Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@16:31:45 GMT

نوبخت: تاريخ روحاني را تکريم خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۸۶۲۲

نوبخت: تاريخ روحاني را تکريم خواهد کرد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا – سخنگوي دولت گفت دولت يازدهم که با اعتماد مردم روي کار آمد دربرابر اتهامات آمريکا و حصر اقتصادي ملت ايران سکوت نکرد و تحريم ها را شکست. تاريخ ، قطعا روحاني را به خاطر شجاعت و خدمتي که به ملت کرد، تکريم خواهد کرد.

محمد باقر نوبخت در نشست خبري روز سه شنبه در پاسخ به سوالي درباره بيانيه مجلس خبرگان نسبت به مسائل هسته اي و برجام گفت: در حال حاضر به هيچ وجه وقت آن نيست که ما ذهن مسئولان ديپلماسي کشور را که درگير مباحث جهاني هستند و وزير خارجه کشورمان هم در کشورهاي ديگر براي دفاع از حقوق ملي در تلاش است به اين پرسش ها معطوف کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: آيا برجام اساسا فارغ از اينکه تصميم درست يا نادرستي بوده، مجاري حقوقي و قانوني را طي کرده يا خير؟ همه مي دانيد که برجام هم در مجلس و هم در عمل به بايد و نبايدهايي که از سوي مقام معظم رهبري تعيين شده بود، همه مراحل را طي کرد تا اجرايي شد.
سخنگوي دولت افزود: آيا تصميمي که گرفته شد، درست بود يا خير؟ اگر به سال 92 برگرديم خواهيم ديد شرايط آن زمان چگونه بود؟ آمريکا تمام اتهامات واهي رژيم صهيونيستي عليه ايران را تاييد مي کرد و بر اين اساس پرونده ما به شوراي حکام رفت . اين پرونده پس از تاييد به شوراي امنيت ارجاع شد و شوراي امنيت هم چند قطعنامه عليه کشور ما صادر کرد . حتي کشور ها و دوستان ما هيچکدام از قطعنامه ها را وتو نکردند و در فصل هفتم قرار گرفتيم و تحريم هاي يک جانبه آمريکا، تحريم شوراي امنيت شد که براي همه کشورها لازم الاتباع بود و ملت در يک محاصره اقتصادي قرار گرفت.
نوبخت گفت: چه انتظاري داريد از دولتي که با اعتماد مردم سرکار آمد، آيا همان حصر را تاييد کند و بماند يا در جهت رفع اتهامات اقدام کند. اگر سکوت مي کرديم غفلت بزرگ جهاني بود که خداوند ما را نمي بخشيد که نسبت به چنين ظلمي هيچ اقدامي نمي کرديم بنابراين بايد حقانيت کشور را ثابت و اتهامات وارده را رد مي کرديم.
وي اضافه کرد: دولت وارد عمل شد و از آژانس بين المللي تاييديه گرفتيم مبني بر اينکه فعاليت هسته اي ايران نظامي نيست، آيا اين يک دستاورد هست يا خير و آيا بر اساس اين رفع اتهام از شوراي امنيت قطعنامه نگرفتيم که همه قطعنامه هاي قبلي بلااثر شود؟ ما توانستيم هر مقدار که بخواهيم نفت و مواد پتروشيمي بفروشيم و مشکل بيمه و کشتيراني برطرف شد.
سخنگوي دولت ادامه داد: هرچند که نظام بانکي ما در رابطه با سرمايه گذاري با بانک هاي خارجي دچار مشکل است و آمريکا همواره مانع گذاري کرد تا به خوبي انجام نشود، ولي تحريم ها را شکستيم و ايران از محاصره شوراي امنيت خارج شد.
نوبخت گفت شايد درست نباشد در شرايط فعلي بيان کنيم که در شرايط تحريم، ملت چه هزينه هاي را پرداخت کرد. هزينه هايي که شخص من سخنگو هيچگاه پرداخت نمي کردم ولي دولت و ملت پرداخت مي کرد، چرا وادار مي کنيد حرف هايي زده شود که افرادي از آن سواستفاده کنند.
وي خاطرنشان کرد اجماعي که در آن زمان آمريکا توانست حتي دوستان ما را با خود همراه کند و عليه ما قعطنامه بگيرد، ولي ما توانستيم شرايطي بوجود آوريم که به محض اينکه ترامپ موضع خود را براي خروج از برجام اعلام کرد خانم موگريني آن را نفي کند. اين دستاورد در عالم سياست و بين الملل ارزش ندارد؟
** دل عده اي براي تحريم ها تنگ شده
سخنگوي دولت گفت: امروز مردم جهان مي دانند حرف آمريکا درست نيست چون اگر درست بود کشورهاي ديگر نيز با او همراهي مي کردند و از طرفي ما براي بازگشت به گذشته مشکلي نداريم و اگر خواستيم از برجام خارج شويم حتما خارج خواهيم شد و غني سازي زير 4 درصد را به 20 درصد و هر عددي که بخواهيم دور از چشم همه انجام مي دهيم و قطعا آن ها ضرر خواهند کرد.
نوبخت گفت: اگر دل عده اي براي تحريم ها تنگ شده، مشکلي نيست ولي بدانند تا جايي که بتوانيم در شرايط تحريم هم نمي گذاريم زورگوي هايي دولت آمريکا به نتيجه بنشيند.
وي با اشاره به اينکه برجام يک قرارداد برد – برد بود و در عمل توانستيم نيکنامي جمهوري اسلامي ايران را در جهان ثابت کنيم، گفت: بارها رهبري نسبت به مردان ديپلماسي به نيکي ياد کردند بنابراين چيزي را از دست نداده ايم.
سخنگوي دولت گفت: قطعا تاريخ روحاني را به خاطر شجاعت و خدمتي که به مردم در اين مقطع انجام داده، تکريم خواهد کرد و رهبر انقلاب بعنوان، رهبري زيرک و بصير مورد احترام جامعه و تاريخ خواهند بود، حال عده اي مي توانند نگاه متفاوتي داشته باشند.
اين خبر در حال تکميل است
1053**1553
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی


به گزارش تابناک، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات اخیر حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود تاکید کرد: بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فقهای شورای نگهبان است و تاکید عزیزان نیز همیشه بر اجرای قانون بوده است؛ این حرفها تازگی ندارد ظاهراً برخی وقتی تایید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست و وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند.

دیگر خبرها

  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • فیلم کنایه شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • (ویدیو) واکنش سخنگوی شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی
  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!