Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:04:48 GMT

آمار تعاونی‌های قزوین قابل‌قبول نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۹۰۰۵

آمار تعاونی‌های قزوین قابل‌قبول نیست

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه 93 هزار تعاونی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: در استان قزوین نیز 670 تعاونی وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های بالای این استان قابل‌قبول نیست.

به گزارش ایسنا، ششمین کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین با حضور معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون اقتصادی استانداری قزوین و مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید کلانتری در این نشست گفت: بخش تعاون یکی از سه رکن اقتصادی کشور در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی قرار دارد و در اصل‌های 43 و 44 قانون اساسی نیز مورد تأکید قرارگرفته است.

وی افزود: تعاونی‌ها صرفاً به داشتن سود تمایل ندارد بلکه ماهیت آن اقتصادی و اجتماعی است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر دو میلیون و 600 هزار تعاونی در جهان مشغول به فعالیت هستند که یک میلیارد عضو و 250 میلیون اشتغال را در سطح جهان ایجاد کرده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از تأکیدات و محورهای اصلی بخش تعاون ایجاد اشتغال در مناطق محروم است که اگر به‌درستی به آن پرداخته شود بی‌شک شاهد تحولات بسیاری در مناطق روستایی و محروم خواهیم بود.

کلانتری بابیان اینکه 93 هزار تعاونی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: در استان قزوین نیز 670 تعاونی وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های بالای این استان قابل‌قبول نیست.

وی افزود: اینکه در استان قزوین تنها یک درصد تعاونی نسبت به آمار کشوری وجود دارد باید زمینه ارتقا آن را ایجاد کرده و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان قزوین در این راستا بهره‌برداری بیشتری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با بخش تعاون می‌توان مشارکت اجتماعی را در توسعه اقتصادی کشور فراهم آورد، عنوان کرد: امروز چالش اصلی کشور موضوع اشتغال است این در حالی است که کشور ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری است اما بهره‌وری نامناسب ما موجب ایجاد این چالش‌ها در کشور شده است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز روستاها مبنای پرداخت تسهیلات قرار گرفتند تا با گرایش خدمات به این سمت زمینه اشتغال پایدار را در روستاها فراهم کرده و از مهاجرت آن‌ها به سمت شهرها خودداری کنند.

وی اعلام کرد: تسهیلات در نظر گرفته‌شده در این بخش 12 هزار میلیارد تومان است که با تنفس دوساله و بازپرداخت 6 ساله فرصت بسیار خوبی را برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

کلانتری اضافه کرد: استان قزوین موفق شده تنها یک درصد این اعتبارات را جذب کند که این رقم قابل‌قبول نیست و باید تجدیدنظر جدی در سیاست‌های استان قزوین برای افزایش آن ایجاد شود.

وی عنوان کرد: امروز توسط صندوق ضمانت برای تعاونی‌های روستایی شرایط مناسب در نظر گرفته‌شده است به‌گونه‌ای که تا مبلغ 250 میلیون تومان هیچ وثیقه‌ای موردنیاز نیست.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این شرایط در راستای توسعه هر چه بیشتر بخش روستایی فراهم‌شده است و امیدواریم موج جدیدی را در فضای اشتغال کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تعاوني منطقه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6093695

دیگر خبرها

  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم