Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:22:03 GMT

اوپک کاهش تولید نفت را ادامه می دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۷۷۰۵

اوپک کاهش تولید نفت را ادامه می دهد

تهران- ایرنا- ادامه کاهش تولید نفت اوپک با وجود از بین رفتن مازاد عرضه، رکورد جدید تولید نفت شیل آمریکا، توسعه صنعت پالایش و پتروشیمی امارات با همکاری اسپانیا و امضای قراردادهای 2 ساله فروش نفت از سوی نیجریه مهمترین اخبار انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از رویترز، آمار رسیده از سازمان اوپک نشان می دهد که به لطف توافق کاهش تولید نفت، مازاد جهانی عرضه تقریبا برطرف شده است اما اوپکی ها همچنان بیش از میزان تعیین شده، تولید خود را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس منابع ثانوی، تولید نفت اوپک در ماه آوریل تنها با 12 هزار بشکه در روز افزایش، ماهانه به 31 میلیون و 930 هزار بشکه در روز رسید که این میزان عرضه حتی 800 هزار بشکه کمتر از تقاضای جهانی برای نفت اوپک است.
منابع اولیه یا همان آمار رسیده از اعضای اوپک نیز خبر از کاهش تولید بیشتر می دهند.

**تولید نفت شیل آمریکا در ماه ژوئن به رکورد جدید می رسد
به گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند که تولید نفت شیل آمریکا در ماه ژوئن (خرداد - تیر) با 145 هزار بشکه در روز افزایش به بالاترین رقم هفت میلیون و 180 هزار بشکه ای در روز برسد.
به گفته این اداره بیشتر این افزایش مربوط به بزرگترین حوزه نفتی آمریکا یعنی پرمیان است.
انتظار می رود که تولید نفت گاز این کشور نیز در این مقطع، به رکورد 68 میلیارد و 100 میلیون فوت مکعب در روز برسد.

**توسعه صنعت پالایش و پتروشیمی امارات با همکاری اسپانیا
به گزارش رویترز، شرکت ملی نفت ابوظبی «ادنوک» به منظور توسعه فعالیت مجموعه پالایش و پتروشیمی «الرویس» خود و ایجاد تاسیسات تولید آلکیل بنزن خطی (ال بی ای)، قراردادی با شرکت انرژی اسپانیا «سپسا» امضا کرده است.
این تاسیسات جدید که برای تولید مواد شوینده، رنگ و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله ابتکار عمل های جدید ادنوک برای توسعه صنعت پالایش و پتروشیمی به شمار می رود و این شرکت قصد دارد در پنج سال آینده 45 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری کند.
یادداشت تفاهم این قرارداد نوامبر سال 2017 میلادی به امضای طرفین رسیده بود.

**نیجریه قراردادهای 2 ساله فروش نفت امضا کرد
به گزارش رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که شرکت ملی نفت نیجریه (ان ان پی سی)، به تازگی قراردادهای صادرات نفت امضا کرده که مدت آنها به جای یک سال، دو ساله است.
فهرست اسامی شرکت های طرف قرارداد که شامل50 تا 60 مورد است، شامل ابرشرکت های معامله گر سوئیسی نفت از جمله ویتول، ترافیگورا و گلنکور و غول های نفتی توتال فرانسه، سپسا اسپاینیا، سوکار جمهوری آذربایجان و لوک اویل روسیه می شود.

**کونوکوفیلیپس میدان های نفتی خود در دریای شمال را می فروشد
به گزارش رویترز، منابع صنعتی و بانکی اعلام کردند که ابرشرکت نفتی کونوکوفیلیپس آمریکا قصد دارد، میدان های نفتی خود در دریای شمال را بفروشد و بر روی میدان های شیل خود در بازار داخلی تمرکز کند.
واگذاری دارایی های این شرکت در فراساحل بریتانیا تا 2 میلیارد دلار نقدینگی برای کونوکوفیلیپس ایجاد می کند.
تولید نفت و گاز این شرکت آمریکایی در دریای شمال در سال 2017 میلادی به 75 هزار بشکه معادل نفت در روز می رسید.

**فعالیت‌های نفتی در قبرس ، امنیت آن را تهدید می کند
به گزارش رویترز، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه معتقد است، در صورتی که فعالیتهای یک جانبه نفتی در قبرس جنوبی ادامه یابد، منطقه مدیترانه شرقی با مسائل امنیتی رو به رو خواهد شد.
ترکیه و قبرس جنوب (قبرس یونانی) بر سر تحقیقات نفت و گاز در فراساحل دریای مدیترانه و سهم شمال و جنوب دچار اختلاف نظرند.
ترکیه در گذشته نیز بارها مدعی شد که قبرس جنوبی حق ندارد تا پیش از از حل کامل موضوع وحدت شمال و جنوب این کشور، به عملیات اکتشافات نفت و گاز اقدام کند زیرا بخش شمالی (ترک نشین) نیز در منابع احتمالی انرژی سهیم است.
اقتصام **1070**2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي اخبار كوتاه جهان انرژي بسته 303

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد