.

اشتفان شولتز در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که اروپائی‌ها چگونه می‌خواهند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دور بزنند، اظهار کرد: دولت روحانی و مسئولان برنامه‌ای منطقی برای مقابله با این شرایط دارند به طوری که مهلت محدود برای اروپائی‌ها در نظر گرفتند تا فهرستی از پیشنهادات و مشوق‌های خود در حمایت و حضور سرمایه‌گذاران خود را اعلام کنند که براساس آن می‌توان فضای روابط ایران و اروپا را به خوبی ترسیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی خاطرنشان کرد: با تضمیمی که اروپائی‌ها در ایجاد شرایط مناسب برای توسعه و تقویت روابط با ایران خواهند داد این مسیر مشخص خواهد شد که آیا ایران و اروپا حاضر به ادامه همکاری هستند یا نه؟. 

سفیر اتریش در ایران علاقه‌مندی شرکت‌های اروپائی را در این مسیر بی‌نهایت توصیف کرد و گفت: این وظیفه ماست تا در چارچوب حقوقی برنامه‌ها و رویکردها را به گونه‌ای عرضه کنیم تا قدرت ریسک‌پذیری به حداقل برسد. 

شولتز تصریح کرد: این سومین سفر بنده بعد از حضورم در تهران است که آگاهانه و به صورت راهبردی انتخاب کرده‌ام تا در شرایطی که آمریکائی‌ها خروج از برجام را اعلام کردند ما با این سفرها به ادامه همکاری با ایران و علاقه‌مندی با این زمینه تاکید کنیم. 

 وی ادامه داد: هر چند فعالان اقتصادی اتریش برای حضور در ایران با ریسک بالایی مواجه خواهند شد اما بنده از طرف دولت و دستگاه دیپلماسی اتریش تضمین‌ می‌دهم این ریسک‌پذیری را برای شرکت‌های اتریشی به حداقل برسانیم. 

 سفیر اتریش در ایران که اردبیل به سر می برد، بیان کرد: بنده به شکل مطلوب و هدفمند با شهردار اردبیل و معاونین استاندار و همچنین نمایندگان بخش خصوصی دیدار داشتم و به اتفاق هم یک فضای امیدبخشی را برای تعمیق روابط و همکاری‌ها تعریف و ترسیم کردیم. 

شولتز این فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مربوط به گردشگری سبز و ساخت بیمارستان نسل پنجم شامل آبدرمانی‌ها و صنایع مرتبط با آن اعلام کرد و گفت: در این زمینه امر آموزش نیروها برای حضور در آبدرمانی‌ها و بیمارستان‌های مکمل مورد توجه است. 

 وی خواستار همکاری مشترک با دانشگاه‌های ایران در حوزه تحقیقات و پژوهش‌های قابل دسترس شد و افزود: دانشگاه‌های ایران و اتریش در این همکاری‌ها سعی خواهند کرد تا از فرصت‌های مطالعاتی اتحادیه اروپا در راستای تبادل دانشجو و استاد و انجام تخقیقات مشترک استفاده کنیم. 

 سفیر اتریش در ایران در پایان خاطرنشان کرد: در جمع‌بندی این سفر باید اعلام کنم که ما اردبیل را دروازه رو به سمت اروپا شناختیم که می‌تواند در تقویت روابط تجاری کشور ایران و اروپا نقش حیاتی ایفا کند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ایران و اتریش منطقه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای توقف جنگ در غزه اراده سیاسی ندارد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه خبرگزاری قدس پرس، کوری بوش نماینده ایالت میسوری در کنگره آمریکا گفت: آتش بس فوری و دائم را در غزه خواستاریم و می‌خواهیم اجازه ورود کمک‌های انسانی داده شود. کل غزه به تلی از خاک تبدیل شده است و مردم از گرسنگی رنج می‌برند.

وی افزود: آمریکا برای توقف جنگ در غزه تاثیرگذار است، اما مشکل، نبودن اراده سیاسی است.

 

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • سهمیه سری آ ایتالیا برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا اضافه شد
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • آرسنال، اتریشی ها را راهی جام باشگاه های جهان کرد
  • آمریکا برای توقف جنگ در غزه اراده سیاسی ندارد
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟