Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

مهدی دواتگری در گفت‌وگویی با تاکید بر این که توافق برجام یک معاهده دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست، گفت: این توافقنامه یک معاهده چند جانبه بوده و با توجه به تصویب قطعنامه‌ در شورای امنیت سازمان ملل قانونی است و در واقع برای جامعه بین‌الملل الزامی است.

وی تصریح کرد: این که آمریکا یک جانبه از این معاهده خارج شود از نقطه نظر حقوق بین‌الملل هیچ توجیهی نمیتواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده پیشین مجلس همچنین بیان کرد: در کنار این مساله اتحادیه اروپا همواره سعی کرده در ماه‌های اخیر مشی مستقلی داشته و پای‌بندی خود را نشان دهد اما با توجه به عملکردی که اتحادیه اروپا در گذشته داشته، پیش بینی بنده این است که در میان مدت این احتمال وجود دارد که اروپا همسو با آمریکا حرکت کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم با تاکید بر این که مذاکرات با اروپایی‌ها در کوتاه مدت می‌تواند نتیجه بخش باشد، گفت: اما در میان مدت ممکن است اروپا نتواند در مقابل آمریکا مقاومت کند، هر چند اظهار نظرهای مقامات اروپایی دلالت بر پایبندی بر برجام دارد.

دواتگری ادامه داد: با توجه به منافع مشترکی که اروپایی‌ها دارند و تحریم‌هایی که آمریکا اعمال خواهد کرد بعد از مدتی این احتمال وجود دارد که اروپا سعی کند نسبت به موضع خودش عقب نشینی کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود در قالب دیپلماسی دولتی و بین‌المللی سعی کند جامعه بین‌الملل را با نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران همراه کند، زیرا خروج آمریکا از برجام و فروپاشی یک معاهده می‌تواند آثار مخربی را در جامعه بین‌الملل و حقوق بین‌الملل داشته باشد.

این نماینده پیشین مجلس در پایان بیان کرد: نهایتا اگر اروپا هم بخواهد معاهده را نقض کند از دولتمردان و نظام انتظار می رود که بحث غنی سازی اورانیوم را در اولویت قرار دهند.

منبع: وانا

کلیدواژه: حقوق بین الملل برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا

به گزارشقدس آنلاین، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر