Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@08:32:58 GMT

نظارت بیش‎تر و دقیق‌تر پلیس بر موتورسواران متخلف

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۲۹۹۴۰

نظارت بیش‎تر و دقیق‌تر پلیس بر موتورسواران متخلف

رویداد۲۴ سرهنگ مسعود جبارزاده، با اشاره به طرح‌های برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران به ویژه تخلفات حادثه سازی چون عبور ازمحل ممنوعه، نداشتن کلاه ایمنی، انجام حرکات نمایشی، حمل بار با موتور سیکلت و... اظهار کرد: مأموران به منظور حفظ ایمنی خود موتور سواران و افزایش ایمنی دیگر شهروندان با چنین تخلفاتی برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جبار زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون برخورد با تخلفات موتور سواران در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در همین راستا عوامل پلیس راهور با استقرار کفی در نقاط مختلف شهر به ویژه هسته مرکزی نسبت به توقیف موتورهای متخلف اقدام می‌کند و علاوه بر آن تعداد دیگری از موتورسیکلت‌ها نیز اعمال قانون می‌شوند.
وی با اشاره به آمار  روز گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در برخورد با تخلفات موتور سواران اظهار کرد: مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که برخورد با تخلف نداشتن کلاه ایمنی در روز گذشته 53 درصد افزایش داشته است. همچنین اعمال قانون موتور سیکلت‌سواران متخلف نیز در همین بازه زمانی افزایشی 37 درصدی داشته است.
جبارزاده به موتورسوران توصیه کرد که حتما از کلاه ایمنی استفاده کرده و اگر نفر دیگری هم به عنوان سرنشین بر موتور سوار می‌کنند حتما باید کلاه ایمنی داشته باشد؛ زیرا بر اساس آمارهای پزشکی قانونی ضربه به سر مهمترین علت مرگ و میر در موتور سواران است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نظارت موتور سواران متخلف اعمال قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۲۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

علی محمد لطفی مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از شناسایی ۵۶۲۷ مورد تخلف در حریم راه‌های این استان توسط گشت صیانت از حریم در فروردین ماه امسال خبر داد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در فروردین ماه سال جاری، ۱۰۵ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۳۷۰ مورد جمع آوری تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۱۴ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۵۸ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

لطفی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

او با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)