Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@18:38:19 GMT

عجایب دنیا که شما را شگفت‌زده می‌کند +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۰۱۳۹

عجایب دنیا که شما را شگفت‌زده می‌کند +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همواره بر سر انتخاب عجایب هفتگانه طبیعی بحث و گفتگو وجود دارد، اما بر اساس بیشترین رای در نهایت این فهرست جزو زیباترین مکان‌های دنیا شناخته شدا است که از معماری بی‌نظیر خداوند حکایت دارد. در این فهرست که توسط CNN و وبسایت Seven Natural Wonders تهیه شده برخی از نقاط مرتفع و یا مکانی در عمق اقیانوس‌ها جزو عجایب هفتگانه طبیعی شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱_ گرند کنیون _ ایالت آریزونای آمریکا


کنیون یک دره ی عمیق و بزرگ است که بر اثر جوش و خروش‌ رودخانه کلرادو به وجود آمده است، البته دانشمندان بر این باورند که ۱۷ میلیون سال پیش این رودخانه برای یافتن مسیر خود این مکان را به‌وجود آورده است. امروزه این منطقه جز مکان‌های فوق‌العاده زیبای جهان به‌شمار می‌رود که بسیاری از گردشگران برای دیدن شگفتی‌های آن، به این مکان می‌آیند.

۲_ پاریکوتین _ ایالت میچواکان مکزیک


این شگفتی طبیعی نمونه‌ی بارزی از یک کوه آتشفشانی مخروطی‌شکل است که در سال ۱۹۴۳ فعالیتش را آغاز و در سال ۱۹۵۲ به طور کامل خاموش شد. این شگفتی اولین باری بود که چرخه‌ی کامل زندگی یک آتشفشان را از تولد تا مرگ نشان می داد و دانشمندان توانستند از نزدیک مورد مطالعه قرار دهند.

۳_ شفق قطبی


نورهای زیبایی که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند شفق‌های قطبی نامیده می شوند. آنها اغلب در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند. انسان ها قرن ها به دنبال علت این پدیده بوده اند. دلیل ایجاد این شگفتی برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) زمین است که پس از برخورد با جو زمین، موجب شکل‌گیری نورهای رنگارنگ می‌شود.

۴_ آبشار ویکتوریا _ خط مرزی زامبیا و زیمبابوه


در سال ۱۸۵۵ میلادی فردی اسکاتلندی به نام دیوید لیوینگستن این آبشار را کشف کرد و به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. البته مردم محلی به آن «موسی اوآ تونیا» می گویند که به معنی «مه خروشان» است. این آبشار با ۱۰۸ متر ارتفاع بلندترین آبشار جهان نیست، اما وقتی ارتفاع و پهنای آن را در نظر بگیریم، در این صورت بزرگ‌ترین آبشار دنیا خواهد بود. لازم است بدانید شنا کردن در کناره های آبشار و در رودخانه زامبزی اصلا امن نیست و بنا به غرق چند تن در این منطقه، گردشگران این آبشار را «استخر شیطان» نامیده اند.

۵_ بندر ریو دو ژانیرو _ برزیل


خلیج گوانابارا در شرق ریو دو ژانیرو قرار دارد. در این خلیج ۳۱ کیلومتری صدها جزیره واقع شده است که برای حفظ هوای پاک، مردم برای رفت آمد از وسایط نقلیه عمومی، دوچرخه و یا پیاده‌روی استفاده می کنند.

۶_ دیواره بزرگ مرجانی _ دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند


شاید شما هم شنیده باشید که از فضا می توان دیوار چین را دید! باید بگوییم این تصور کاملا غلط است، اما دیواره بزرگ مرجانی از فضا قابل مشاهده است. این دیواره بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف را داراست که به صورت نواری در امتداد هم قرار گرفته اند و در کل بیش از سیصد هزار کیلومتر گستردگی و ۲۶۰۰ کیلومتر طول دارند. برای دیدن این شگفتی عظیم می توانید به شهرهای تانزویل، کَنز و مِکای سفر کنید.

۷_ قله اورست _ رشته کوه های هیمالیا


بلندترین نقطه روی زمین قله اورست با ۸۸۴۸ متر ارتفاع از سطح دریا است. این کوه در مرز منطقه ساگارماتای نپال و تبت در کشور چین قرار گرفته ‌است و هنوز هم صعود به آن میان کوهنوردان چالشی محبوب به شمار می رود.

انتهای پیام/

عجایب کره زمین که شما را شگفت زده می کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پربازدیدترین جذابترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم

در چارچوب دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های الهلال عربستان و العین امارات در حالی در ورزشگاه کینگدام آرنای شهر ریاض به مصاف هم رفتند که دیدار رفت دو تیم با پیروزی چهار بر دوی تیم اماراتی به پایان رسیده بود. تلاش الهلال برای جبران آن نتیجه کافی نبود و اگرجه دو بر یک در بازی امشب پیروز شد، اما در مجموع دو مسابقه با نتیجه پنج بر چهار شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

الهلال بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود و در ثانیه ۴۳ صاحب یک ضربه پنالتی شد. پس از ورود مایکل به درون محوطه جریمه، او با تکل عجیب کوامه اوتون تعادلش را از دست داد و احمد العلی داور مسابقه، پس از بازبینی صحنه دستور به یک خطای پنالتی به سود الهلال داد که روبن نوس آن را به گل نخست بازی تبدیل کرد.

در دقیقه ۱۲، اما اریک کار را برای العین به تساوی کشاند و شوتش با عبور از بین پا‌های نوس درون دروازه یاسین بونو رفت. البته اریک تنها چند دقیقه پس از این گل مصدوم شد و از زمین بازی خارج شد.

شاگردان هرنان کرسپو در دقیقه ۴۱ صاحب یک ضربه پنالتی شدند. پس از فرار تند و تیز سفیان رحیمی، این بازیکن مراکشی درون محوطه جریمه و پس از برخورد با حسان تمبکتی، سرنگون شد که داور پس از بازبینی صحنه، تصمیم خود را تغییر داد و این ضربه پنالتی را لغو کرد.

بازی هجومی الهلال در دقیقه ۵۱ یک گل دیگر برایشان به همراه داشت و شوت زمینی سالم الدوساری وارد دروازه خالد عیسی شد.  

در ادامه الهلال موقعیت‌های زیادی خلق کرد که با بی دقتی و البته درخشش خالد عیسی یکی از پس از دیگری از بین رفت. العین هم دو بار موفق به گلزنی شد که هر دو بار گل آنها مردود اعلام شد.

در نهایت الهلال در شبی که برخی ستارگانش مثل نیمار و میتروویچ را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، از رسیدن به فینال بازماند و العین پس از حذف النصر، دیگر تیم متمول عربستان را هم در راه رسیدن به فینال حذف کرد تا یک شگفتی بزرگ رقم بخورد.

حریف العین در فینال، فردا شب در دیدار تیم‌های یوکوهامای ژاپن و اولسان کره جنوبی مشخص می‌شود. دیدار رفت را اولسان با نتیجه یک بر صفر پیروز شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود
  • شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم
  • شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا/ رقیب ایران در مسیر قهرمانی حذف شد
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌ های فوتسال آسیا با حذف ژاپن
  • شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا با حذف ژاپن
  • شیخ بهایی مردی با جهان‌بینی شگفت‌آور