Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نماینده مردم زاهدان در جلسه سوال از وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: من می‌خواهم از وزیر قول بگیریم. اینکه سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه ایرانیان همکاری کرده و در رابطه با حق فرانشیز روستاییان مشکل را برطرف کند که تبعیض بین افراد خوش نشین در کلان شهر ها و افراد حاشیه نشین بر طرف شود. اگر وزیر این قول را بدهد احتیاج به رای گیری هم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ حسین علی شهریاری نماینده مردم زاهدان عضو کمیسیون سلامت در جلسه سوال از علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ساز و کار مجلس ایراد دارد، گفت: اینکه سال ۹۵ سوال کنیم و وزیر سال ۹۷ به صحن علنی مجلس بیاید، درست نیست. خیلی از قوانین ممکن است عوض شود این اتفاق افتاده است. سال ۹۵ ما سازمان بیمه خدمات درمانی را موظف کرده بودیم کاری را انجام دهند. این اتفاقات افتاد و اطلاعاتی که از عزیزان در سازمان بیمه ایرانیان داریم حاکی از این بود که به هر دلیلی همکاری از سوی سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی با سازمان بیمه ایرانیان انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار همپوشانی در دفترچه بیمه‌ها داریم که به ازای هر یک میلیون ۵۲۸ میلیارد تومان هزینه دارد که اگر در ۵ ضرب کنیم هزینه همپوشانی دفترچه‌ها مشخص می‌شود، گفت: بعد از اینکه بیمه سلامت تشکیل شد قرار شد فرانشیز برای بیمه شهری ۲۰ درصد و برای بیمه روستاییان ۳ درصد باشد. اکثر روستاییان دفترچه بیمه روستایی ایرانیان گرفتند چون با دفترچه بیمه تامین اجتماعی باید ۱۰ درصد فرانشیز می‌دادند؛ با توجه به آسیب‌پذیری این قشر، انگیزه‌ای برای استفاده از بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد و این ساز و کار را باید بیمه تامین اجتماعی فراهم کند چون این بار اضافی برای مردم خواهد بود.

شهریاری در مورد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی افزود: در خیلی از کلان شهرها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خیلی خوبی داریم که بیمه‌شدگان تامین اجتماعی می‌توانند از آنها استفاده کنند و هزینه ندهند، ولی در مناطق محروم، بیمارستان تامین اجتماعی وجود ندارد و بیمه شدگان مجبور هستند به بیمارستان دولتی بروند و هزینه اضافی بدهند. پوشش بیمه تامین اجتماعی در سیستان ۳۳ درصد است؛ یعنی کم است و بیمارستانی که در زاهدان است، همه رشته‌های فوق تخصصی را ندارد. در توان تامین اجتماعی هم نیست که در همه جا بیمارستان تخصصی ایجاد کند. تبعیض آشکاری بین بیمه شدگان «ژن خوب» که در تهران و کلان شهرها هستند و بیمه‌شدگان روستایی که ژن نامرغوب دارند دیده می‌شود.

نماینده مردم زاهدان گفت: این سوالات و استیضاح‌ها نتوانسته مشکل را حل کند سوال دو سال پیش تاریخ انقضایش گذشته هدف نباید کارت زرد دادن باشد وزیر داشتیم یک کارت زرد گرفته و مشکل حل نشده وزرای محترم باید مشکلات را حل کند. این ساز و کار برمی‌گردد به آیین‌نامه ما که باید اصلاح شود و باید این سوالات به نتیجه برسد و به رفع مشکلات ختم شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قصد ما این نیست که وزیری را بیاوریم در صحن و تذکر بدهیم و کارت زرد بگیرد، گفت: مجلس این همه کارت زرد داده.  آیا بررسی شده؟  مرکز پژوهش ها باید بررسی کند کارت زردهایی که مجلس داده به چه نتیجه ای رسیده به جز اینکه وقت نمایندگان را گرفته است؟

وی تصریح کرد: من می‌خواهم از وزیر قول بگیریم. اینکه سازمان تامین اجتماعی با سازمان بیمه ایرانیان همکاری کرده و در رابطه با حق فرانشیز روستاییان مشکل را برطرف کند که تبعیض بین افراد خوش نشین در کلان شهر ها و افراد حاشیه نشین بر طرف شود. اگر وزیر این قول را بدهد احتیاج به رای گیری هم نیست.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: تامین اجتماعی علی ربیعی سوال نمایندگان از ربیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جمالی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان فسا با تاکید بر لزوم راهکاری سازنده برای تبعیض و شکاف بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی گفت: یکی از معضلات در مسیر تحصیل جوانان و نوجوانان دانش‌آموز ما، وجود تبعیض در امکانات و کیفیت تحصیل بین مدارس عادی دولتی و مدارس خاص است که این مساله آثار شکننده علمی و روحی جبران ناپذیری بر دانش آموزان مستعد محروم دارد.

امام جمعه فسا افزود: لازم است تا معلمین عزیز از دل این کلاس‌های درس با استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود، دانش آموزان مؤثر باسواد و پژوهش‌محور تحویل جامعه بدهند.

وی اعلام کرد: طبق آمارهای موجود، در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون نفر از جمعیت کشور دانش آموزی است و این یعنی یک پنجم کل جمعیت کشور را فقط دانش آموزان تشکیل می‌دهند که در اختیار آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام جمالی زاده تصریح کرد: ما چه اندازه در نقش آفرینی و تعلیم و اداره این سرمایه‌ها و این جمعیت ۱۷ میلیون نفری، آسیب شناسی و کار علمی پژوهشی کرده و در راستای ارتقا خروجی‌های آن نقش داشته‌ایم؟

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر ابراز کرد: با اینکه موضوع کار و کارگری در اسلام از جایگاه ممتازی برخوردار است و در بیانات بزرگان انقلاب در طول دوران انقلاب تاکنون بر رفع مشکل قشر کارگر تأکید می‌شده ولی هنوز در برخی موارد دیده می‌شود که کارگران عزیز ما دچار گرفتاری‌هایی همچون قراردادهای موقت، مشکل بیمه کارگران و وضعیت معیشتی این قشر در برخی مراکز و امثال آن هستند که می‌طلبد مسئولین کشوری در هر سه قوه، با در نظر گرفتن حقوق کارفرمایان در راستای ارتقای جایگاه کار و کارگری در کشور، فکری اساسی کنند.

حجت الاسلام جمالی زاده عنوان کرد: این در حالی است که رئیس‌جمهور بارها بر حل هرچه سریع‌تر مشکل بیمه کارگران تاکید و دستور فوری در این زمینه داده‌اند اما متأسفانه به گفته برخی کارگران طی چهار سال گذشته علاوه بر اینکه هیچ سهمیه جدیدی برای بیمه کارگران شهرستان فسا لحاظ نشده، بلکه بیمه ده‌ها کارگر را هم قطع کردند.

خطیب جمعه فسا متذکر شد: سزاوار نیست که این قشر را اینچنین در زحمت قرار دهیم زیرا اگر زمانی کار نباشد کارگر چگونه بیمه‌اش را پرداخت کند؟

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و بحران کم آبی، خطاب به مردم فسا بیان کرد: از مردم عزیز می‌خواهم مشکل کم آبی و صرفه‌جویی را در زندگی خود مدنظر قرار داده و مسئولین هم با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تابستان، بر نحوه توزیع و مصرف آب به گونه‌ای نظارت داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام جمالی‌زاده در خاتمه گفت: بر اساس اعلام کارشناسان، بارش‌های بهاری به کشاورزان شهرستان فسا بیش از چندین میلیارد تومان خسارت وارد کرده که امید است با تلاش مسؤولین جهاد کشاورزی استان فارس این خسارت‌ها هر چه سریع‌تر پرداخت شود تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

کد خبر 6089144

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری