Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@11:18:20 GMT

حداقل و حداکثر حقوق آموزش‌ و پرورشی ها اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۷۰۴۱

حداقل و حداکثر حقوق آموزش‌ و پرورشی ها اعلام شد

رکنا: وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه تعیین ضریب حقوق حداقل وحداکثر حقوق کارمندان شاغل را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه تعیین ضریب حقوق حداقل وحداکثر حقوق کارمندان شاغل را ابلاغ کرده است.

در این بخشنامه آمده است: ضریب حقوق سال 1397 شاغلین مشمول قانون Law مدیریت خدمات کشوری(1797 ریال) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین در سال 1397 به میزان 11میلیون و 230 هزار ریال (11.230.000 ریال) و حداکثر حقوق آنها، هفت برابر حقوق مذکور در این بند، به میزان78 میلیون و 610 هزار ریال (78.610.000 ریال) خواهد بود.

در صورتی که حقوق و مزایای مستمر هر یک از شاغلین پس از اعمال ضریب حقوق موضوع بندهای فوق و ضریب تعدیل موضوع بند (4) این بخشنامه کمتر از دوازد میلیون (12.000.000 ریال) باشد، مابه التفاوت آن تا دوازده میلیون ریال به سقف مبلغ محاسبه شده ناشی از اعمال ضریب تعدیل، اضافه خواهد شد.

مقامات و همترازان موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره و روسای دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، استانداران و شهرداران مراکز استان‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استانها، در سال 1397 مشمول افزایش حقوق و مزایای مستمر نیستند.

به استناد ماده واحده قانون بودجه 1397 کل کشور، تمام کارکنانی که حقوق و مزایای مستمر مندرج در حکم کارگزینی آنها در سال 1397، پس از اعمال افزایش ضریب حقوق موضوع این بخشنامه، ماهانه کمتر از 50 میلیون (50.000.000) ریال باشد حقوق و مزایای مستمر آنان به میزان ضریب تعدیل قابل محاسبه با فرمول زیر، نسبت به حقوق و مزایای مستمر سال 1397، رشد می‌یابد.

11+(حقوق و مزایای مستمر سال 1397 با واحد میلیون ریال) × (%22-)= ضریب تعدیل(%)

منظور از حقوق و مزایای مستمر برای مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق ثابت و فوق العاده بندهای (2) ایثارگری، (3) سختی کار، (5) فوق العاده شغل و (10) فوق العاده ویژه، ماده 68 قانون مذکور است.

افزایش ناشی از ضریب تعدیل در سالهای آینده مشمول افزایش ضریب حقوق سال مربوط خواهد شد.

امتیازات سنوات خدمت، تجربه مربوط و مشابه، دوره‌های آموزشی طی شده و سوابق خدمت در مشاغل مدیریتی و سرپرستی کارکنان در سال 96 با توجه به جدول شماره 3 و تبصره 1 بند 6 فصل دوم دستورالعمل 21 اردیبهشت سال 88 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور قابل احتساب است.

به موجب تبصره 3 بند 6 فصل دوم دستورالعمل مذکور، حداکثر امتیاز قابل احتساب بابت سنوات خدمت و تجربه 30 سال خواهد بود.

در اجرای ماده 74 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب سال 1393 کمک هزینه ازدواج و فوت، در سال جاری، مبلغ 11/680/500 ریال ( یک میلیون و 168 هزار و 50 تومان) قابل پرداخت است.

مبلغ کمک هزینه عائله‌مندی به میزان 1/455/570 ریال ( 145 هزار و 557 تومان) و مبلغ کمک هزینه اولاد برای هر فرزند به مبلغ 377/370 ریال (37 هزار و 737 تومان) است.

فوق العاده مأموریت روزانه داخل کشور کارمندان با رعایت ماده 13 ضوابط اجرائی قانون بودجه سال 1397 کل کشور و مطابق آیین نامه فوق العاده روزانه بند (ث) ماده (39) قانون استخدام کشوری و اصلاحات بعدی آن قابل پرداخت خواهد بود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت آموزش و پرورش حقوق استخدام کارمندان آموزش حقوق در آموزش و پرورش حقوق معلمان در آموزش و پرورش عکس مرد روزنامه قتل اعدام فیلم قاتل دختر تجاوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است

به گزارش سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، احمد محمودزاده در جمع روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است. این نام‌گذاری براساس نیاز کشور صورت گرفته است و باید در مجموعه‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت از آن بهره گرفت. آموزش و پرورش هم باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تأثیرگذاری خود را داشته باشد. نقش مرجعیتی و آگاهی‌رسانی و تبیین این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. باید این فرهنگ‌سازی در افکار عمومی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، افزود: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش بیشترین بهره‌مندی را امسال داشته باشیم، گفت: در جلسه‌ای که امسال در ابتدای سال رییس جمهور در جمع مدیران ارشد صحبت می‌کردند، نگاه به ظرفیت آموزش و پرورش خیلی مهم بود به این صورت که به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. ایشان به تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم مردم تاکید داشتند. باید رضایت مردم جلب شود. همچنین باید تبیین کارها به خوبی صورت گیرد.

محمودزاده از قدردانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید بر همکاری، انسجام و همکاری در درون وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت و نظارت داشتند. اینها از توصیه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تلاش ما در سازمان باید سازنده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • آسمان قم امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین صاف تا کمی ابری است
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • قانون جدیدی که دانش‌آموزان باید ان را بدانند
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا