Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز ماهر در اطلاعیه ای اعلام کرد: درخواست های متعدد امداد از مرکز ماهر و تحلیل حوادث بوجود آمده در بعضی از سازمان ها در روزهای اخیر نشان داده است حملات باج‌افزاری از طریق نفوذ به سرویس پروتکل دسترسی راه دور یا همان پروتکل RDP به شکل روز افزونی در حال افزایش است.

متاسفانه مشاهده می‌شود که در بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها، هنوز حفاظت کافی در استفاده از پروتکل RDP انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانیان این حمله معمولا مراکزی هستند که برای ایجاد دسترسی به منظور دریافت پشتیبانی برای نرم‌افزارهای اتوماسیون (اداری، مالی، کتابخانه، آموزشی و ...) از این روش استفاده می کنند.

بررسی الگوی این حملات و مشاهدات بعمل آمده در امداد به ۲۴ مورد از رخدادهای باج‌افزاری اخیر که توسط پروتکل مذکور صورت گرفته است، نشان می دهد خسارت ناشی از آنها، بدون احتساب مبالغ احتمالی باج پرداخت شده توسط بعضی از قربانیان، به طور میانگین حدود ۹۰۰ میلیون ریال برای هر رخداد بوده است.

مرکز ماهر به کلیه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مخصوصا مجموعه‌های پشتیبانی نرم‌افزارها توصیه اکید کرد که استفاده از سرویسRDP بر بستر اینترنت بسیار پر مخاطره بوده و راه را برای انجام بسیاری از حملات، مخصوصا حملات باج‌افزاری هموار می‌کند.

براین اساس پیشنهاد شده است که اقدامات زیر جهت پیشگیری از وقوع این حملات به صورت فوری در دستور کار مدیران فناوری اطلاعات سازمان ها و شرکت ها قرار گیرد.

۱- با توجه به ماهیت پروتکل RDP اکیداً توصیه می شود که این پروتکل بصورت امن و کنترل شده استفاده شود، مانند ایجاد تونل های ارتباطی امن نظیر IPSec جهت کنترل و مدیریت ارتباطات؛ همچنین توصیه می شود از قرار دادن آدرس IP عمومی به صورت مستقیم روی سرویس دهنده ها خودداری شود.

۲- تهیه منظم نسخه های پشتیبان از اطلاعات روی رسانه های متعدد و انجام آزمون صحت پشتیبان گیری در هر مرحله  و نگهداری اطلاعات پشتیبان بصورت غیر برخط.

۳- اجبار به انتخاب رمز عبور سخت و تغییر دوره ای آن توسط مدیران سیستمها.

۴- محدود سازی تعداد دفعات مجاز تلاش ناموفق جهت ورود به سیستم.

۵- هوشیاری کامل جهت بررسی دقیق رویدادهای ثبت شده مخصوصا رویدادهای ورود به سیستم در ساعات غیر متعارف.

۶- توجه و بررسی فهرست کاربران سیستم ها و سطح دسترسی آنها.

۷- توصیه می‌شود در صورت بروز این حمله در سازمانها، مدیران فناوری اطلاعات ضمن اجتناب در پرداخت باج درخواستی سریعا با مرکز ماهر تماس گرفته شود.

کد خبر 4297177 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: امنیت اطلاعات ویروس باج افزار تحقیقات علمی نوآوری امنیت اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گوگل محمد جواد آذری جهرمی هوشمندسازی سلول بنیادی روباتیک موبایل صنعت خودروسازی استارتاپ ایالات متحده آمریکا فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش های مجلس و گزارش های این مرکز با عصبانیت دولت رئیسی همراه شده است. علی ربیعی سخنگوی دولت سابق در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشته است؛

آینه، چون نقش تو بنمود راست/ خود شکن، آیینه شکستن خطاست

رسانه دولت و تعدادی از نمایندگان، هجمه سنگینی به همراه موجی از اتهامات، به مرکز پژوهش‌های مجلس اصولگرا وارد کردند.

فارغ از نزاع‌های بر سر قدرت بین رؤسای دو قوه یک‌دست شده، یکی از مصایبی که نتایج آن، این‌روزها به طور ملموس در جامعه مشاهده می‌شود، از بحران آب و خاک تا تغییرات ارزشی، فضای مجازی و... بی‌اعتنایی به علوم اجتماعی خصوصا جامعه‌شناسی بوده است.



ستیز با اندیشمندان ساحت علوم انسانی، اخراج‌ اساتید و بورسیه سازی‌ها برای ندیدن و نشنیدن حقایق، بی‌تردید نتایج تلخی در پی خواهد داشت.

با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود.

نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901207

دیگر خبرها

  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید