Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@15:27:01 GMT

زلزله سالانه به ۵۰ هزار واحد مسکونی آسیب می زند 

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۶۲۸۴

زلزله سالانه به ۵۰ هزار واحد مسکونی آسیب می زند 

عزیز الله مهدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از چالش های ساخت و ساز وقوع حوادث طبیعی به ویژه زلزله است، اظهار کرد: در سال های اخیر به طور میانگین سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر و روستاهای کشور از حوادث آسیب دیده اند.

مهدیان در ادامه به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در زلزله کرمانشاه، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که ۴۵ درصد از این واحدها نیاز به تخریب و بازسازی و مابقی نیاز به تعمیر پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: روستاهای کرمانشاه، روستاهایی زنده و فعال است و تلاش داریم تا به بازسازی مناطق زلزله زده بیش از پیش سرعت دهیم.

اسکان موقت در حادثه ها نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد 

معاون بنیاد مسکن کشور درباره مشکلات اسکان موقت زلزله زدگان در کرمانشاه گفت: به نظر می رسد باید برای اسکان موقت حادثه دیدگان برنامه ریزی دقیق تری انجام شود تا مشکلات گذشته و تجربه تلخ قبل تکرار نشود.

مهدیان با بیان اینکه در حادثه زلزله کرمانشاه، شاهد برخی سودجویی ها در تامین و عرضه کانکس ها بودیم اظهار کرد: ما ۱۳ هزار دستگاه کانکس تهیه کردیم و معادل نیمی از این رقم نیز هزینه های تامین کانکس به متقاضیان پرداخت شد، همچنین ۱۰ هزار دستگاه کانکس نیز توسط خیران تهیه شد.

وی افزود: متاسفانه کانکس های خیران بدون اینکه اطلاع دقیق از نیازمندان به کانکس باشد، توزیع شد و برخی خانوارها سه، چهار دستگاه کانکس دریافت کردند و برخی نیز کانکس ها را دریافت کرده و به فروش می رساندند، برخی نیز از مناطق غیر از مناطق آسیب دیده در محل حاضر شده چادر زدند و کانکس دریافت کردند.

ورود خیران مانع استقبال برای دریافت تسهیلات شد

معاون بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: البته جلوی این نابسامانی ها در ساخت واحدهای مسکونی گرفته شد و در ساخت مسکن اجازه ندادیم کسی وارد عرصه شود البته برخی خیران وارد کار شدند و وعده ساخت مسکن به روستاییان دادند به همین خاطر، روستاییان به سراغ تسهیلات نیامدند اما خبری از خیران نشد و روستاییان پس از معطلی، برای دریافت تسهیلات اقدام کردند.

مهدیان گفت: در ساخت مسکن جز در مواردی همچون ساخت مسکن برای مددجویان و خانواده های بی سرپرست، نمی شود خیران را ورود داد.

به گفته وی در سال ۹۶ در مجموع وقوع حادثه های طبیعی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد. 

معاون بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: همچنین در خراسان شمالی ۸۵ درصد از واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه سال گذشته، پایان کار دریافت کرده است.

مهدیان بیان کرد: آسیب دیدگان از زلزله علاوه بر دریافت وام های ارزان قیمت، کمک های بلاعوض و وام معیشتی دریافت می کنند و علاوه برآن ارائه خدماتی چون تهیه نقشه، نظارت، صدور پروانه و آوار برداری برای آنان رایگان است.

۳۰۰۰ روستا ایمن سازی می شود 

معاون بازسازی و امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگر سخنان خود، وقوع حادثه های طبیعی همچون رانش زمین، سنگ افتان و لغزش زمین را از دیگر چالش های ساخت و ساز در روستاها عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه قرار است سه هزار روستای در معرض تهدید حوادث طبیعی، ایمن سازی شود.

مهدیان درباره جابه جایی روستاهای در معرض تهدید، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده جابه جایی روستاهایی که به علت های مختلف در معرض تهدید بودند، موفق نبوده از این رو باید تلاش شود با اجرای طرح های ایمن سازی مخاطرات کاسته شود.

کد خبر 4297152 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: بازسازی مناطق زلزله زده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد ماه مبارك رمضان شهرکرد بارش باران خطبه های نماز جمعه برجام اشتغال مشهد یاسوج مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شهرک مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۸ هکتار در بولوار شهید رجایی بندرعباس ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی
مجتبی قهرمانی افزود: در شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان هزار و سیصد و چهل واحد مسکونی ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود