Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@10:29:59 GMT

روش های جلوگیری از کم آبی بدن در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۳۰۵۶۲

روش های جلوگیری از کم آبی بدن در ماه رمضان

رکنا: ماه رمضان نزدیک است و اصول تغذیه ای کمی تغیر می کند از این باید باید گزینه های خوراکی انتخاب شود که بدن با کم آبی رو به رو نشود.

غذاهای حاوی آب نه تنها کالری کمتری دارند و به کاهش وزن کمک میکنند، بلکه انتخاب مفیدی برای جلوگیری از کم آبی بدن در روزهای گرم سال هستند.اگر چه آب آشامیدنی بهترین راه برای هیدراته کردن است، شما می توانید بدن خود را با خوردن غذاهای خاص هیدراته کنید:

هندوانه: تقریبا 92 درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

ماست: یک بسته ماست ساده حاوی 85 تا 88 درصد آب است. بعلاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین های گروه ب مانند ویتامین ب 12 و ریبوفلاوین را برطرف می کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می کنید.

خیار: 95 درصد از یک فنجان خیار خرد شده را آب تشکیل می دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین ها از جمله ویتامین ث است و مصرف یک فنجان از آن، 6 درصد از میزان نیاز به این ویتامین را در روز برطرف می کند.

سالاد سبز: دو فنجان سالاد حاوی سبزیجات سبز، حاوی 15 کالری و 90 درصد آب است. این سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین ث، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند و به حفظ سلامت چشم و پوست نیز کمک می کنند.

توت فرنگی: غنی از ویتامین ث، فولات و ویتامین ب برای رشد سالم سلول های جدید است. توت فرنگی 91 درصد آب، زغال اخته 85 درصد آب و تمشک نیز 85 درصد آب در هر فنجان دارد.

اسفناج: اسفناج غنی از فیبر است. همچنین 92درصد آب دارد. اسفناج شامل آنتی اکسیدان بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز، 15 درصد از میزان نیاز به ویتامین ای را برطرف می کند.

گوجه فرنگی: در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه گوجه فرنگی را می توانید همراه با پنیر، و ریحان به عنوان میان وعده مصرف کنید. گوجه فرنگی 94 درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت سرطان سلامت بیماری های قلبی تغذیه ماه رمضان خوردن منبع کالری کم آبی بدن عکس مرد روزنامه قتل اعدام فیلم قاتل دختر تجاوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۳۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند

داوود نوری رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: حسین بیگلی، راننده ون شهرداری بعد از یافتن کیف حاوی مدارک شخصی، پول و سکه طلا آن را به همراه تمام محتویات به صاحبش بازگرداند.

وی اضافه کرد: این راننده زنجانی پس از یافتن کیف به واحد مربوطه مراجعه کرد و محتویات صورتجلسه شد.

این مسوول ادامه داد: این کیف قیمتی به یک شهروند بانوی زنجانی اختصاص داشت که پس از پیگیری ها عودت داده شد.

پیش از این نیز ششم اردیبهشت سال جاری پاکبان زنجانی کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبر یک شهروند را به صاحبش برگردانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده