Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیار راستگو صبح امروز سه شنبه در دیدار و نشست با اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان با بیان اینکه، مطالب مطرح شده در این جلسه، عین واقعیت است، گفت: خانه مطبوعات، صاحب تشکیلات مطبوعات استان است و جایگاه واقعی آن در وهله اول، باید در خود خانه مطبوعات احیا شود.

وی با تأکید بر پای بندی به قانون و بیان اینکه قانون باید جزو شالوده کار ما باشد، ادامه داد: خانه مطبوعات باید پای کار باشد و ارتباط تنگاتنگ و بیش تر با فرمانداری داشته باشد و در این راستا، هرجا احساس کردید که نیاز به جلسه است، مطمئن باشید که من آماده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راستگو با تکیه بر نقش مهم رسانه ها و بیان اینکه مطبوعات و کار شما، رکن اصلی دموکراسی است، متذکر شد: اگر امروز شاهد مشکلات در بعضی شاخه ها هستیم، نشان از آن است که ما نگذاشته ایم این رکن اصلی دموکراسی به نحو شایسته ای مطرح شود.

وی با تکیه بر تجارب و سوابق اجرایی خود و بیان اینکه فرمانداری شهرستان تبریز، ششمین فرمانداری است که در آن خدمت می کنم، ادامه داد: تا به امروز، هیچ شکایتی از خبرنگاری نداشته ام و معتقدم که خبرنگاران به عنوان رابط بین مردم و مسؤولان هستند و باید برای حفظ منافع ملی آگاه سازی مردم از عملکرد مسؤولان و دستگاه های اجرائی پیشگام باشند.

فرماندار تبریز ضمن اشاره به ظرفیت فضای مجازی و بیان اینکه زمانی تیراژ بالا نشانه محبوبیت نشریه ها و مطبوعات بود، ابراز داشت: هم اکنون با نظر به ظرفیت فضای مجازی که بهترین ظرفیت است، همه چیز دیجیتالی شده است، اما بهتر است متوجه باشیم که  قلم خبرنگاران، عامل مهم جذب مخاطبان است و در این زمینه آموزش صحیح خبر نویسی، همانند نان شب، بر هر خبرنگاری لازم است.

لزوم آموزش خبرنگاران

وی با تأکید بر لزوم آموزش به خبرنگاران متذکر شد: آموزش اساس کارخبرنگاری است و در این راستا بنده هم آماده ام در کنار خانه مطبوعات استان باشم و برای جذب همکاری سایر دستگاه ها و بخش ها، با آنان مذاکره کنم و در تأمین اعتبار منابع مالی و اساتید مجرب برای برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاران با خانه مطبوعات استان همکاری کنم.

راستگو در خصوص درخواست رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان برای اختصاص مکان مناسب برای این خانه نیز گفت: ما باید مکان های مناسب را شناسایی کنیم، چون محل استقرار و مکان هایی در حوزه شهرداری و فرهنگی داریم که بلا استفاده مانده اند و می توانند در اختیار خانه مطبوعات استان قرار داده شوند.

وی با اظهار بر اینکه مطبوعات نیز قشری از جامعه ما هستند، گفت: ما انواع تسهیلات بانکی را داریم و شما هم به عنوان اتحادیه مطبوعات مطرح هستید و شما هم می توانید از این تسهیلات بهره مند شوید.

فرماندار تبریز با تأکید مجدد بر لزوم همراهی و همکاری خانه مطبوعات و فرمانداری اظهار داشت: ما واقعاً باید با دل و جان در کنار هم باشیم و به آموزش و تربیت خبرنگاران حرفه ای بها دهیم و باز هم اعلام آمادگی می کنم جهت تامین هزینه های دوره های آموزشی خانه مطبوعات، در کنار شما هستم، چون خبرنگاری هزینه دارد و برای کم کردن این هزینه ها، به دنبال چه کنیم ها باشیم.

راستگو با بیان اینکه ارتباط صمیمی و مستمر اصحاب رسانه ها با مدیران دستگاه های اجرایی و نیروهای امنیتی باعث انعکاس شفاف و دقیق عملکردها و نحوه خدمات رسانی مسؤولان می شود، متذکر شد: شما باید برای انعکاس عملکرد درست و شفاف، با نهادهای امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی و... و. در ارتباط باشید و ارتباط های خود را تنظیم کنید و آنان را در کنار خود ببینید، به خصوص، با فرمانداری، و یقین بدارید که من در خدمت شما هستم، چون ما در کشور باید  به دنبال منافع ملی خود باشیم و به جامعه خود آرامش، تزریق کنیم.

ترامپ خواهان تزریق تشویش و تشنج به داخل کشور است

وی با اشاره به اقدامات ترامپ و بیان اینکه ما باید متوجه باشیم که ترامپ خواهان تزریق تشویش و تشنج به داخل کشور است، تصریح کرد: در چنین شرایطی بر ماست که نگذاریم با حاکمیت این فضا بر جامعه و مشکل حادتر شود. پس بهتر است در کنار انتقال مسایل و مشکلات به همدیگر، به دنبال تزریق آرامش بر بازار و سایر بخش های جامعه باشیم.

فرماندار تبریز با اظهار بر اینکه ما به جای نگرانی باید ریشه بسیاری از مشکلات را تحلیل کنیم، گفت: خوب ما باید متوجه باشیم جوانی که برای تماشای بازی و مسابقه فوتبال به باشگاه می رود، قطعاً برای ابراز هیحانات خود یک سری کارهایی را انجام خواهد داد، منتهی نکته مهم این است که ما اید آنقدر صبورانه عمل کنیم که شهروندان یا جوانان ما باید خودشان یاد بگیرند که شکستن صندلی باشگاه یا اتوبوس، بیت المال است و آنان باید حافظ آن باشند، و این کار به جدّ نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با اظهار بر اینکه بعضی از کارها برای ما خطوط قرمز است، ادامه داد: ما باید متوجه باشیم که برای این پرچم، چقدر شهید داده ایم و در حال شهید دادن هم هستیم، پس باید تابع پرچم باشیم و نسبت به آن، حساسیت نشان دهیم.

فرماندار با بیان اینکه شماها، خانه مطبوعات هستید و باید بسیاری از ریشه ها و خلأها را تحلیل کنید، با تکیه بر مشکلات بارش های اخیر و چگونگی وضعیت خیابان های شهر در نیمه شعبان  گفت: بسیاری از این مشکلات به عدم رعایت مسایل فرهنگی بر می گردد و به خاطر فرهنگ نادرست بعضی از شهروندان، کار شهرداری، جمع کردن زباله های داخل جوب ها و پرتاب شده از ماشین های بعضی از شهروندان به سطح خیابان ها است.

وی در همین راستا ادامه داد: حرفه خبرنگاری یک شغل فرهنگی است و این قشر فرهیخته جامعه  می تواند با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان در برطرف سازی بسیاری از مشکلات تأثیر گذار باشند.

راستگو در پایان در خطاب به هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، گفت: فرمانداری را در کنار خود ببینید و اگر احساس ضرورت می کنید که در راستای هماهنگی و همکاری سایر بخش ها و دستگاه ها با خانه مطبوعات استان، بنده با نهادها و دستگاه ها مذاکره کنم، من صحبت می کنم و آن ها باید گزارش کار به شما بدهند و اگر گزارش ندهند، شما آن ها را به ما اطلاع دهید.

شایان ذکر است، ایجاد شهرک یا مجتمع رسانه ای تبریز برای برطرف سازی مشکلات مرتبط با دفاتر رسانه ای، شناسایی افراد واقعی حوزه رسانه از طریق خانه مطبوعات استان، گسترش ارتباط و تعامل خانه مطبوعات با فرمانداری، تخصیص و واگذاری یکی از کاربری های خانه های تاریخی و فرهنگی به اصحاب رسانه و خانه مطبوعات، حمایت از برگزاری جشنواره بین المللی رویداد تبریز ۲۰۱۸ و مطبوعات، تصمیم ماندگار برای اختصاص مکان مناسب و در شأن خانه مطبوعات استان و پیگیری چگونگی متولی گری حوزه ورزشی یا شهرداری برای شناسایی خبرنگاران از جمله مطالبات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بود.

کد خبر 4297439

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه مطبوعات خبرنگار فرمانداری تبریز بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد ماه مبارك رمضان شهرکرد بارش باران خطبه های نماز جمعه برجام اشتغال مشهد یاسوج مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این وضع تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از روز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد به نسبت شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان و خیزش یا نفوذ گرد و خاک و در نواحی مرتفع و کوهستانی گاهی رگبار باران و غرش آذرخش می‌شود.

امیدفر، ادامه داد: از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

کد خبر 6090565

دیگر خبرها

  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر