Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@13:56:46 GMT

جرائم مرتکبین پولشویی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۸۷۷۱

به گزارش وانانیوز، 

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جرئیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی ماده ۱۰ این لایحه را با ۱۴۸ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر تصویب کردند.

براین اساس، اصل مال و درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشأ و جرم پولشویی (و اگر موجود نباشد مثل یا قیمت آن)، مرتکبین جرم پولشویی مصادره می گردد و همچنین چنانچه جمع اموال، درآمدها و عواید مذکور تا ۱۰ میلیارد ریال باشد به حبس تعزیری درجه پنج و ارقام بیشتر از آن به حبس تعزیری درجه چهار و در هر دو مورد علاوه بر مجازات قبل به جزای نقدی معادل وجوه با ارزش مالی که مورد پولشویی واقع گردیده محکوم می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۱- چنانچه عواید حاصل از جرم به اموال دیگری تبدیل یا تغییر یافته باشد همان اموال و در صورت انتقال به ثالث با حسن نیت، معادل آن از اموال مرتکب ضبط می شود.

تبصره ۲- صدور و اجرای حکم ضبط دارایی و منافع حاصل از آن در صورتی است که متهم به لحاظ جرم منشأ، مشمول این حکم قرار نگرفته باشد.

تبصره ۳- مرتکبین جرم منشا در صورت ارتکاب جرم پولشویی علاوه بر مجازات های مقرر مربوط به جرم منشأ، به مجازات های پیش بینی شده در این قانون نیز محکوم خواهند شد. مرتکبین جرم پولشویی در صورت عدم ارتکاب جرم منشأ صرفا به مجازات مقرر در این ماده محکوم می شوند.

تبصره ۴- در صورتی که جرم پولشویی به صورت سازمان یافته ارتکاب یابد موجب تشدید در مجازات به میزان یک درجه خواهد بود.

تبصره ۵- در صورتی که اشخاص حقوقی مرتکب جرم پولشویی شوند علاوه بر مجازات های مقرر در ماده (۲۰) قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی معادل دو تا چهار برابر وجوه با ارزش مالی که مورد پولشویی واقع گردیده محکوم می شوند.

تبصره۶- چنانچه این اموال متعلق به غیر باشد و در دادگاه صالحه مشخص شود که به جرم پولشویی ارتباط ندارد باید به مالک اصلی مسترد شود.

منبع: وانا

کلیدواژه: پولشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی که در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کار‌های مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

سردار جلیلیان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی‌ از حساب این افراد دریافتند ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی داشته اند و دو نفر متهم را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!