Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:27:08 GMT

امام جمعه بافق بر ایجاد بنیاد وحشی بافقی تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۶۶۹۲

امام جمعه بافق بر ایجاد بنیاد وحشی بافقی تاکید کرد

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی، روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: باید مقدمات تاسیس این بنیاد فراهم و اساسنامه آن با دقت و درستی تدوین و تنظیم شود چون وحشی بافقی یک شخصیت بین المللی است که باید در مورد افکار واندیشه هایش تحقیقات و پژوهش های گسترده تری صورت گیرد.
امام جمعه بافق همچنین در مورد برنامه های فرهنگی ماه مبارک رمضان افزود: باید کاری کرد که جوانان جذب مسجد شوند و در مساجد از متخصصان و کارشناسان آگاه و خبره استفاده شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد زاده رحمانی فرماندار بافق نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تشکیل بنیاد وحشی بافقی گفت: در کنار سرمایه های اقتصادی و صنعتی سرمایه دیگری به نام سرمایه اجتماعی هم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وحشی بافقی یک سرمایه اجتماعی است و بخشی از ثروت ملی جامعه است که باید بستر مناسبی برای بهره برداری از این سرمایه اجتماعی فراهم شود که تاسیس بنیاد وحشی می تواند راهی برای نیل به این مقصد باشد .
حسین ارجمند دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز بیان کرد: شخصیت وحشی بافقی با همه بزرگی در سخن و رسایی در زبان و نوآوری در شعر, متاسفانه به طور کامل شناخته نشده و نام او تحت تاثیر نام بزرگان این عرصه مانند سعدی و حافظ و… گمنام مانده است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد بنیاد وحشی بافقی می تواند به شناساندن این شاعر و افکار و اندیشه های وی کمک شایانی کند و همچنین مرکزی برای تجمع ادبا و دوستان و محققان شعر و ادب باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق در ادامه افزود: تاسیس بنیادهای فرهنگی در کشور به نام چهره های ملی باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و از آن جایی که شورای فرهنگ عمومی ازنهادهای مرتبط با شورای عالی انقلاب فرهنگی است باید ابتدا ضرورت ایجاد بنیاد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مصوب شود تا اقدامات بعدی شامل تشکیل دبیرخانه و تنظیم اساسنامه صورت پذیرد.
وی در مورد ماهیت بنیادهای فرهنگی ، ادبی اظهار داشت: بنیادها با ماهیت غیر دولتی تاسیس می شوند و از اعتبارات و کمک های دولتی استفاده می کنند و تهیه اساسنامه مهم ترین کار یک بنیاد است.
وی همچنین به برنامه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان مانند ایجاد نمایشگاه علوم قرآنی, طرح نو روزه ها( روز اولی) و استفاده از مشاوران در مساجد برای آگاهی دادن به مردم در زمینه آسیب های اجتماعی اشاره کرد.
کمال‌الدین یا شمس‌الدین محمد وحشی بافقی از شاعران نام‌دار سده دهم است که در سال 939 هجری قمری در شهر بافق از توابع یزد چشم به جهان گشود و از مهمترین آثار آن می توان به ناظم و منظور، خلدبرین و شیرین و فرهاد اشاره کرد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی جامعه سرمایه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسجد موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت

آفتاب‌‌نیوز :

جواد افشار منش اظهار کرد: برخورد امروز عصر خودرو سواری پژو از عقب با آمبولانس موجب مرگ حجت‌الاسلام اصغر دهقان دولتی امام جمعه بلوک شد که راننده پژو بوده است.

وی افزود: این تصادف همچنین سه مصدوم برجای گذاشت که سرنشینان آمبولانس شامل ۲ تکنسین و یک مصدوم داخل کابین بودند که از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند و توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: باوجود تلاش پرسنل اورژانس برای احیای حجت‌الاسلام دهقان، بعد از انتقال در بیمارستان امام جیرفت فوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده