Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@19:31:32 GMT

افشای جزئیات تازه‌ای از فساد مالی نخست وزیر سابق مالزی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۷۱۷۷

افشای جزئیات تازه‌ای از فساد مالی نخست وزیر سابق مالزی

کمیسیون مقابله با فساد مالزی اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی اسناد و مدارکی را درباره اتهام فساد مالی نخست وزیر سابق این کشور به دست آورده ولی دادستان کل مالزی این اسناد را نادیده گرفته است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک عضو کمیته ویژه تحقیق درباره پرونده فساد مالی نجیب رزاق نخست وزیر پیشین مالزی تاکید کرد: کمیسیون مقابله با فساد اواخر 2015 میلادی اسناد و مدارکی را پیدا کرد که نشانگر انتقال 42 میلیون رینگیت معادل 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیون دلار از حساب یک صندوق دولتی به حساب نجیب رزاق بوده است ولی توصیه های این کمیسیون برای تحقیق بیشتر در این خصوص از سوی دادستان کل مالزی رد شده است.

نجیب رزاق که در انتخابات هفته قبل برکنار شد، بارها هرگونه اتهام فساد مالی را رد کرده است. وی مدعی است که پول های واریز شده به حسابش، اعانه و کمک مالی از سوی یک شاهزاده سعودی بوده است.

ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید مالزی که روز پنجشنبه سوگند یاد کرده است، قول داده است تا درباره پرونده فساد مالی نجیب رزاق تحقیقات کاملی انجام دهد و با کلیه کسانی که در این پرونده فساد مالی نقش داشته اند، برخورد کند.

حداقل 6 کشور از جمله آمریکا و سوئیس در حال تحقیق درباره این ادعا هستند که 4.5 میلیارد دلار از منابع مالی یک صندوق دولتی مالزی به طور غیرقانونی خارج شده است.

"لیم چی وی" عضو کمیته ویژه تحقیق درباره پرونده فساد مالی نجیب رزاق گفت: اواخر سال 2015 میلادی اسناد و مدارک مربوط به دریافت 10.6 میلیون دلار از سوی رزاق به محمد افندی علی دادستان کل مالزی تحویل داده شد ولی وی حاضر به تحقیقات بیشتر در این باره نشده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیل

یک رسانه آمریکایی به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکایی جزئیات جدیدی از رخنه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی و ضربه به دو پایگاه این رژیم فاش کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، در گزارشی به نقل یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت: حداقل 9 موشک ایران با شکستن پدافند هوایی اسرائیل به دو پایگاه هوایی اسرائیل ضربه زدند.

بنا بر این گزارش، 5 موشک بالستیک ایران به پایگاه هوایی نواتیم برخورد کرده ‌اند.

این مقام اعتراف کرد که در اصابت 5 موشک به پایگاه نواتیم یک هواپیمای ترابری سی‌-130 و یک باند پروازی که به گفته این مقام مورد استفاده نبوده و تأسیسات انبار و نگهداری خالی ضربه و خسارت دیده اند.

به گفته وی، 4 موشک دیگر به پایگاه هوایی نگو (نقب) اصابت کرده اند. با این حال این مقام آمریکایی مدعی شد که خسارات جدی در این حمله گزارش نشده است.

اعتراف این مقام آمریکایی به رخنه و ضربه موشک‌های ایران در سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی درحالی است که مقامات صهیونیست مدعی هستندد که 99 درصد از موشک‌های کروز و بالستیک ایران که در حمله تلافی‌جویانه یکشنبه علیه اسرائیل به کار گرفته شدند را رهگیری کرده است.

اسرائیلی‌ها با این حال اعتراف کرده‌اند که سامانه‌های پدافندی و جنگنده‌های 4 کشور همپیمان، به این رژیم در رهگیری و مقابله با حمله هوایی ایران کمک کرده‌اند.

حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شدشکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانکمک 10 کشور به اسرائیل در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایرانمشارکت آمریکا و انگلیس در رهگیری پهپادهای ایرانی

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات تازه درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران
  • واکنش نخست‌وزیر مالزی پاسخ ایران به اسرائیل
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • نخست‌وزیر سابق پاکستان: ایران شجاعت خود را نشان داد
  • ایران با حمله به اسراییل، شجاعت خود را نشان داد
  • دستگیری مقامات نفت و گاز ونزوئلا به اتهام فساد
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیل
  • موضع تازه نخست‌وزیر انگلیس: در کنار اسرائیلیم