Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@21:31:38 GMT

نیازی نیست دانش آموزان خرداد در مدرسه حضور یابند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۶۳۴۰

رویداد۲۴-وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران کل آموزش و پرورش استان ها، مهم ترین چالش در مهرماه سال ۹۷ را کمبود نیروی انسانی دانست.سیدمحمدبطحاییدر گردهمایی اعضای شورای معاونان ومدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: مدرسه محوری مهم ترین سیاست آموزش و پرورش است که با هدف کیفیت به بخشی نظام تعلیم وتربیت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مدرسه از دیرباز موردتوجه بوده و براساس سند تحول نیز باید در کانون اصلی تعلیم وتربیت باشد، بنابراین باید تلاش کنیم این امر محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدرسه، اصلی ترین سازمان در نظام آموزش و پرورش است و حوزه های ستادی نقش پشتیبانی دارند و من به عنوان وزیر خود را خادم مدارس می دانم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه اهمیت اداره منطقه از مدرسه، اداره کل از منطقه و ستاد از اداره کل بیشتر است در حالی که مدرسه باید از این ها مهم تر باشد.

بطحایی تصریح کرد: اجرای نظام سنجش شایستگی های حرفه ای، تفویض اختیار به مدارس و اجرای طرح کنترل و تضمین کیفیت عالی، موضوعاتی هستند که در آموزش و پرورش در حال اجراست.

بطحایی اظهار کرد: ارتباط مستقیم با مدیران بسیار ضروری است، راه اندازی تلویزیون تعاملی نیز دراین راستا انجام گرفته است، لذا مدیران نباید هیچ گاه درب دفتر خود را بر روی ارباب رجوع ببندند و دائما باید تعامل داشته باشند و حرف دل آنها را بشنوند.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: سیاست  ما با نشاط سازی مدارس و کاهش استرس است دراین راستا برحذف آزمون ها تأکید داریم و در هفته های آینده برنامه های جدیدی برای مدارس تیزهوشان ارائه می کنیم.

وی تصریح کرد: از دستاوردهای دولت تدبیر وامید در آموزش و پرورش، افزایش پوشش تحصیلی و درصد باسوادی است، لذا تقویت مراکز یادگیری محلی در دستور کار می باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال تأکید کرد: مدیران کل تلاش کنند استفاده از کالای ایرانی در مدارس نهادینه شود و مدارس را به استفاده از تجهیزات ایرانی تشویق کنند.

وی افزود: امنیت اردوهای دانش آموزی از اولویت های اول آموزش و پرورش و استان هابوده و این اردوها باید با هماهنگی و رعایت کنترل اردوها و اخذ مجوز برگزار شوند.

بطحایی خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان تا اندازه ای وجود دارد و ما از هیچ تلاشی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دریغ نخواهیم کرد اما تبلیغات و ادعاها در این زمینه باید واقع بینانه و دقیق و به گونه ای باشد که خانواده ها احساس امنیت کنند و دغدغه حضور فرزندشان در مدرسه را نداشته باشند.

بطحایی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در دوره ابتدایی اگر تدریس کتاب ها و ارزشیابی تا پایان اردیبهشت ماه به پایان برسد، نیازی نیست دانش آموزان در خرداد ماه در مدرسه حضور پیدا کنند.

در پایان، وزیر آموزش و پرورش بر بکارگیری نیروهای جوان و کاهش سنّ مدیران و چابک سازی بدنه مدیریت تأکید کرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی فضاهای روباز و سالنی گفت: ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است، به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

وی افزود: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت که این امر نشان از ارتقای سطح آموزش در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت‌وساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

وی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، اضافه کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش پیدا کرده و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 751131

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر