Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان های شهرضا گفت: زیباترین بلوک زایمان LDR استان اصفهان مجهز به شش تخت در شهرضا به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صاحب نیوز؛ فرهاد مهری بعد از ظهر گذشته در نخستین جشنواره ترویج زایمان طبیعی در شهرضا بیان کرد: امروزه با آگاه سازی های خوبی که صورت گرفته، همه می دانند که بهترین روش زایمان، زایمان طبیعی است و سزارین در موارد خاصی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، زایمان های سزارین باید سهم 15 درصدی از کل زایمان ها داشته باشند که متأسفانه این آمار در کشور ما با وجود تمامی آگاه سازی ها و فرهنگ سازی ها به 50 درصد هم رسید.

رئیس بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و صاحب الزمان(عج) شهرضا گفت: برای ترویج بیشتر زایمان طبیعی راهکارهای بیشتری در دستور کار قرار گرفته و یکی از برنامه های مهم طرح تحول نظام سلامت هم بر همین موضوع تمرکز دارد.

* رایگان شدن زایمان طبیعی، راهی برای کاهش سزارین

مهری در تشریح این موضوع خاطر نشان کرد: رایگان کردن زایمان طبیعی در بیمارستان ها راه بسیار خوبی برای ترویج این نوع زایمان بود؛ به طوری که قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، 44.5 درصد زایمان ها در شهرستان شهرضا به صورت سزارین انجام می شد و امروزه این آمار به 38 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در سال 1395، 27 درصد زایمان های اول سزارین بود و باز هم همین آمار در سال گذشته به 22 درصد رسید و این روند می تواند کاهش پیدا کند.

به اعتقاد این پزشک، فقط زایمان در شرایطی می تواند به روش سزارین انجام شود که دلایل پزشکی داشته باشد در غیر این صورت بهترین راه، زایمان طبیعی است.

* ارجاع زایمان های پرخطر به شهرضا، عامل افزایش آمار سزارین

رئیس بیمارستان های شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طبق اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید آمار سزارین در شهرضا تا پایان سال گذشته به 20 درصد کاهش پیدا می کرد که این اتفاق نیفتاد و علّت آن هم ارجاع زایمان های پر خطر مناطق اطراف به این شهرستان بود.

مهری بیان کرد: خوشبختانه زیباترین بلوک زایمان LDR استان اصفهان مجهز به شش تخت در شهرضا به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول در تشریح این بلوک زایمانی گفت: کاهش آمار سزارین مهم ترین هدف ساخت این بلوک زایمانی بود که با استفاده از آخرین روش های دنیا و همچنین با بهترین کیفیت ساخته شد.

* اتاق زایمان در آب در شهرضا راه اندازی شد

وی با اشاره به این که تکنیک زایمان در آب روش جدیدی است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: اتاق زایمان در آب در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا مستقر شده است.

رئیس بیمارستان های شهرضا اعلام کرد: در بلوک زایمان بیمارستان شهرضا پزشک متخصص بیهوشی به صورت 24 ساعته استقرار یافته و خدمات مشاوره ای قبل و بعد از بارداری و همچنین در دوران شیردهی برای مادران فراهم شده است.

* اجرای طرح مامای همراه

مدیر امور بیماری ها و مراکز تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان هم در این مراسم اظهار کرد: سالم بودن مادران و کودکان، در واقع معیار مناسبی برای سالم بودن جامعه است.

وی ادامه داد: ماماها نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند؛ چرا که این کار باید توسط ماماها انجام شود و مراقبت های بسیار زیادی را می طلبد.

افزود: طرح مامای همراه هم در دستور کار قرار گرفت که در این طرح ماماها با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد، در طول دوران بارداری و حین بارداری به مادران خدمات ارائه می دهند.

* 21 هزار زایمان طبیعی در استان اصفهان با آغاز طرح تحول سلامت

شیرانی با اشاره به این که سیاست وزارت بهداشت بر روی رایگان کردن زایمان طبیعی برای ترویج بیشتر این نوع زایمان متمرکز شد، تصریح کرد: بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تا کنون 21 هزار زایمان طبیعی رایگان انجام داده اند که فراهم شدن این امکان آن هم در بیمارستان های دولتی، نشانه ارتقای سطح کیفیت در زمینه های بهداشتی و درمانی است.

رئیس گروه زایمان بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا در ادامه مراسم افتتاح بلوک زایمانی گفت: این بلوک زایمانی از شب گذشته کار خود را شروع کرده است.

* ثبت دو هزار و 51 زایمان در بیمارستان امیرالمؤمنین

زهرا اسلامی افزود: با وجود این که سال گذشته دو هزار و 51 مورد زایمان در این بیمارستان انجام شد، هیچ مرگ مادری ثبت نشده است.

وی همچنین ادامه داد: امکانات و زیرساخت های لازم برای زایمان بدون درد در شهرضا فراهم و این بیمارستان به امکانات بسیار پیشرفته ای هم مجهز شده ولی هنوز برخی مردم متأسفانه برای زایمان، بیمارستان مرکز استان را انتخاب می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

تین نیوز

استاندار اصفهان گفت: بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی شهرستان اصفهان تا پایان سالجاری افتتاح می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا،  سیدرضا مرتضوی  در جریان سفر منطقه ای به شرق اصفهان و بازدید از پروژه رینگ چهارم ترافیکی این کلانشهر افزود: یکی از پروژه های اساسی که توسط مدیریت شهری اصفهان در حال اجراست و تکمیل آن نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا دارد، رینگ چهارم ترافیکی است و درصددیم با تکمیل این پروژه مهم، بار ترافیکی شهر اصفهان کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از مناطق جنوبی شهرستان اصفهان بازدید کردیم و امسال سفر منطقه ای شورای اداری استان به شرق شهرستان رقم خورد و سفر امروز با حضور معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در حال انجام است.

مرتضوی بیان کرد: در این سفر مسائل چالش آفرین منطقه بررسی و از پروژه های مهم شرق شهرستان اصفهان نیز بازدید شد تا در شورای اداری استان به مصوبات کاربردی و قابل قبولی در این زمینه دست پیدا کنیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در مناطق شرق اصفهان مباحث کشاورزی و دامداری از مواردی است که بایستی برای رفع چالش های مردم در این حوزه ها تدابیری اندیشیده شود و در این راستا از مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه کبوترآباد نیز بازدید بعمل آمد.

وی تصریح کرد: بایستی برای جوان سازی فعالان اقتصادی بخش کشاورزی برنامه ریزی شود تا در آینده امنیت غذایی مطلوبی داشته باشیم.

استاندار اصفهان گفت: پس از دیدار مردمی و حضور در جمع مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان اصفهان، در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات این سفر مورد بررسی و تأیید قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان