Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمیدرضاجمشیدی مدیر عامل گروه دارویی برکت صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه سلول‌ درمانی که در یک شرکت دارویی برگزار شد، اظهار کرد: تلاش پژوهشگران و نخبه‌های جوان این شرکت به نتیجه رسیده است و این شرکت‌ مسئولیت تولید 14 درصد از داروهای کشور را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت 4 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است و 100 هزار سهامدار‌ بورس دارد، افزود: فناوری نوین‌ کاهش واردات، افزایش صادرات، توسعه دانش بنیان، توسعه داروهای راهبردی‌ مثل مواد اولیه‌ پنی‌سیلین‌ و انواع آنتی بیوتیک‌ها از جمله عملکرد مهم این شرکت محسوب می‌شود.

مدیر عامل گروه دارویی برکت ادامه داد: علی‌رغم‌ زیان‌هایی که این شرکت در تولید داروهای مختلف‌ می‌دهد اما بر اساس سیاست‌ها با تلاش فراوان نخبگان اقدام به تولید‌ دارو می‌کند، بطوریکه‌ در 2 سال گذشته سه کارخانه با کمترین تعداد سهامدار‌ راه‌اندازی شد و با 5 شرکت‌ دارویی اروپا در تولید دارو مشارکت‌ داریم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کارخانه‌های دارویی 4 هزار و 500 میلیارد ریال است‌، تأکید کرد: ما سلول انسان سالم‌ را به بیمار تزریق‌ می‌کنیم و  همچنین ظرفیت تولید 50 هزار سلول غیرخودی‌ نیز در این شرکت دارویی مهیا شده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه کار سلول‌ درمانی برای بیماران مغز استخوانی‌ انجام می‌شود، ادامه داد: در این شرکت امکان بررسی و آزمایش برای تولید 20 هزار محصول وجود دارد و ما می‌توانیم محصولات را در حدود 10 سال نگهداری کنیم.

مدیر عامل گروه دارویی برکت با اشاره به اینکه مجوز GMP از وزارت بهداشت اخذ شده است، افزود: تمرکز ما در سلول درمانی، ژن درمانی و مهندسی بافت است و امروزه محصولات سلول‌درمانی آماده ورود به بازار است و اولین آمپول سرطان‌ در بحث‌ ژن درمانی با سرمایه‌گذاری 400 هزار دلار وارد بازار جهانی شده  است و ما سعی داریم که این محصول را در داخل ایران تولید کنیم‌.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، هدی ابوالحسنی در گفت‌وگویی خبری با اشاره به مثبت شدن آزمایش اعتیاد دو جوان مصرف کننده داروی لاغری گفت: این دو جوان که هیچ سابقه مصرف مواد مخدر ندارند در هنگام استخدام با آزمایش مثبت اعتیاد روبه رو شدند.وی با اشاره به رهگیری تولید و توزیع غیر قانونی این داروی لاغری در یکی از عطاری‌های مرکز شهر از شهروندان خواست؛ به هیچ عنوان داروها و مکمل‌ها را از عطاری ها، فضای مجازی و باشگاه‌های ورزشی تهیه نکنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، تنها مرکز قانونی تهیه دارو را داروخانه‌های مجاز دانست و با بیان اینکه فروشندگان عطاری مجاز به تجویز گیاهان دارویی با هدف درمان نیستند تاکید کرد: عطاری‌ها فقط مجاز به فروش گیاه دارویی هستند و نه داروی گیاهی.

ابوالحسنی، با اشاره به بازرسی بیش از ۳۰۰ عطاری استان در یک سال گذشته از پلمپ ۲۲ عطاری متخلف خبر داد و گفت: داشتن برچسب اصالت و سیب سلامت از الزامات اقلام دارویی و بهداشتی است.

کد خبر 6086011

دیگر خبرها

  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • مصوبات شورای عشایری ملارد در کمترین زمان پیگیری شود
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای